Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2012

ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΜΑΣ

Τις  πρώτες μέρες παιζουμε διάφορα παιχνίδια με τα ονόματά μας. 
Μερικές ιδέες τόσο για να τα μάθουμε, όσο και να καλλιεργήσουμε και άλλες δεξιότητες των μικρων μας μαθητών.




 


Φτιαχνουμε το πρόσωπο μας. 
Πρέπει να σχεδιάσουμε ένα κύκλο!

Βάζουμε μαλλιά, ζωγραφίζουμε τα χαρακτηριστικά μας.
 Γράφουμε το όνομά μας
 Παρουσιάζουμε τον εαυτό μας: ποιοι είμαστε, τι μας αρέσει


 Βλέπουμε τη φωτογραφία και βρίσκουμε το όνομα του φίλου μας
Σε ποιο όνομα ταιριάζει η φωτογραφία που κρατάμε;

Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου 2012

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΕΝΤΑΒΡΥΣΟΥ







ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ  ΠΕΝΤΑΒΡΥΣΟΥ

Η παράταξη της ΠΑΣΚ Εκπαιδευτικών Π.Ε. Καστοριάς θέλει να εκφράσει την έντονη αντίθεση της στην απόφαση του Υπουργείου να αναστείλει τη συγχώνευση του Δημοτικού Σχολείου Πενταβρύσου μετά από εξω-εκπαιδευτικές παρεμβάσεις , που παραβλέπουν το καλό των μικρών μαθητών και εξυπηρετούν άλλα μικροπολιτικά συμφέροντα. 
Θεωρούμε απαράδεκτο , αντιπαιδαγωγικό αλλά και ανέντιμο να παίζονται τέτοιου είδους παιχνίδια σε βάρος των μαθητών, την ώρα που έχει ήδη ξεκινήσει η σχολική χρονιά και τα  παιδιά μπήκαν στις τάξεις τους, σε ένα ολοκαίνουριο κτίριο, με κατάλληλες υποδομές και το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό.

Είναι επίσης απαράδεκτο να παραγκωνίζονται οι εκπαιδευτικοί θεσμοί και οι εκπαιδευτικές διαδικασίες λόγω συγκεκριμένων πολιτικών παρεμβάσεων.

Στη δύσκολη εποχή που ζούμε θα έπρεπε τουλάχιστον τα θέματα που αφορούν την Εκπαίδευση των παιδιών μας,  να αντιμετωπίζονται με μεγαλύτερο σεβασμό και περισσότερη προσοχή  και ευαισθησία.




Από την ΠΑΣΚ Π.Ε. Καστοριάς

Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2012

ΑΡΧΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ
















ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!!!!! 

ΓΙΑ ΝΑ ΒΡΟΥΜΕ ΣΕ ΠΟΙΟ ΤΜΗΜΑ ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ;;;;;

ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΤΗΣ ΒΔΟΜΑΔΑΣ

Ξεκιναμε τη βδομάδα με την ιστορία που θα φτιάξουμε όλοι μαζί
Σε μια λιμνουλα ζούσε μια μαμά βατραχίνα που ειχε 7 βατραχάκια. Τα μικρα βατραχάκια πήγαν όμως μια βόλτα. Κάθε μέρα επιστρέφει  και ενα βατραχακι με διαφορετικό χρώμα.  Γιατί άλλαξε το χρώμα του;;;;  πού είχε πάει;;;;;;;    μαθαίνουμε τις μερες, τα χρώματα, κάνουμε μίξεις χρωμάτων




Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου 2012

ΜΗΝΥΜΑ ΟΜΑΔΑΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΠΑΣΚ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ





 

