Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2012

Αχ φίλοι, που είστε ασφαλείς, γιατί τόσο είστε εχθρικοί;




Όταν αυτοί που αγωνίζονται ενάντια στο Άδικο
δείχνουν τα πληγωμένα τους πρόσωπα
είναι η ανυπομονησία εκείνων που ήταν ασφαλείς
μεγάλη

Γιατί παραπονιέστε, ρωτάνε
παλέψατε το άδικο! Τώρα
αυτό σας νίκησε: σωπάστε λοιπόν

Όποιος αγωνίζεται, λένε πρέπει να ξέρει να χάνει
όποιος ψάχνει τον καυγά, μπαίνει σε κίνδυνο
όποιος συμπεριφέρεται βίαια
δεν μπορεί να κατηγορεί τη βία

Αχ φίλοι, που είστε ασφαλείς
γιατί τόσο εχθρικοί; Εμείς είμαστε
οι εχθροί σας, που είμαστε οι εχθροί του Άδικου;
Αν οι αγωνιστές εναντίον του Άδικου νικηθούν
το άδικο πράγματι δεν έχει δίκιο

Οι ήττες μας δεν αναδεικνύουν
τίποτε παραπάνω από το ότι
είμαστε λίγοι
αυτοί που παλεύουν ενάντια στο κακό
κι από τους θεατές περιμένουμε
τουλάχιστον να ΝΤΡΕΠΟΝΤΑΙ

Μπέρτολντ Μπρέχτ

Ομάδα Νηπιαγωγών:Η Προσχολική εκπαίδευση μπορεί να βγει από τον πάγο…


Ομάδα Νηπιαγωγών

Η Προσχολική εκπαίδευση μπορεί να βγει από τον πάγο….


Σε θετικό κλίμα πραγματοποιήθηκε χθες, Τρίτη 30/10/2012, η συνάντηση του  Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΟΕ, παρουσία τριών εκπροσώπων νηπιαγωγών με τον  υφυπουργό Παιδείας κ. Θεόδωρο Παπαθεοδώρου, προκειμένου να συζητηθούν τα σοβαρά και χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζει η Προσχολική Αγωγή στην Ελλάδα.
Καταθέσαμε την αγωνία και την ανησυχία,  όλων των συναδέλφων νηπιαγωγών, για το μέλλον και την προοπτική του κλάδου μας.
Τονίστηκε ο καθημερινός αγώνας που δίνεται στα νηπιαγωγεία,  που καλούνται να λειτουργήσουν μέσα σε συνθήκες τριτοκοσμικές, σε κτίρια ακατάλληλα, με μεγάλο αριθμό παιδιών, με ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή, εγκλωβίζοντας την προσχολική εκπαίδευση, που για χρόνια είναι το αποπαίδι της εκπαίδευσης, ….ο «φτωχός συγγενής».
Τα κύρια ζητήματα που τέθηκαν ήταν :
·        Η θεσμοθέτηση του ωραρίου των νηπιαγωγών.
·        Η κτιριακή και υλικοτεχνική υποδομή.
·        Η ενίσχυση και όχι η αποδυνάμωση του ολοήμερου νηπιαγωγείου.
·        Η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση.
·        Η οργανικότητα των νηπιαγωγείων .
·        Η ύπαρξη προγραμματισμού και η ανάγκη πραγματοποίησης θεσμικών αλλαγών .
·        Δημιουργία ομάδας νηπιαγωγών που θα μελετάει και θα προτείνει για θέματα που αφορούν την προσχολική εκπαίδευση.
·        Τροποποίηση του ΠΔ για την οργάνωση και λειτουργία του νηπιαγωγείου.

Δευτέρα 15 Οκτωβρίου 2012

ΟΜΑΔΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΠΑΣΚ:ΣΤΗΡΙΞΗ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ





ΟΜΑΔΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΠΑΣΚ 

ΣΤΗΡΙΞΗ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

Το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο αποτελεί έναν από τους πλέον σημαντικούς θεσμούς της Πρωτ/θμιας Εκπ/σης, που αγκαλιάστηκε με ιδιαίτερη χαρά από γονείς (ιδιαίτερα εργαζόμενους) και εκπαιδευτικούς (διορισμός νηπιαγωγών ,διεύρυνση ωραρίου με περισσότερες δραστηριότητες) .

