Κυριακή 30 Μαρτίου 2014

ΔΟΕ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΓΟΝΕΙΣ Η προσχολική αγωγή δεν είναι το αποπαίδι της εκπαίδευσης




Αγαπητοί γονείς,

Η φοίτηση στο νηπιαγωγείο αποτελεί από μόνη της μια ιδιαίτερα κρίσιμη εκπαιδευτική περίοδο. Είναι η περίοδος της απομάκρυνσης των παιδιών από την ασφάλεια της οικογενειακής θαλπωρής και αποτελεί ταυτόχρονα εισαγωγή στα πρώτα εκπαιδευτικό βήματα.

Στο πλαίσιο αυτό κρίνεται απαραίτητη η ισότιμη ενσωμάτωση της προσχολικής αγωγής στον ενιαίο σχεδιασμό της εκπαίδευσης, δεδομένου ότι αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του εκπαιδευτικού συστήματος κάθε προηγμένης κοινωνίας. Από το 2006 με το νόμο 3518 η προσχολική εκπαίδευση έχει γίνει υποχρεωτική για όλα τα ελληνόπουλα ηλικίας 5-6 ετών. Δυστυχώς όμως όλα αυτά τα χρόνια η Προσχολική αγωγή υπήρξε ο «φτωχός συγγενής της εκπαίδευσης», που συμπληρώνει την εκπαίδευση, χωρίς σχεδιασμό και πρόβλεψη χωρίς ουσιαστικές αποφάσεις. Χρόνια τώρα οι υποσχέσεις για αναβάθμιση συντήρησαν, μάταια, τις ελπίδες μας για το νέο σύγχρονο νηπιαγωγείο.

Τα νηπιαγωγεία συνεχίζουν να μαραζώνουν από την ελλιπή χρηματοδότηση, από την ανικανότητα της κεντρικής εξουσίας να αντιμετωπίσει τα χρόνια προβλήματα της σχολικής στέγης, την έλλειψη νηπιαγωγών, το στοίβαγμα 25 και πλέον νηπίων σε μια αίθουσα! Τα δημόσια νηπιαγωγεία εξακολουθούν να λειτουργούν με το μεράκι των νηπιαγωγών.

Κυριακή 2 Μαρτίου 2014

Συναισθήματα


  
Με αφορμή την ιστορία του μικρού Αρλεκίνου ξεκινήσαμε να μιλάμε για τα συναισθήματα.


Πώς ένιωθε ο Αρλεκίνο όταν έβλεπε τους μασκαράδες να περνάνε στο δρόμο ενώ αυτός δεν είχε στολή για βγει έξω;  Τι ένιωσε, όταν δεν βρήκε καμιά στολή στα μπαούλα; όταν είδε τη στολή που του έραψε η μαμά του; όταν τον θαύμαζαν όλοι; Πώς ένιωθε η μαμά που έβλεπε το παιδί της να κλαίει; Πώς ένιωσε, όταν ετοίμασε τη  στολή και έντυσε τον Αρλεκίνο;


Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2014

Ομοιοκατάληκτες Λέξεις

Με αφορμή ένα ποίημα για τις Καρυάτιδες μιλήσαμε και για τις λέξεις που έχουν ίδιο τέλος, ίδια κατάληξη. Τις ονομάζουμε ομοιοκατάληκτες.

Με τις καρτέλες παίξαμε παιχνίδια ανακάλυψης της λέξης που ταιριάζει.


Αφού παίξαμε λεκτικά αλλά και κινητικά παιχνίδια, "ομαδοποιήσαμε" τις λέξεις με βάση την κατάληξη.


Φύλλα εργασίας με λέξεις ομοιοκατάληκτες




Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2014

Ακρόπολη Παρθενώνας

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος που υλοποιούμε στο νηπιαγωγείο μας
Ταξιδεύοντας στην Ελλάδα
ο Κωνσταντής μας παρουσίασε την Αθήνα και την Ακρόπολη

Αναφερθήκαμε στην Ακρόπολη και τον Παρθενώνα

http://topiooraiosxoleioeinaitonipiagvgeio.blogspot.gr/2012/06/stylewidth425px-id.html