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,


Mια από τις πιο σημαντικές συνελεύσεις των τελευταίων χρόνων πραγματοποιήθηκε τον φετινό Ιούνιο.
Η 81η Γενική συνέλευση του κλάδου έγινε με την προσδοκία όλων μας να αποτελέσει φάρο μιας νέας αγωνιστικής πορείας, δίνοντας νέο στίγμα, νέα πνοή στο συνδικάτο.
Με μεγάλη χαρά και ικανοποίηση διαβάσαμε τα θέματα ημερήσιας διάταξης. Ικανοποίηση γιατί μετά από επαφές και διαβουλεύσεις που είχαμε με τη ΔΟΕ, το θέμα της Προσχολικής Εκπαίδευσης  έγινε θέμα της ημερήσιας διάταξης και χαρά γιατί πιστέψαμε πως πραγματικά αναγνωρίζεται επιτέλους ως ο θεμέλιος λίθος της εκπαίδευσης των παιδιών μας.
Πιστέψαμε πως όλοι κατάλαβαν τη σημασία της Προσχολικής  Εκπαίδευσης.
Πιστέψαμε πως άρχισαν πια να ξεπερνιούνται παλαιότερες αγκυλώσεις και   να αναγνωρίζονται τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στο νηπιαγωγείο.
Πιστέψαμε ως αφελείς ονειροπόλοι πως θα αποφασίσουμε επιτέλους  να αγωνιστούμε όλοι μαζί για την ΠΕ ώστε να βρούμε άμεσα λύσεις.

Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου 2012

Η ομιλία της Βασιλικής Μαλέα στην 81η ΓΣ της ΔΟΕ


Β. ΜΑΛΕΑ (ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ): 
Εκλεγμένη αντιπρόσωπος από το σύλλογο Καστοριάς, με το ψηφοδέλτιο της  ΠΑΣΚ.
Εγώ δεν έχω μάθει  αυτό το συνδικαλιστικό σόου που παίζετε κάποιοι εδώ μέσα . Είμαι από μακριά. Θα με συγχωρέσετε λοιπόν, θα μιλήσω λίγο διαφορετικά.
Θα ξεκινήσω με τα συναισθήματα που μου προκαλεί η παρακολούθηση της ως τώρα διαδικασίας. Αισθάνομαι λύπη, απογοήτευση, θυμό και μεγάλο προβληματισμό για όλα όσα βλέπω και ακούω. Έχετε συνηθίσει κάποιοι προφανώς σ’ αυτή τη λογική, εγώ, όμως δεν μπορώ και δε θέλω να τη δεχτώ.
                        Το ίδιο συμβαίνει  και στις συνελεύσεις των συλλόγων. Οι συνάδερφοι μας λένε ότι βαρεθήκανε τις ίδιες αντιπαραθέσεις, βαρεθήκανε να λέμε τα ίδια, τις ίδιες πολιτικές αναλύσεις και ότι  από εμάς περιμένουν προτάσεις. Εγώ αυτά ακούω και δεν το ακούω μόνο από συναδέλφους που στηρίζουν  τη δική μας παράταξη, το ακούω …
(Διαλογικές συζητήσεις)

Δευτέρα 27 Αυγούστου 2012

Αξιολόγηση Αναλυτικών Προγραμμάτων


ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ


          Όταν οι εκπαιδευτικοί, αλλά και όσοι εμπλέκονται στην Εκπαίδευση, μιλάνε για Αναλυτικό Πρόγραμμα, εννοούν ένα εργαλείο το οποίο χρησιμοποιούν στην καθημερινή πράξη, ένα μπούσουλα που τους λέει τι πρέπει να κάνουν και πότε.
          Ένας ορισμός του Αναλυτικού Προγράμματος οποιασδήποτε μορφής είναι ο εξής: ΑΠ είναι το αποτέλεσμα και το προϊόν διαδικασιών σχεδιασμού και [1]σύνταξης ενός γενικού πλαισίου μακροπρόθεσμης οργάνωσης της διδασκαλίας που γίνεται σε διάφορα επίπεδα και με διαφορετικό κατά περίπτωση βαθμό εγκυρότητας και νομιμότητας (οι σκοποί και οι στόχοι είναι επαρκώς αιτιολογημένοι και προκύπτουν από τις ανάγκες της κοινωνίας ή τις ανάγκες των μαθητών). Στην έννοια του Αναλυτικού Προγράμματος ανοίγονται όλες οι δραστηριότητες και οι διαδικασίες, οι οποίες εκβάλλουν στον μακροπρόθεσμο προγραμματισμό της διδασκαλίας.  

