Είμαστε εκπαιδευτικοί και όχι νταντάδες. Είμαστε μορφωμένοι επαγγελματίες που εργαζόμαστε καθημερινά με παιδιά, και συχνά βλέπουμε το παιδί σας από διαφορετική σκοπιά σε σχέση με αυτή που το βλέπετε εσείς. Αν σας δώσουμε κάποιες συμβουλές για το παιδί σας, μην αντιδράσετε άσχημα. Ακούστε και αποδεχτείτε τις συμβουλές, με τον ίδιο τρόπο που θα δεχόσασταν μια συμβουλή από ένα γιατρό ή ένα δικηγόρο.
Τρίτη 8 Σεπτεμβρίου 2015
ΟΜΑΔΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ:Τα προνήπια θύματα της μνημονιακής πολιτικής……….
Η νέα σχολική χρονιά θα μείνει στη ιστορία της εκπαίδευσης για την βίαιη , θορυβώδη… ακινησία που τη χαρακτηρίζει.
Το νηπιαγωγείο στα χρόνια των μνημονίων, έχει υποστεί πλήρη και απόλυτη απαξίωση αϕού τα ιδιαίτερα και σοβαρά προβλήματα του κλάδου, αϕήνουν παγερά αδιάϕορη την ηγεσία του Υπουργείου, που σεμνά και ταπεινά , αλέθει δικαιώματα και κατακτήσεις του κλάδου μας, υποβαθμίζοντας την Προσχολική εκπαίδευση, διαλύοντας κάθε πλαίσιο λειτουργίας.
Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2015
ΔΗΣΥ: Μήπως Ήρθε η Ώρα να Υπάρξει Διακομματική Συνεννόηση και για τη Σωτηρία της Δημόσιας Εκπαίδευσης;
Σεπτεμβρίου 2015
Το δημόσιο σχολείο αποτελεί το σημαντικότερο κύτταρο παιδείας και πολιτισμού σε κάθε σύγχρονη κοινωνία. Στη σημερινή Ελλάδα των αλλεπάλληλων μνημονίων και της διαρκούς κατάρρευσης, η δημόσια εκπαίδευση αποδεικνύεται, ίσως, ο μεγαλύτερος ασθενής της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης. Υποχρηματοδότηση της δημόσιας παιδείας, μηδενικοί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών, καθιέρωση ελαστικών μορϕών εργασίας, πρωτοϕανείς ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, αντικατοπτρίζουν τη σκληρή πραγματικότητα εν έτει 2015, αϕού εδώ και έξι χρόνια μνημονιακών πολιτικών καμία κυβέρνηση δεν έχει ενδιαϕερθεί ουσιαστικά για τη δημόσια εκπαίδευση.
Δευτέρα 1 Ιουνίου 2015
Συνδικαλιστικός Κανιβαλισμός
Όσοι έχουν ασχοληθεί έστω και στοιχειωδώς με το
συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών, γνωρίζουν καλά πως αίτημα του κλάδου
ήταν πάντα η πλειοψηφία των Υπηρεσιακών Συμβουλίων (ΠΥΣΠΕ, ΑΠΥΣΠΕ, ΚΥΣΠΕ) να
αποτελείται από αιρετά μέλη.
Με αυτή την αρχή αποδέχθηκα και εγώ και ο αναπληρωτής μου,
ο Φιλίππου Στέργιος την τοποθέτησή μας
στο Διευρυμένο Συμβούλιο Επιλογής Διευθυντών από τον Αναπληρωτή Υπουργό
Παιδείας κύριο Κουράκη, ύστερα από πρόταση του Περιφερειακού
Διευθυντή Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας.
Είναι χαρακτηριστικό πως ουδέποτε υπέβαλα αίτηση, ουδέποτε
εκδήλωσα ενδιαφέρον, καθώς δεν ταιριάζει στην προσωπικότητά μου το «κυνήγι» της οποιασδήποτε «καρέκλας».