Η ίδρυσή του ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανάγκες εξασφαλίζοντας ίσες ευκαιρίες για τα παιδιά στην εκπαίδευση ενισχύοντας συγχρόνως το ρόλο της κρατικής μέριμνας με στόχο τη μείωση των μορφωτικών και κοινωνικών ανισοτήτων.

Η επιτυχία του προγράμματος στηρίζεται στη συνεργασία των νηπιαγωγών σε μια ενιαία γραμμή δράσης. Το ημερήσιο πρόγραμμα είναι ενιαίο και οι δραστηριότητες που πραγματοποιούνται έχουν συνέχεια και συνάφεια.

Πιστεύουμε ότι η  πρόωρη αποχώρηση των νηπίων με την καθιέρωση ενδιάμεσης ώρας αποχώρησης το διάστημα από 13:45 – 14:00(την οποία προωθεί το Υπουργείο με απόφαση του Αριθ. Πρωτ. Φ.32/339 /124196      /Γ1) αποδυναμώνει και  αλλοιώνει τον χαρακτήρα και το ρόλο του ολοήμερου νηπιαγωγείου.

Σάββατο 13 Οκτωβρίου 2012

ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ


ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΑΙ ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΑΠΌ ΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση





1. Να δείχνετε κατανόηση και να παρέχετε την απαραίτητη ψυχολογική υποστήριξη.

2. Να συζητάτε με το μαθητή το πρόβλημά του και να αποφασίζετε μαζί για τους τρόπους εξέτασης και αντιμετώπισης μέσα στην τάξη. Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ

3. Να δίνετε την ευκαιρία στο παιδί να διακριθεί σε κάποια άλλη δραστηριότητα ή μάθημα και να ενθαρρύνετε τις προσπάθειες του.

4. Να αποφεύγετε τις συγκρίσεις μέσα στην τάξη.

Πέμπτη 4 Οκτωβρίου 2012

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ





Αγαπητοί συνάδερφοι,

Σήμερα γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών. Γιορτάζουν οι άνθρωποι, οι επιστήμονες, οι επαγγελματίες που δίνουν καθημερινά την ψυχή και το σώμα τους στο απαιτητικό έργο της εκπαίδευσης της νέας γενιάς.
Στις δύσκολες μέρες που ζούμε ,πολλές φορές η ευθύνη γίνεται δυσβάσταχτη. Βαλλόμαστε από παντού και ταυτόχρονα η εσωτερική φωνή της συνείδησης μας μάς καλεί να σταθούμε ορθοί , αξιοπρεπείς να διδάξουμε αρχές και αξίες , που η ίδια η κοινωνία έχει καταρρακώσει.
Η αντιμετώπιση από πλευρά πολιτείας μπορεί να χαρακτηριστεί τουλάχιστον απαξιωτική. Ο αγώνας μας είναι πολυμέτωπος.

Ενωμένοι ας φέρουμε εις πέρας όλους τους αγώνες εντός και εκτός τάξης και ας είμαστε εμείς το ελπιδοφόρο παράδειγμα για την ανάταση της πατρίδας μας και του πολύπαθου ελληνικού λαού.

Η γραμματέας της  
ΠΑΣΚ-ΔΗΣΥ ΠΕ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

Μαλέα Βασιλική

Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2012

ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΜΑΣ

Τις  πρώτες μέρες παιζουμε διάφορα παιχνίδια με τα ονόματά μας. 
Μερικές ιδέες τόσο για να τα μάθουμε, όσο και να καλλιεργήσουμε και άλλες δεξιότητες των μικρων μας μαθητών.




 


Φτιαχνουμε το πρόσωπο μας. 
Πρέπει να σχεδιάσουμε ένα κύκλο!

Βάζουμε μαλλιά, ζωγραφίζουμε τα χαρακτηριστικά μας.
 Γράφουμε το όνομά μας
 Παρουσιάζουμε τον εαυτό μας: ποιοι είμαστε, τι μας αρέσει


 Βλέπουμε τη φωτογραφία και βρίσκουμε το όνομα του φίλου μας
Σε ποιο όνομα ταιριάζει η φωτογραφία που κρατάμε;

Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου 2012

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΕΝΤΑΒΡΥΣΟΥ







ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ  ΠΕΝΤΑΒΡΥΣΟΥ

Η παράταξη της ΠΑΣΚ Εκπαιδευτικών Π.Ε. Καστοριάς θέλει να εκφράσει την έντονη αντίθεση της στην απόφαση του Υπουργείου να αναστείλει τη συγχώνευση του Δημοτικού Σχολείου Πενταβρύσου μετά από εξω-εκπαιδευτικές παρεμβάσεις , που παραβλέπουν το καλό των μικρών μαθητών και εξυπηρετούν άλλα μικροπολιτικά συμφέροντα. 
Θεωρούμε απαράδεκτο , αντιπαιδαγωγικό αλλά και ανέντιμο να παίζονται τέτοιου είδους παιχνίδια σε βάρος των μαθητών, την ώρα που έχει ήδη ξεκινήσει η σχολική χρονιά και τα  παιδιά μπήκαν στις τάξεις τους, σε ένα ολοκαίνουριο κτίριο, με κατάλληλες υποδομές και το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό.