Παροιμίες και Άλλες Ονομασίες για τους Μήνες.

Παραμύθι για τις Μέρες της Βδομάδας και τα Χρώματα

Τρίτη 31 Ιουλίου 2012

Τιμή στο Μεγάλο Δάσκαλο Χρίστο Τσολάκη

Η γνώση, η αγάπη και η καλλιέργεια-παιδεία είναι τα κριτήρια που ξεχωρίζουν τον καλό δάσκαλο!
Μόνο με την καρδιά οδηγείται η καρδιά!!!
Αυτός που αγαπάει δεν κάμπτεται, δεν κουράζεται, τρέφεται με το πνεύμα της θυσίας....
Η αγάπη ...θα τη βάλουμε στα σχολεία;;;;;;; 
Η μεγάλη  μεταρρύθμιση γίνεται , όταν το σχολειό γίνει μια ευτυχισμένη οικογένεια... χρειάζεται πνοή...

Δευτέρα 23 Ιουλίου 2012

ΠΑΣΚ: Σχετικά με τις δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας για την αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης



                                                                                                                                               
 Αθήνα, 22 Ιουλίου 2012

Σχετικά με τις δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας για την αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

            Με αφορμή τις δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου  , στις 22-7-2012, αλλά και δημοσιεύματα του τύπου  σχετικά με την αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών η Πανελλήνια Ανεξάρτητη Συνδικαλιστική Κίνηση επισημαίνει τα εξής :
1.       Το σημερινό διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης 24-21 ώρες , ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας, καθιερώθηκε με το Ν. 2518/97 ,ύστερα από πολυήμερη απεργιακή κινητοποίηση των εκπαιδευτικών της Π.Ε. και αντικατέστησε τη σχετική διάταξη του Ν. 1566/85 που προέβλεπε διδακτικό ωράριο για τους εκπαιδευτικούς της Π.Ε. 25-30 ώρες εβδομαδιαίως. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην εισηγητική έκθεση του Ν.2518/97 "στόχος της μείωσης είναι η αναβάθμιση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου".

Τετάρτη 11 Ιουλίου 2012

ΕΤΣΙ ΒΛΕΠΩ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

ΕΤΣΙ ΒΛΕΠΩ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Μια άκρως ενδιαφέρουσα επιστημονική 
σειρά των Μ. Δανέζη και Στρ. Θεοδοσίου 
στην ΕΤ3 

Πώς η σύγχρονη Φυσική  μπορεί να βοηθήσει στη συγκρότηση ενός νέου πολιτισμικού ρεύματος, που θα βασίζεται στις ανθρώπινες αξίες.
Ο καταρρέων Δυτικός πολιτισμός έχει ως βασική αξία και στόχο την ΥΛΗ.
Σήμερα όμως αποδεικνύεται πως η αισθητή πραγματικότητα είναι μια ψευτικη εικόνα που δημιουργεί η ανθρώπινη φυσιολογία μέσω εγκεφαλικών διαδικασιών....
Στον ΕΞΩ κόσμο δεν υπάρχει η έννοια της Διαίρεσης, του Εγώ και του Έχω...(αποτελούν πλαστές εικόνες των ανθρώπινων αισθήσεων)
Τα πάντα είναι ΕΝΙΑΙΑ...
Ο άνθρωπος ως ύλη αποτελεί και αυτός συστατικό της ενιαίας, αδιατάρακτης συμπαντικής πραγματικότητας.
Κάθε κακή δραση πάνω σε κάποιον άλλον άνθρωπο ή στη φύση έχει επίδραση στο σύνολο της δημιουργίας, άρα και στον ίδιο.
Η ΑΓΑΠΗ, η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, η ΙΣΟΤΗΤΑ και η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ 
δεν είναι πράξεις παραχώρησης προς τους άλλους ανθρώπους, 
είναι μια επιβεβλημένη κοσμική ιδιότητα, μια πράξη αυτοσυντήρησης
που διασφαλίζει την αδιατάρακτη και ευτυχή ύπαρξη μας μέσα στη συμπαντική ενότητα!!!!!!!!!