Παρασκευή 22 Μαΐου 2015
Γνώση Γραμμάτων: Θεωρία
Στα αλφαβητικά συστήματα γραφής, βάση ανάγνωσης
αποτελεί η αποκωδικοποίηση των τυπωμένων λέξεων, δηλ. η μετάφραση των τυπωμένων
μονάδων σε ηχητικές μονάδες, και αντίστροφα η γραφή περιλαμβάνει
μετάφραση ηχητικών μονάδων σε έντυπες μονάδες . Στο πιο βασικό επίπεδο, το έργο
αυτό απαιτεί τη γνώση των ονομάτων των γραμμάτων. Ένας πρώιμος αναγνώστης που
δεν γνωρίζει τα γράμματα του αλφαβήτου δεν μπορεί να ξέρει ποιος ήχος
αντιστοιχεί σε ποιο γράμμα. Η γνώση του αλφαβήτου κατά την είσοδο στο
σχολείο είναι ένας από τους ισχυρότερους προγνωστικούς παράγοντες
για βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη επιτυχία στο γραμματισμό
(Stevenson & Newman, 1986).
Αυτή,
λοιπόν, η δεξιότητα συνδέεται με την κατανόηση ότι τα
γράμματα διαφέρουν μεταξύ τους, περιλαμβάνει τη γνώση των
ονομάτων και των ήχων τους, και την
αναγνώριση γραμμάτων παντού.
Τα
παιδιά μαθαίνουν για πρώτη φορά το όνομα των γραμμάτων , ίσως μέσω της ακοής
βιβλίων της αλφάβητου ή με το τραγούδι της αλφάβητου και στη συνέχεια
μαθαίνουν να ταιριάζουν τα ονόματα με τα τυπωμένα γράμματα. Ως μέρος της
διδασκαλίας των ονομάτων των γραμμάτων διδάσκονται αξίες ήχου. Για παράδειγμα,
ένα παιδί μπορεί να διαβάσει ένα βιβλίο με την αλφάβητο στο οποίο τα
γράμματα σε συνδυασμό με τις εικόνες των ζώων περιέχουν τα ονόματά τους.
Η γνώση της αλφάβητου είναι απαραίτητη ώστε τα παιδιά να διαχωρίσουν τις
ενάρξεις από τα στιχάκια και στη συνέχεια η ευαισθητοποίηση στις ενάρξεις των
στίχων είναι απαραίτητη τόσο για την ανάγνωση λέξεων όσο και για πιο
σύνθετα επίπεδα του φωνολογικής επίγνωσης. ( Stahl &
Murray,1994).
Τα
παιδιά προσχολικής ηλικίας, επίσης, μαθαίνουν τα γράμματα πρώτα μέσα από την
έκθεση τους με το δικό τους όνομα, τόσο στην
έντυπη όσο και στην προφορική του μορφή . Αυτή
η σχέση μεταξύ της
έννοιας του ονόματος κάποιου (σημασιολογία)
με τον τρόπο που εκφέρεται (φωνολογία), και τη γραπτή
μορφή του (ορθογραφία) μπορεί να αυξήσει το
ενδιαφέρον των παιδιών σε δεξιότητες αλφαβητισμού. Τα
παιδιά φαίνεται να έχουν αυξημένο ενδιαφέρον στην
έντυπη μορφή του ονόματος τους, σε
σύγκριση με το ενδιαφέρον για άλλες γραμμένες
λέξεις. Τα μικρά παιδιά προτιμούν πράγματι τα γράμματα που
εμφανίζονται στο όνομά τους περισσότερο από ό, τι άλλα
γράμματα, ένα φαινόμενο που ονομάζεται επίδραση
των γραμμάτων του ονόματος (name-letter effect). Φαίνεται πως ένα αυξημένο
ενδιαφέρον στην έντυπη μορφή του ονόματος αποτελεί
ένα σημαντικό πλαίσιο για τη διευκόλυνση
της ανάπτυξης των δεξιοτήτων γραφής και
ανάγνωσης. Έτσι, το όνομα ενός παιδιού γίνεται ένα
όχημα για να μάθουμε πώς αναπτύσσεται ο αλφαβητισμός σε κάθε
παιδί.