Είναι επίσης απαράδεκτο να παραγκωνίζονται οι εκπαιδευτικοί θεσμοί και οι εκπαιδευτικές διαδικασίες λόγω συγκεκριμένων πολιτικών παρεμβάσεων.

Στη δύσκολη εποχή που ζούμε θα έπρεπε τουλάχιστον τα θέματα που αφορούν την Εκπαίδευση των παιδιών μας,  να αντιμετωπίζονται με μεγαλύτερο σεβασμό και περισσότερη προσοχή  και ευαισθησία.




Από την ΠΑΣΚ Π.Ε. Καστοριάς

Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2012

ΑΡΧΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ
















ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!!!!! 

ΓΙΑ ΝΑ ΒΡΟΥΜΕ ΣΕ ΠΟΙΟ ΤΜΗΜΑ ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ;;;;;

ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΤΗΣ ΒΔΟΜΑΔΑΣ

Ξεκιναμε τη βδομάδα με την ιστορία που θα φτιάξουμε όλοι μαζί
Σε μια λιμνουλα ζούσε μια μαμά βατραχίνα που ειχε 7 βατραχάκια. Τα μικρα βατραχάκια πήγαν όμως μια βόλτα. Κάθε μέρα επιστρέφει  και ενα βατραχακι με διαφορετικό χρώμα.  Γιατί άλλαξε το χρώμα του;;;;  πού είχε πάει;;;;;;;    μαθαίνουμε τις μερες, τα χρώματα, κάνουμε μίξεις χρωμάτων




Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου 2012

ΜΗΝΥΜΑ ΟΜΑΔΑΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΠΑΣΚ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ





 

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,


Mια από τις πιο σημαντικές συνελεύσεις των τελευταίων χρόνων πραγματοποιήθηκε τον φετινό Ιούνιο.
Η 81η Γενική συνέλευση του κλάδου έγινε με την προσδοκία όλων μας να αποτελέσει φάρο μιας νέας αγωνιστικής πορείας, δίνοντας νέο στίγμα, νέα πνοή στο συνδικάτο.
Με μεγάλη χαρά και ικανοποίηση διαβάσαμε τα θέματα ημερήσιας διάταξης. Ικανοποίηση γιατί μετά από επαφές και διαβουλεύσεις που είχαμε με τη ΔΟΕ, το θέμα της Προσχολικής Εκπαίδευσης  έγινε θέμα της ημερήσιας διάταξης και χαρά γιατί πιστέψαμε πως πραγματικά αναγνωρίζεται επιτέλους ως ο θεμέλιος λίθος της εκπαίδευσης των παιδιών μας.
Πιστέψαμε πως όλοι κατάλαβαν τη σημασία της Προσχολικής  Εκπαίδευσης.
Πιστέψαμε πως άρχισαν πια να ξεπερνιούνται παλαιότερες αγκυλώσεις και   να αναγνωρίζονται τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στο νηπιαγωγείο.
Πιστέψαμε ως αφελείς ονειροπόλοι πως θα αποφασίσουμε επιτέλους  να αγωνιστούμε όλοι μαζί για την ΠΕ ώστε να βρούμε άμεσα λύσεις.

Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου 2012

Η ομιλία της Βασιλικής Μαλέα στην 81η ΓΣ της ΔΟΕ


Β. ΜΑΛΕΑ (ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ): 
Εκλεγμένη αντιπρόσωπος από το σύλλογο Καστοριάς, με το ψηφοδέλτιο της  ΠΑΣΚ.
Εγώ δεν έχω μάθει  αυτό το συνδικαλιστικό σόου που παίζετε κάποιοι εδώ μέσα . Είμαι από μακριά. Θα με συγχωρέσετε λοιπόν, θα μιλήσω λίγο διαφορετικά.
Θα ξεκινήσω με τα συναισθήματα που μου προκαλεί η παρακολούθηση της ως τώρα διαδικασίας. Αισθάνομαι λύπη, απογοήτευση, θυμό και μεγάλο προβληματισμό για όλα όσα βλέπω και ακούω. Έχετε συνηθίσει κάποιοι προφανώς σ’ αυτή τη λογική, εγώ, όμως δεν μπορώ και δε θέλω να τη δεχτώ.
                        Το ίδιο συμβαίνει  και στις συνελεύσεις των συλλόγων. Οι συνάδερφοι μας λένε ότι βαρεθήκανε τις ίδιες αντιπαραθέσεις, βαρεθήκανε να λέμε τα ίδια, τις ίδιες πολιτικές αναλύσεις και ότι  από εμάς περιμένουν προτάσεις. Εγώ αυτά ακούω και δεν το ακούω μόνο από συναδέλφους που στηρίζουν  τη δική μας παράταξη, το ακούω …
(Διαλογικές συζητήσεις)

Δευτέρα 27 Αυγούστου 2012

Αξιολόγηση Αναλυτικών Προγραμμάτων


ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ


          Όταν οι εκπαιδευτικοί, αλλά και όσοι εμπλέκονται στην Εκπαίδευση, μιλάνε για Αναλυτικό Πρόγραμμα, εννοούν ένα εργαλείο το οποίο χρησιμοποιούν στην καθημερινή πράξη, ένα μπούσουλα που τους λέει τι πρέπει να κάνουν και πότε.
          Ένας ορισμός του Αναλυτικού Προγράμματος οποιασδήποτε μορφής είναι ο εξής: ΑΠ είναι το αποτέλεσμα και το προϊόν διαδικασιών σχεδιασμού και [1]σύνταξης ενός γενικού πλαισίου μακροπρόθεσμης οργάνωσης της διδασκαλίας που γίνεται σε διάφορα επίπεδα και με διαφορετικό κατά περίπτωση βαθμό εγκυρότητας και νομιμότητας (οι σκοποί και οι στόχοι είναι επαρκώς αιτιολογημένοι και προκύπτουν από τις ανάγκες της κοινωνίας ή τις ανάγκες των μαθητών). Στην έννοια του Αναλυτικού Προγράμματος ανοίγονται όλες οι δραστηριότητες και οι διαδικασίες, οι οποίες εκβάλλουν στον μακροπρόθεσμο προγραμματισμό της διδασκαλίας.  

Παροιμίες και Άλλες Ονομασίες για τους Μήνες.

Παραμύθι για τις Μέρες της Βδομάδας και τα Χρώματα

Τρίτη 31 Ιουλίου 2012

Τιμή στο Μεγάλο Δάσκαλο Χρίστο Τσολάκη

Η γνώση, η αγάπη και η καλλιέργεια-παιδεία είναι τα κριτήρια που ξεχωρίζουν τον καλό δάσκαλο!
Μόνο με την καρδιά οδηγείται η καρδιά!!!
Αυτός που αγαπάει δεν κάμπτεται, δεν κουράζεται, τρέφεται με το πνεύμα της θυσίας....
Η αγάπη ...θα τη βάλουμε στα σχολεία;;;;;;; 
Η μεγάλη  μεταρρύθμιση γίνεται , όταν το σχολειό γίνει μια ευτυχισμένη οικογένεια... χρειάζεται πνοή...

Δευτέρα 23 Ιουλίου 2012

ΠΑΣΚ: Σχετικά με τις δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας για την αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης



                                                                                                                                               
 Αθήνα, 22 Ιουλίου 2012

Σχετικά με τις δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας για την αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

            Με αφορμή τις δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου  , στις 22-7-2012, αλλά και δημοσιεύματα του τύπου  σχετικά με την αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών η Πανελλήνια Ανεξάρτητη Συνδικαλιστική Κίνηση επισημαίνει τα εξής :
1.       Το σημερινό διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης 24-21 ώρες , ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας, καθιερώθηκε με το Ν. 2518/97 ,ύστερα από πολυήμερη απεργιακή κινητοποίηση των εκπαιδευτικών της Π.Ε. και αντικατέστησε τη σχετική διάταξη του Ν. 1566/85 που προέβλεπε διδακτικό ωράριο για τους εκπαιδευτικούς της Π.Ε. 25-30 ώρες εβδομαδιαίως. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην εισηγητική έκθεση του Ν.2518/97 "στόχος της μείωσης είναι η αναβάθμιση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου".