Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2012

Πέντε πεδία εκπαιδευτικού έργου μπαίνουν στο μικροσκόπιο


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ

Πέντε πεδία του εκπαιδευτικού έργου θα συνυπολογίζονται κατά τη διάρκεια της αξιολόγησης δασκάλων και καθηγητών.

Πρόκειται, όπως αναφέρεται στην πρόταση, για υποσύνολα του συνολικού ενιαίου εκπαιδευτικού έργου. Ακολουθούν οι πέντε κατηγορίες πεδίων και η περιγραφή τους:
Η περιοδική αξιολόγηση συνδέεται με την επαγγελματική ανάπτυξη και εξέλιξη του εκπαιδευτικού και με υπηρεσιακές διαδικασίες του εκπαιδευτικού συστήματος, όπως είναι η επιλογή στελεχών
Η περιοδική αξιολόγηση συνδέεται με την επαγγελματική ανάπτυξη και εξέλιξη του εκπαιδευτικού και με υπηρεσιακές διαδικασίες του εκπαιδευτικού συστήματος, όπως είναι η επιλογή στελεχών
Πεδίο 1ο: Εκπαιδευτικό Περιβάλλον: (α) Διαπροσωπικές Σχέσεις και Προσδοκίες, (β) Παιδαγωγικό Κλίμα και (γ) Οργάνωση της σχολικής Τάξης. Το Πεδίο 1 για το Εκπαιδευτικό Περιβάλλον αναφέρεται στις ψυχολογικές, κοινωνικές και οργανωτικές συνθήκες που δημιουργούν τον κοινωνικό και φυσικό χώρο και χρόνο μέσα στο οποίο συντελείται η μάθηση και η ανάπτυξη στον κοινωνικό, επικοινωνιακό, συναισθηματικό, αξιακό, πολιτισμικό, πολιτικό, αλλά και στον γνωστικό τομέα.

Πώς θα βαθμολογούνται οι δάσκαλοι και οι καθηγητές


ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

«Φρένο» στις προαγωγές εκπαιδευτικών, στη διεκδίκηση θέσεων στελεχών εκπαίδευσης και κατ' επέκταση στη μισθολογική τους εξέλιξη για όσους δασκάλους και καθηγητές δεν κρίνονται θετικά από τις διαδικασίες αξιολόγησης, βάζει το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας.

Σύμφωνα με την πρόταση της ομάδας εργασίας του υπουργείου Παιδείας που βρίσκεται στα χέρια του κ. Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου, οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται από τον διευθυντή της σχολικής μονάδας ετησίως ή ανά δύο χρόνια ως προς το υπηρεσιακό τους έργο και από σχολικό σύμβουλο κάθε τέσσερα χρόνια για το παιδαγωγικό/διδακτικό τους έργο.
Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται από τον διευθυντή της σχολικής μονάδας ετησίως ή ανά δύο χρόνια ως προς το υπηρεσιακό τους έργο και από σχολικό σύμβουλο κάθε τέσσερα χρόνια για το παιδαγωγικό και το
Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται από τον διευθυντή της σχολικής μονάδας ετησίως ή ανά δύο χρόνια ως προς το υπηρεσιακό τους έργο και από σχολικό σύμβουλο κάθε τέσσερα χρόνια για το παιδαγωγικό και το διδακτικό τους έργο

Το σχέδιο νόμου για το ωράριο των νηπιαγωγών και την οργανικότητα των νηπιαγωγείων



Κατατέθηκε προς διαβούλευση το νομοσχέδιο που αφορά την οργανικότητα των Νηπιαγωγείων και το διδακτικό ωράριο των Νηπιαγωγών
Δημόσια Διαβούλευση
Σχέδιο Νόμου ««Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις»

Άρθρο 39: Θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
6. α) Τα τρία πρώτα εδάφια της παραγράφου 5 του άρθρου 3 του ν. 1566/1985 (Α’ 167) αντικαθίστανται ως εξής: «5. Τα νηπιαγωγεία, ανάλογα με τον αριθμό των οργανικών θέσεων των νηπιαγωγών, είναι μονοθέσια έως και εξαθέσια. Η οργανικότητα των νηπιαγωγείων προσδιορίζεται με βάση την αντιστοιχία νηπιαγωγού προς αριθμό νηπίων και η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει τον ένα (1) νηπιαγωγό για κάθε εικοσιπέντε (25) νήπια και όχι λιγότερο από επτά (7). Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού καθορίζεται ο αριθμός των μαθητών που αντιστοιχεί σε κάθε νηπιαγωγό.».
β) Στο άρθρο 12 του ν. 1566/1985 προστίθεται παράγραφος 7 ως εξής: «7. Για το ημερήσιο και εβδομαδιαίο ωράριο εργασίας των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα νηπιαγωγεία ισχύει η παράγραφος 8 του άρθρου 13 του παρόντος νόμου. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού καθορίζεται το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών, κατά ανάλογο τρόπο με των δασκάλων, καθώς και οι λεπτομέρειες εφαρμογής του.».γ) Η ισχύς της περίπτωσης α) της παρούσης παραγράφου αρχίζει από 1η Αυγούστου 2013.