Πέμπτη 5 Ιουλίου 2012

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ 81η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ Δ.Ο.Ε

Αθήνα 4/7/2012

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ 81η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ Δ.Ο.Ε.

Στην πιο κρίσιμη περίοδο για τους εργαζόμενους η 81η Γ.Σ. της Δ.Ο.Ε. δεν μπόρεσε, με ευθύνες συγκεκριμένων παρατάξεων, να πάρει καμιά απολύτως απόφαση, η οποία ενώνοντας όλους τους εκπαιδευτικούς θα χαράξει την απάντηση στη βαρβαρότητα που καταστρέφει τις ζωές μας. Οι προθέσεις των Κινήσεων - Παρεμβάσεων - Συσπειρώσεων φάνηκαν από το ξεκίνημα των διαδικασιών. Μην αντέχοντας για δεύτερη συνεχόμενη φορά η ψήφιση διεκδικητικού πλαισίου να τους «δεσμεύσει» και να μην μπορούν να αποκτήσουν την υιοθέτηση των ακραίων αντιευρωπαϊκών τους αντιλήψεων για έξοδο από την Ευρωπαϊκή Ένωση και τη ζώνη του ευρώ, με μια σειρά από διαδικαστικά τερτίπια δυναμίτισαν την ομαλότητα της Γενικής Συνέλευσης.

Σάββατο 9 Ιουνίου 2012

Περιβαλλοντικά Παιχνίδια στο ΚΠΕ Καστοριάς

 
Περιβαλλοντικά Παιχνίδια στο ΚΠΕ Καστοριάς

Μια ωραία εκδήλωση έγινε σήμερα στο ΚΠΕ Καστοριάς με την εθελοντική συμμετοχή νηπιαγωγών του νομού μας. Για μια ακόμα φορά οι νηπιαγωγοί δείχνοντας την ευαισθησία τους και την αγάπη τους στο περιβάλλον , ετοίμασαν με μεράκι, φαντασία και μπόλικη δημιουργικότητα περιβαλλοντικά παιχνίδια για τους μικρούς επισκέπτες του ΚΠΕ.

Πολύτιμες και ανεκτίμητες θεωρούνται στο χώρο το δικό μας οι δράσεις του ΚΠΕ Καστοριάς

Πέμπτη 24 Μαΐου 2012

Τα αρχοντικά της Καστοριάς:Ένα παράδειγμα διδασκαλίας της Τοπικής Ιστορίας στο Νηπιαγωγείο


Η αναπτυξή του Project έγινε στο 7ο Νηπιαγωγείο Καστοριάς σε συνεργασία με τη φίλη και συνάδερφο Όλγα Αντωνίου και είναι κομμάτι της πτυχιακής εργασίας μου στο Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαιδευσης Δυτ. Μακεδονίας Επιβλέπων Καθηγητής ήταν ο κ. Ανδρ. Ανδρέου

Ιστορία Καστοριάς- Αρχοντικά

Ένα παράδειγμα project: Τα Αρχοντικά του 17ου αιώνα της Καστοριάς.

το εισαγωγικό μέρος της πτυχιακής μου σχετικά με την τοπική ιστορία και την Καστοριά

Καστοριά-Ιστορία-Πολιτισμός

Χτισμένη το 1082 επί Βυζαντινού Αυτοκράτορα Αλεξίου Α΄ Κομνηνού. Το καθολικό της μονής ανήκει στην κατηγορία των μονόχωρων, ξυλόσκεπων βασιλικών. Στα ανατολικά του ναού η αψίδα είναι ημικυκλική, ενώ στα δυτικά σχηματίζεται ένας ευρύχωρος νάρθηκας. Οι τοιχογραφίες που διακρίνονται στον ανατολικό τοίχο του καθολικού της μονής τοποθετούνται στο πρώτο μισό του 12ου αιώνα και η παράσταση της Δευτέρας Παρουσίας στον ανατολικό και νότιο τοίχο του νάρθηκα, στο τέλος του. Οι εξωτερικές τοιχογραφίες, που απεικονίζουν Αυτοκράτορες και τους Αγίους Δημήτριο και Γεώργιο, τοποθετούνται γύρω στο 1260. Κατά τη διάρκεια των αιώνων έχουν γίνει διάφορες επισκευές στο κτίσμα με αποτέλεσμα να καταστραφεί μεγάλο μέρος της αγιογράφησης.

 http://www.kastoria.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=385&Itemid=361&limit=1&limitstart=2

Παρασκευή 4 Μαΐου 2012

Σάββατο 7 Απριλίου 2012

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ με κατασκευές

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ 
σε όλους με υγεια και αγάπη!!!
Εμείς στο νηπιαγωγείο μας ξεκινήσαμε να γιορτάζουμε με κατασκευές....
Σελιδοδείκτες για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Λαμπάδες απ΄τα χεράκια μας, στολισμένες με αγάπη και μεράκι....



Αβγουλάκ ια  στη σειρά τα κρεμάμε με χαρά!


