Σελίδες

Παρασκευή 11 Ιουλίου 2014

8 Μύθοι που Υπονομεύουν την Αποτελεσματικότητα της Εκπαίδευσης



Ορισμένοι ευρέως διαδεδομένοι μύθοι και  ψέματα για την εκπαίδευση είναι καταστροφικοί τόσο για όλους εμάς τους εκπαιδευτικούς, όσο και  για τα εκπαιδευτικά  ιδρύματα. Αυτό είναι το αντικείμενο του βιβλίου 50 Myths & Lies That Threaten Americas Public Schools: The Real Crisis in Education, ενός νέου βιβλίου από τον David Berliner και Gene Glass, δύο από τους πιο αξιοσέβαστους εκπαιδευτικούς ερευνητές των ΗΠΑ. Παρά το γεγονός ότι το βιβλίο αξίζει να διαβαστεί στο σύνολό του, θα ήθελα να επικεντρωθώ σε οκτώ από τους μύθους που πιστεύω ότι είναι σχετικοί με τους περισσότερους δασκάλους, τους διοικητικούς και τους γονείς.

Μύθος # 1: Οι εκπαιδευτικοί είναι ο παράγοντας με τη  σημαντικότερη επιρροή στην εκπαίδευση ενός παιδιού

Φυσικά, οι εκπαιδευτικοί είναι εξαιρετικά σημαντικοί. Οι καλοί δάσκαλοι παίζουν σημαντικό ρόλο στην επιτυχία. Αλλά η έρευνα δείχνει ότι λιγότερο από το 30% της ακαδημαϊκής επιτυχίας ενός μαθητή οφείλεται στα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς. Η πιο σημαντική μεταβλητή είναι η κοινωνικοοικονομική κατάσταση, ακολουθούμενη από τη γειτονιά, την ψυχολογική ποιότητα του οικιακού περιβάλλοντος, και την παρεχόμενη υποστήριξη της σωματικής υγείας. Υπάρχουν και άλλοι παράγοντες, αλλά στην κατώτατη γραμμή βρίσκονται οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι έχουν πολύ λιγότερη δύναμη στη βελτίωση των επιδόσεων των μαθητών από ο, τι άλλοι  εξωτερικοί παράγοντες.

Μύθος # 2: Οι εργασίες στο σπίτι ενισχύουν τα σχολικά επιτεύγματα

 Δεν υπάρχει καμία απόδειξη ότι αυτό είναι αλήθεια. Στη Φινλανδία, οι μαθητές έχουν υψηλότερες επιδόσεις με ελάχιστη ή καμία εργασία στο σπίτι και λιγότερες ώρες στο σχολείο. Ο πιο σημαντικός παράγοντας είναι  οι εμπειρίες που αποκτούν οι μαθητές κατά τη διάρκεια της σχολικής ημέρας. Η μάθηση που βασίζεται σε  Project, ως ένα παράδειγμα, δίνει έμφαση σε ο, τι γίνεται κατά τη διάρκεια της ημέρας. Αν οι μαθητές επιλέγουν να εργαστούν περισσότερο μετά από ώρες, αυτό αποτελεί επιλογή τους. Μπορεί επίσης μερικές φορές να υπάρχουν και άλλοι καλοί λόγοι για να ανατεθεί εργασία, αλλά δεν πρέπει να υπάρχει ψευδαίσθηση ότι η εργασία θα συμβάλει στην αύξηση των επιδόσεων των μαθητών.

Μύθος # 3: Το μέγεθος της τάξης δεν έχει σημασία

Σε ένα μέσο γυμνάσιο, ένας εκπαιδευτικός είναι υπεύθυνος για 100-150 μαθητές σε οποιαδήποτε δεδομένη ημέρα. Οι μαθητές αναπόφευκτα χάνονται μέσα στον σωρό. Τα στοιχεία ερευνών δείχνουν έντονα ότι η μείωση του αριθμού των μαθητών έχει μια ποιοτική παιδαγωγική επίδραση. Όταν οι μειώσεις συμβαίνουν στις τάξεις του δημοτικού, στοιχεία έχουν δείξει ότι η επιπλέον εξατομικευμένη προσοχή και διδασκαλία φαίνεται να βοηθά αυτούς τους μαθητές να αποφοιτήσουν σε υψηλότερα ποσοστά από το γυμνάσιο. Εύπορες οικογένειες πολύ συχνά επιλέγουν  περιοχές ή  ιδιωτικά σχολεία με μικρότερες τάξεις. Δε θα έπρεπε να θεωρείται έκπληξη το γεγονός ότι οι μεγαλύτερες σε αριθμό  τάξεις μπορεί να επηρεάσουν δυσανάλογα τα παιδιά των φτωχών. Ως εκ τούτου, η μείωση του μεγέθους των τάξεων στην πραγματικότητα θα οδηγήσει σε περισσότερη μάθηση.