Πηγές:
Stahl, S. A., & Murray, B. A. (1994). Defining phonological awareness and its relationship to early reading. Journal of Educational Psychology, 86(2), 221-234. doi:10.1037/0022-0663.86.2.221
Stevenson, H. W., & Newman, R. S. (1986). Long-term prediction of achievement and attitudes in mathematics and reading. Child Development, 57(3), 646-659. doi:10.2307/113034
Stevenson, H. W., & Newman, R. S. (1986). Long-term prediction of achievement and attitudes in mathematics and reading. Child Development, 57(3), 646-659. doi:10.2307/113034
Τετάρτη 20 Μαΐου 2015
ΟΜΑΔΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ: ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Στην
προσχολική εκπαίδευση είναι πολλά και πολύπλευρα τα προβλήματα που εγείρονται
από έλλειψη αναγνώρισης της βαθμίδας ως ισότιμης με
τις υπόλοιπες. Πολλές φορές έχουν αναφερθεί προβλήματα όπως τα άθλια και
ακατάλληλα κτίρια που στεγάζουν παιδιά 4-6 ετών. Η σημαντική έλλειψη
υλικοτεχνικής υποδομής, η ελλιπής μέριμνα για ουσιαστική και με στοχοθεσία σε
βάθος χρόνου επιμόρφωση, ο υποβαθμισμένος ρόλος της/του νηπιαγωγού που πολλές
φορές συνδέεται η νοημοσύνη και η ικανότητα των εκπαιδευτικών με την ηλικιακή
ομάδα που διδάσκουν και άλλα πολλά.
Κυριακή 3 Μαΐου 2015
Family Playing Cards: take ‘em, make ‘em, then play!
A few years ago, I burned the midnight oil way too close to the finish line, in an attempt to create Family Playing Cards for Maddy, Owen, and Cora.
And though I made the work harder than it needed to be, it was well worth it.
The kids have used the cards steadily for the last two years, playing games, using them as ‘cheaters’ when they made cards, wrote notes, and developed stories with their family as the main characters.
This year, I utilized my sweet, sweet laptop a little more–and I called in the resources of a good pal–so my work was a little easier.So with a little help from my friends, I created family playing cards for my kiddos, adding new cousins and Brady.
But I also made a set for our niece and nephews, and I’m hoping that they have as much fun learning our names as we have had learning theirs.
Phonemic Activities for the Preschool or Elementary Classroom
By: Marilyn J. Adams, Barbara Foorman, Ingvar Lundberg, and Terri Beeler (2004)
This article features activities designed to stimulate the development of phonemic awareness in preschool and elementary school children. The activities originally appeared in the book Phonemic Awareness in Young Children: A Classroom Curriculum.
Listening to sequences of sounds
From chapter 3: Listening games
Objective
To develop the memory and attentional abilities for thinking about sequences of sounds and the language for discussing them.
Materials needed
Objects that make interesting, distinctive sounds. Some examples follow:
banging on wall/table/lap
blowing blowing a whistle blowing nose clapping clicking with tongue closing purse coloring hard on paper coughing crumpling paper cutting with a knife cutting with scissors dropping (various things) drumming with fingers eating an apple folding paper hammering hopping noisy chewing |
opening window or drawer
pouring liquid ringing a bell rubbing hands together scratching sharpening a pencil slamming a book smashing crackers snapping fingers stamping stirring with teaspoon tearing paper tiptoeing turning on computer walking whistling writing on board writing with a pencil |
Δευτέρα 20 Απριλίου 2015
Ομάδα Νηπιαγωγών « Δικαίωμα στην εκπαίδευση»: Ημερίδα στο Βόλο
Η Ομάδα Νηπιαγωγών "Δικαίωμα στην Εκπαίδευση" συνεχίζει τις δράσεις της
ενισχύοντας τις συνδικαλιστικές διεκδικήσεις με επιστημονική τεκμηρίωση.
Αφουγκραζόμαστε
και καταγράφουμε τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς των συναδέλφων και
επικαιροποιούμε τα αιτήματά μας.
Καταθέτουμε το προσωπικό μας όραμα για το νηπιαγωγείο της συμμετοχής,
της συνεργασίας, των υποδομών, της αξιοκρατίας, της αναβάθμισης της διδασκαλίας
με σύγχρονα μέσα, της διαρκούς επιμόρφωσης, της αναβάθμισης του ρόλου του
νηπιαγωγού και αγωνιζόμαστε γι΄ αυτό.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)