Και τα καλαθάκια γεμάτα αβγουλάκια
 

Τετάρτη 4 Απριλίου 2012

Δευτέρα 5 Μαρτίου 2012

Ανακοίνωση ΔΟΕ για Αξιολόγηση

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ  ΔΟΕ
για την αξιολόγηση







Συνάδελφοι,
            Στις δύσκολες στιγμές που περνάει ο κόσμος της εργασίας βιώνοντας με τον πιο άγριο τρόπο τις συνέπειες της καπιταλιστικής κρίσης  μέσω των αλλεπάλληλων  μνημονιακών μέτρων που έχουν μετατρέψει τις ζωές μας σε κόλαση, η κυβέρνηση πιστεύει ότι είναι η κατάλληλη εποχή για την εφαρμογή αντιδραστικών μέτρων και ρυθμίσεων που επί χρόνια σχεδίαζε χωρίς να τολμάει την υλοποίησή τους.
Την ώρα που η εκπαίδευση και οι εκπαιδευτικοί στην πατρίδα μας βρίσκονται στο επίκεντρο της πιο βάρβαρης επίθεσης των τελευταίων 50 χρόνων, την ώρα που οι μισθοί μας έχουν μετατραπεί σε φιλοδώρημα και οι νέοι συνάδελφοι έχουν παραδοθεί στην απόλυτη ένδεια των 639 ευρώ το μήνα, τώρα που η παιδεία υποχρηματοδοτείται,  που τα σχολεία δεν έχουν βιβλία, που οι σχολικές επιτροπές δεν καλύπτουν ούτε καν τις στοιχειώδεις ανάγκες για θέρμανση και κιμωλίες, η Υπουργός Παιδείας φέρνει στο προσκήνιο το μπαμπούλα της αξιολόγησης, συνδέοντάς την επίδοση των μαθητών  με τις πενιχρές αποδοχές των εκπαιδευτικών αλλά και με τον εφιάλτη της απόλυσης.
            Το νέο μισθολόγιο – φτωχολόγιο (Ν. 4024/2011) της εξαθλίωσης συνδέει τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη με την αξιολόγηση. Θέτει φραγμούς με μια σειρά από αυθαίρετες ποσοστώσεις, ανοίγοντας – μέσω της αξιολόγησης – και τον καιάδα των απολύσεων.
Είναι εμφανής ο στόχος να απαλλαγεί το κράτος από τις διαχρονικές του ευθύνες και να υποδειχθεί ως μοναδικός υπαίτιος των προβλημάτων της εκπαίδευσης ο εκπαιδευτικός, ο οποίος θα πρέπει να είναι και ευχαριστημένος με τα ψίχουλα που του παρέχουν ως ανταμοιβή για την προσφορά του.
            Στο νέο σχολείο που προετοιμάζεται ο εκπαιδευτικός εκτός από ενδεής θα πρέπει να είναι πειθήνιος και υποταγμένος. Απόλυτα χειραγωγημένος από την κεντρική εξουσία και απόλυτα μόνος από υπεράσπιση. Όλο αυτό το αυταρχικό, αντιεκπαιδευτικό πλέγμα, δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό από κανένα. Υπάρχει μια ξεκάθαρη απάντηση όλων: Φτάνει πια, ως εδώ.
            Οι εκπαιδευτικοί δεν αποδέχονται τον εργασιακό μεσαίωνα που τους επιβάλλουν. Με αυτό το περιβάλλον και αυτά τα δεδομένα αρνούνται να παραδοθούν ως εξιλαστήρια θύματα της κακοδαιμονίας της ελληνικής εκπαίδευσης.
Ο Κλάδος των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με αποφάσεις των Γενικών του Συνελεύσεων έχει ταχθεί καθαρά υπέρ της αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού και της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου. Μιας αξιολόγησης που καμιά σχέση δεν έχει με τις εξαγγελίες της κυβέρνησης.
            Η αξιολόγηση που προτείνουμε πρέπει να λειτουργεί ως ανατροφοδοτικός μηχανισμός της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Να αξιολογεί το σύνολο των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία (υποδομές, αναλυτικά προγράμματα, βιβλία, επιμόρφωση, συνθήκες άσκησης εκπαιδευτικού έργου), να κινείται στους άξονες προγραμματισμός, στοχοθεσία, παρακολούθηση και αξιολόγηση από συλλογικά όργανα (Σύλλογος Διδασκόντων σε συνεργασία με το Σχολικό Σύμβουλο), να έχει στόχο την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού  έργου και τη βελτίωση του εκπαιδευτικού και σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να ταυτίζεται με τη διαδικασία βαθμολογικής κατάταξης  και μισθολογικής εξέλιξης. Η διαδικασία της αξιολόγησης οφείλει να απαντά στα εξής ερωτήματα : 
1. Τι προγραμματίζεται.
 2. Πώς εφαρμόζεται, αυτό που προγραμματίζεται, στην πράξη. 
3. Τι αξιολογείται. 
4. Πώς αποτιμάται το τελικό αποτέλεσμα. 
5. Ποιες πρωτοβουλίες πρέπει να αναληφθούν για τη βελτίωση τις προσπάθειας. 