Μύθος # 4: Ένα επιτυχημένο πρόγραμμα ¨δουλεύει¨  παντού
Υπάρχουν σημαντικές ενδείξεις ενάντια στην ιδέα ότι ένα επιτυχημένο  πρόγραμμα σε ένα σχολείο ή σε μια περιοχή θα πρέπει να εισαχθεί αλλού και να αναμένεται να λειτουργήσει καλά. Το πλαίσιο είναι η βασική μεταβλητή. Τα προγράμματα πρέπει να σχετίζονται με τη σύνθεση της περιοχής του σχολείου ή / και το συγκεκριμένο σχολείο. Προσεγγίσεις στην εκπαίδευση, που διατίθενται στην αγορά για χρήση σε εθνικό επίπεδο, μπορεί να είναι άριστες αλλά εντελώς ακατάλληλες για ορισμένες περιοχές. Ένα πρόγραμμα πρέπει να προσαρμόζεται στις ειδικές ανάγκες των σχολείων και αιθουσών μιας περιοχής, καθώς  μια προσεκτική αξιολόγηση των αναγκών σε συνδυασμό με την ενδελεχή εξέταση θα πρέπει να καθορίσει εάν θα υιοθετήσουν ένα πρόγραμμα, και όχι η επιτυχία του προγράμματος σε κάποιες περιοχές.

Μύθος # 5: Πολιτικές  μηδενικής ανοχής κάνουν τα σχολεία ασφαλέστερα
Αυτό μου φαίνεται ως ένας από τους πιο κολοσσιαία λανθασμένους και καταστροφικούς  μύθους. Οι Berliner and Glass περιγράφουν πολλά παραδείγματα αυτής της πολιτικής που υλοποιούνται καταστροφικά, συμπεριλαμβανομένου ενός όπου δύο μαθητές αποβλήθηκαν επειδή  μία μαθήτρια μοιράστηκε τη συσκευή εισπνοής της με ένα φίλο που είχε  κρίση άσθματος Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι  δεν υπάρχει καμία απόδειξη πως οι πολιτικές μηδενικής ανοχής μείωσαν τη βία στο σχολείο. Αντίθετα, οι συγγραφείς σημειώνουν ότι «οι αναστολές και οι αποβολές έχουν εκτεταμένες συνέπειες για τις  ακαδημαϊκές επιδόσεις του μαθητή και μπορεί να οδηγήσουν σε αποτυχία στην προσωπική του ζωή." Οι πολιτικές μηδενικής ανοχής έχουν ως αποτέλεσμα οι υπεύθυνοι των  σχολείων να οδηγήσουν ένα  αριθμό  μαθητών στο σύστημα δικαιοσύνης ανηλίκων, οι οποίοι είναι πιο πιθανόν να καταλήξουν σε μια φυλακή ενηλίκων αργότερα. Και, όπως ήταν αναμενόμενο, όλες οι ανεπιθύμητες συνέπειες που συνδέονται με τις πολιτικές μηδενικής ανοχής στα σχολεία πολλαπλασιάζονται για τους μη λευκούς.
Οι συγγραφείς δίνουν επίσης παραδείγματα από ορισμένα σχολεία που μαθαίνουν από την έρευνα αυτή. Ως ένα παράδειγμα, μετά τα τραγικά γεγονότα στο Δημοτικό Σχολείο Sandy Hook, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι διαχειριστές επικεντρώθηκαν στην ετοιμότητα αντιμετώπισης κρίσεων και την πολιτική της συζήτησης ως όπλο, και όχι στην αυστηρότερη αστυνόμευση των μαθητές.