Πηγή: Ονειροπαγίδα

Μπορείτε να δείτε το σχέδιο στον παρακάτω σύνδεσμο.


http://www.opengov.gr/ypepth/?p=1515

Δευτέρα 19 Νοεμβρίου 2012

ΟΜΑΔΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ








Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, που αποτελεί το πλέον αποδεκτό κείμενο για τα ανθρώπινα δικαιώματα παγκοσμίως, υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ στις 20 Νοεμβρίου του 1989. Την έχουν επικυρώσει 191 κράτη, εκτός των ΗΠΑ και της Σομαλίας, και τα 54 άρθρα της καλύπτουν όλα τα δικαιώματα των παιδιών που χωρίζονται σε 4 τομείς: Δικαιώματα Επιβίωσης, Ανάπτυξης, Προστασίας και Δικαιώματα Συμμετοχής. Η επέτειος αυτή έχει καθιερωθεί και γιορτάζεται κάθε χρόνο ως Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού.



Στη σημερινή κρίση –οικονομική, πολιτική, κοινωνική, ηθική- που βιώνουμε όλοι , αυτοί που πλήττονται και αδικούνται περισσότερο είναι οι ευαίσθητες και αδύναμες ομάδες και μέσα αυτές είναι τα παιδιά και η νέα γενιά.

Σάββατο 17 Νοεμβρίου 2012

Εποχές- Δημιουργία Ομάδων- Ομαδοσυνεργατική Μάθηση




ΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΚΑΡΤΕΛΕΣ ΕΠΟΧΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥΣ                                               

Μέσα σ΄ένα κουτί έχω βάλει τις καρτελίτσες με τα σύμβολα των εποχών. Κάθε παιδί παίρνει  μια καρτέλα. με τη συνοδεία της μουσικής βρίσκει τα άλλα παιδιά που έχουν ίδια καρτέλα και κάθονται μαζί. Συζητάνε για την εποχή και ψάχνουν να βρουν με ποιο τρόπο θα παρουσιάσουν την εποχή τους χωρίς λόγια, έτσι ώστε να καταλάβουν τα υπόλοιπα παιδιά ποια εποχή παρουσιάζουν.



Τα παιδιά της Άνοιξης αποφάσισαν να γίνουν λουλούδια που μεγαλώνουν και ανθίζουν σιγά- σιγά.

Ξεκινάει η Δανειστική Βιβλιοθήκη

Ξεκινάει η Δανειστική Βιβλιοθήκη.
Επιλέγουμε ποια βιβλία θα μπορούμε να δανειζόμαστε.
τα βιβλία τα εκθέτουμε.


Ο καθένας αναλαμβάνει να βρει την καρτέλα από 2 βιβλία.
Η καρτέλα είναι φωτοτυπία του εξώφυλλου σε σμίκρυνση.
 Τοποθετούμε την καρτέλα στο μέσα μέρος του οπισθόφυλλου, όπου υπάρχει ένας φάκελος.

Γεωμετρικά Σχήματα 1


1. Παραμύθι 


Ξεκινώντας με  το παραμύθι Η Οικογένεια Τρίγωνου ξεκινήσαμε το ταξίδι στη χωρά των σχημάτων και επειδή ακόμα είναι αρχή, στόχος ήταν κυρίως η αναγνώριση των σχημάτων, η γλωσσική καλλιέργεια, και η καλλιέργεια της δημιουργικότητας και της φαντασίας.

Τα παιδιά έκοψαν  σχήματα σε διάφορα μεγέθη και χρώματα. τα τοποθέτησα ανακατεμένα πάνω στα τραπεζάκια. Τα παιδιά χορεύουν με τη συνοδεία μουσικής.
μόλις σταματήσει η μουσική παίρνουν ένα σχήμα πάνω από το τραπέζι και το τοποθετούν κάτω από την καρτέλα που γραφεί το όνομά  του. Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να τελειώσουν τα σχήματα. (φυσικά και προηγήθηκαν παιχνίδια με τον πινάκα αναφοράς των σχημάτων, τον οποίο και συμβουλευόταν τα παιδιά κάθε φορά που χρειαζόταν)



2. Ομαδοποιήσεις