 Για μας η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου αφορά εκείνη τη διαδικασία που θα συνδέει το προϊόν της αξιολόγησης, είτε της σχολικής μονάδας, είτε της ευρείας περιφέρειας με μέτρα διορθωτικά τόσο σε οικονομική κατεύθυνση όσο και σε διδακτική και παιδαγωγική. Η διαρκής επιμόρφωση, η πλήρης υλικοτεχνική υποδομή, ο συμβουλευτικός ρόλος των στελεχών της εκπαίδευσης και μόνο, είναι κάποιες από τις δικλείδες που ασκούν προωθητικό ρόλο στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου.
Ο εκπαιδευτικός και το έργο του  δεν κρίνονται  από μονοπρόσωπα αλλά από συλλογικά όργανα,  το δε αποτέλεσμα της κρίσης σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι προϊόν αποκλειστικά αξιολογικής έκθεσης και δε είναι δυνατό να  χρησιμοποιείται ως πειθαρχικό μέτρο και να συνδέεται με την υπηρεσιακή, μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη του εκπαιδευτικού. Τόσο στον προγραμματισμό, στο σχεδιασμό και στην αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου βασική και καθοριστική είναι η συμμετοχή του Συλλόγου Διδασκόντων σε συνεργασία με το σχολικό Σύμβουλο.
            Εκείνο που πρέπει να γίνει κατανοητό από όλους και ιδιαίτερα από τα εμπλεκόμενα μέρη είναι, ότι για να εφαρμοστεί και ιδιαίτερα να πετύχει ένα  σύστημα αξιολόγησης, πρέπει να συζητηθεί και να τύχει της αποδοχής τόσο από την πλευρά των αξιολογητών, όσο και των αξιολογούμενων. Από το  προϊόν της αξιολογικής διαδικασίας πρέπει να προκύπτει όφελος, ποιότητα και αναβάθμιση της ίδιας της εκπαίδευσης.
            Υπάρχει κατηγορηματική διαφωνία με τα νομοθετήματα των τελευταίων χρόνων (Ν. 3848/10, Ν. 4024/11) γιατί είναι φανερό ότι στόχος τους δεν είναι η αναβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου αλλά η χειραγώγηση των εκπαιδευτικών η κατηγοριοποίηση των σχολείων και σε τελική ανάλυση η δημιουργία εκείνων των συνθηκών που θα μετατρέπουν τον εκπαιδευτικό σε ένα φοβισμένο και άβουλο όργανο που άκριτα και κάτω από τον φόβο τιμωρητικών διατάξεων θα εφαρμόζει όσα του επιβάλλονται.
            Οι πρόσφατες δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας και οι προθέσεις της κυβέρνησης – μέσω του προγραμματισμού της Διεύθυνσης Σπουδών, φανερώνουν ότι  επιθυμούν,  η αξιολόγηση στην εκπαίδευση να αφορά μόνο τον εκπαιδευτικό και να έχει αυστηρά ελεγκτικό διοικητικό χαρακτήρα  απαλλάσσοντας την Πολιτεία από τις τεράστιες ευθύνες της. Ο εκπαιδευτικός αντιμετωπίζεται ως αυτός που ανά πάσα στιγμή χρειάζεται πολλαπλούς αξιολογητές, σχολικό σύμβουλο και διευθυντή με τη δαμόκλειο σπάθη πάνω από το κεφάλι του για να αποδώσει.
               Η πραγματικότητα όμως αποδεικνύει ότι η Πρωτοβάθμια εκπαίδευση στη χώρα μας λειτουργεί κυρίως χάρη στην ευσυνειδησία και το φιλότιμο του Έλληνα εκπαιδευτικού. Τα σχολεία λειτουργούν, σήμερα, με σοβαρές ελλείψεις στα βιβλία, χωρίς χρήματα, χωρίς πετρέλαιο, με εκπαιδευτικούς που είναι οικονομικά εξαθλιωμένοι και που η Κυβέρνηση θέλει να είναι υποταγμένοι και να μην προβάλουν  αντιστάσεις.
            Ο κλάδος των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από τη δεκαετία του ΄80 έχει δώσει μεγάλες και νικηφόρες μάχες για την κατάργηση του επιθεωρητή και του επιθεωρητισμού και τις δεκαετίες του ΄90 και του ΄00 έχει συγκρουσθεί με επιτυχία με τις προσπάθειες επιβολής εξωτερικών αξιολογητών στην εκπαίδευση και έχει αποτρέψει την επιβολή της αξιολόγησης που ήταν έξω από τις θέσεις του. Το ίδιο θα κάνει και σήμερα με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα .
Το Δ.Σ. της ΔΟΕ είναι  κατηγορηματικά αντίθετο σε αυτή την  μορφή  αξιολόγησης – χειραγώγησης που προσπαθεί να επιβάλλει η Κυβέρνηση και καλεί το Υπουργείο Παιδείας να μη προχωρήσει στην υλοποίησή της, σε διαφορετική περίπτωση η αντίδραση του οργανωμένου  κλάδου θα είναι τέτοια που θα ανατρέψει για άλλη μια φορά τα σχέδιά τους.

ΟΧΙ στην αξιολόγηση- χειραγώγηση των εκπαιδευτικών.
ΟΧΙ στην  κατηγοριοποίηση  μαθητών και σχολείων.
Ακώλυτη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη.
Κατάργηση  του νομικού πλαισίου για την αξιολόγηση Ν. 3848/10 και 4024/11.
Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στα σχολεία.