Μύθος # 6: Τα χρήματα δεν παίζουν ρόλο

 Είναι ένα δημοφιλές επιχείρημα ότι, ενώ ξοδεύουμε περισσότερα χρήματα από ό, τι ποτέ, τα αποτελέσματα των δοκιμών παραμείνουν στάσιμα. Αυτός είναι ένας καταστροφικός μύθος που διαδίδεται ευρέως από όσους αντιτίθενται στην καλύτερη χρηματοδότηση των σχολείων μας. Ωστόσο, η έρευνα είναι σαφής. Όταν οι σχολικές περιοχές με επαρκείς πόρους  συγκρίνονται  με εκείνες που δεν έχουν, τα αποτελέσματα στα επίτευγμα των μαθητών είναι καθοριστικά υψηλότερα στις πλουσιότερες περιοχές. Οι συγγραφείς σημειώνουν ότι υπάρχει σημαντική διαφορά στις επιδόσεις των μαθητών, όταν οι υψηλότεροι μισθοί χρησιμοποιούνται για να προσελκύσουν τους πιο έμπειρους και καλύτερα εκπαιδευμένους δασκάλους. Τα σχολεία σε φτωχές περιοχές είναι πιο πιθανό να διατηρήσουν καλά αμειβόμενους δασκάλους, παρά τις δύσκολες καθημερινές συνθήκες απασχόλησης . Καθώς το μέγεθος της σχολικής τάξης έχει σημασία, όπως έχουμε δει, η επαρκής χρηματοδότηση καθιστά δυνατή την πρόσληψη περισσότερων δασκάλων  και τη μείωση του μεγέθους των τάξεων. Όλοι αυτοί οι ισχυρισμοί υποστηρίζονται σθεναρά από την έρευνα. Επιπλέον, οι συγγραφείς αναφέρουν την έκθεση Linda Darling-Hammond's σχετικά με νέα έρευνα από τη Φινλανδία, τη Σιγκαπούρη και άλλες χώρες η οποία  παρέχει «εντυπωσιακές αποδείξεις ότι το να ξοδεύεις περισσότερα, και να στοχεύεις τις δαπάνες σε μαθητές που έρχονται στο σχολείο με τους λιγότερους πόρους, μπορεί να έχει δραματικά θετικές επιπτώσεις στα συνολικά εθνικά  εκπαιδευτικά αποτελέσματα. "
Φυσικά, είναι επίσης πιθανόν πως  οι σχολικές περιοχές, που ξοδεύουν περισσότερα χρήματα,  βρίσκονται σε κοινότητες στις οποίες οι κοινωνικοοικονομικοί παράγοντες και η ποιότητα της γειτονιάς  διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο.

Μύθος # 7: Η εισαγωγή των φοιτητών βασίζονται στην ακαδημαϊκή επίδοση και στα αποτελέσματα των εξετάσεων.
Τα ευρήματα των Berliner and Glass αναιρούν τον παραπάνω μύθο. Πολλά κολέγια και πανεπιστήμια εισάγουν τους φοιτητές τους ανά κατηγορία. Ένα παράδειγμα είναι ο αθλητισμός. Η πιο σημαντική μεταβλητή σε 30 από τα πιο επιλεκτικά πανεπιστήμια ανακαλύφθηκε να είναι η ¨κληρονομικότητα¨ (εάν ένα μέλος της οικογένειας παρακολούθησε προηγουμένως το πανεπιστήμιο). Πλούσιοι γονείς που συνεισφέρουν κεφάλαια ανάπτυξης ενισχύουν περαιτέρω την πιθανότητα της αποδοχής. Αυτό δεν σημαίνει ότι τα πανεπιστήμια δεν δίνουν προσοχή στην επίτευξη των φοιτητών στην διαδικασία εισαγωγής τους. Υπάρχει, όμως, προνομιακή μεταχείριση σε εισαγωγές που υποβιβάζουν τα ακαδημαϊκά επιτεύγματα.

Μύθος # 8: Η πληρωμή ανάλογα με την  αξία των εκπαιδευτικών βελτιώνει την απόδοση των μαθητών

Το επιχείρημα είναι ότι η  αμοιβή ανάλογα με την αξία είναι ένας καλός τρόπος για την αύξηση της απόδοσης των εκπαιδευτικών, επειδή οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να αξιολογούνται με βάση τις επιδόσεις των μαθητών, καθώς και η  επιβράβευση ή η τιμωρία των σχολείων ανάλογα με τις επιδόσεις των μαθητών θα βελτιώσει τα σχολεία του έθνους. Ωστόσο, τα στοιχεία δείχνουν ότι ο ανταγωνισμός μεταξύ των  εκπαιδευτικών είναι αντιπαραγωγικός και παρεμβαίνει στη συνεργασία. Η μέτρηση της αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών είναι πολύ δύσκολη, και δεν υπάρχουν απλές μετρήσεις που να το κάνουν αυτό αποτελεσματικά. Δεν υπάρχει καμία απόδειξη ότι η αμοιβή ανάλογα με την αξία  συσχετίζεται με βελτιωμένα επιτεύγματα των μαθητών, αλλά υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι η στήριξη των μισθών των εκπαιδευτικών σχετικά με τις επιδόσεις των μαθητών είναι αντιπαραγωγική και ηθικά λάθος - τιμωρεί συχνά τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία για τους κοινωνικοοικονομικούς παράγοντες για τους οποίους δεν είναι υπεύθυνοι.

Κάθε εκπαιδευτικός, ιδιαίτερα οι διαχειριστές και οι φορείς χάραξης πολιτικής, θα πρέπει να διαβάσουν το βιβλίο 50 Myths & Lies That Threaten Americas Public Schools: The Real Crisis in Education,. Βασισμένο σε ισχυρά ερευνητικά στοιχεία, το βιβλίο αυτό καθιστά πολύ σαφές ότι πρέπει να δουλέψουμε καλύτερα τη διαφοροποίηση των μύθων από την πραγματικότητα, όταν λαμβάνουμε εκπαιδευτικές αποφάσεις. Πολύ συχνά, οι αποφάσεις βασίζονται σε μύθους και  όχι σε ερευνητικά δεδομένα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου