Σάββατο 17 Νοεμβρίου 2012

Ξεκινάει η Δανειστική Βιβλιοθήκη

Ξεκινάει η Δανειστική Βιβλιοθήκη.
Επιλέγουμε ποια βιβλία θα μπορούμε να δανειζόμαστε.
τα βιβλία τα εκθέτουμε.


Ο καθένας αναλαμβάνει να βρει την καρτέλα από 2 βιβλία.
Η καρτέλα είναι φωτοτυπία του εξώφυλλου σε σμίκρυνση.
 Τοποθετούμε την καρτέλα στο μέσα μέρος του οπισθόφυλλου, όπου υπάρχει ένας φάκελος.

Γεωμετρικά Σχήματα 1


1. Παραμύθι 


Ξεκινώντας με  το παραμύθι Η Οικογένεια Τρίγωνου ξεκινήσαμε το ταξίδι στη χωρά των σχημάτων και επειδή ακόμα είναι αρχή, στόχος ήταν κυρίως η αναγνώριση των σχημάτων, η γλωσσική καλλιέργεια, και η καλλιέργεια της δημιουργικότητας και της φαντασίας.

Τα παιδιά έκοψαν  σχήματα σε διάφορα μεγέθη και χρώματα. τα τοποθέτησα ανακατεμένα πάνω στα τραπεζάκια. Τα παιδιά χορεύουν με τη συνοδεία μουσικής.
μόλις σταματήσει η μουσική παίρνουν ένα σχήμα πάνω από το τραπέζι και το τοποθετούν κάτω από την καρτέλα που γραφεί το όνομά  του. Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να τελειώσουν τα σχήματα. (φυσικά και προηγήθηκαν παιχνίδια με τον πινάκα αναφοράς των σχημάτων, τον οποίο και συμβουλευόταν τα παιδιά κάθε φορά που χρειαζόταν)



2. Ομαδοποιήσεις 




Τρίτη 13 Νοεμβρίου 2012

ΟΜΑΔΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ: Σημεία των καιρών….


ΟΜΑΔΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

          
Σημεία των καιρών….
Αποτελεί πλέον κοινοτοπία η διαπίστωση ότι οι σχολικές τάξεις γίνονται ολοένα και περισσότερο ανομοιογενείς με μαθητές διαφορετικών ικανοτήτων, αναγκών και ενδιαφερόντων μια και ένας μεγάλος αριθμός μαθητών  προέρχεται από διαφορετικά κοινωνικά, πολιτισμικά και εθνικά περιβάλλοντα.
Η Εκπαίδευση σεβόμενη το κάθε παιδί και το δικαίωμα του στη γνώση έχει αλλάξει προσανατολισμούς και υπερασπίζεται την εξάλειψη των ανισοτήτων.
Ο σεβασμός του κάθε συνανθρώπου ανεξάρτητα από  την φυλετική και  εθνική του προέλευση, τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις και τις πολιτιστικές του καταβολές αποτελεί βασικό πυρήνα στην εκπόνηση προγραμμάτων διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Η διαπολιτισμική εκπαίδευση αναγνωρίζει την αναγκαιότητα της αρμονικής και ειρηνικής συμβίωσης στον ίδιο κοινωνικό χώρο ατόμων με διαφορετικά ήθη και έθιμα, παραδόσεις και τρόπο ζωής για να καταπολεμηθούν οι διάφορες προκαταλήψεις και  να αντιμετωπιστεί η ξενοφοβία και ο ρατσισμός.
Όσον αφορά τη διαπολιτισμική αγωγή στο σχολείο κατά την εκπαιδευτική πράξη, υπάρχουν συγκεκριμένοι μέθοδοι διδασκαλίας, αλλά και αναλυτικά προγράμματα για τους εκπαιδευτικούς.

Οι νέες μισθολογικές και συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις


Οι νέες μισθολογικές και συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις (Ν.4093/2012)

Ο ειδικός συνεργάτης της ΔΟΕ Γιάννης Μπαλάγκας
* του Γιάννη Μπαλάγκα
Ειδικού συνεργάτη Δ.Ο.Ε.


Ψηφίστηκε και δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης ο Ν.4093/2012  (ΦΕΚ 222Α)   που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων  διατάξεις μισθολογικές αλλά και συνταξιοδοτικές που αφορούν τους υπαλλήλους τόσο του δημόσιου όσο και του ιδιωτικού τομέα.

Οι κυριότερες διατάξεις που αφορούν τους εκπαιδευτικούς για μισθολογικά και συνταξιοδοτικά θέματα είναι:

          Α. ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ


  1. Καταργούνται από 1-1-2013 τα επιδόματα  Χριστουγέννων, Πάσχα και αδείας για όλους τους δημόσιους υπαλλήλους.

  1. Αναστέλλεται από 31-10-2011 μέχρι 31-12-2016  η σταδιακή περικοπή της υπερβάλλουσας μείωσης (προσωπικής διαφοράς) από τις αποδοχές όσων υπαλλήλων προέκυψε με την ένταξή τους στο νέο μισθολόγιο.
Θυμίζουμε ότι σύμφωνα με το ν.4024/2011 άρθρο 29 παρ 2 και την υπ’ αριθμ. οικ. 2/20433/0022/8-3-2012  εγκύκλιο της 22ης Διεύθυνσης Μισθολογίου του Γ.Λ.Κ. εφόσον με τις διατάξεις του νέου μισθολογίου προκλήθηκε μείωση στις αποδοχές του υπαλλήλου μεγαλύτερη από το 25% του συνόλου των αποδοχών που ελάμβανε ο υπάλληλος στις 31-10-2011, η μείωση αυτή κατανεμήθηκε ως εξής:
Το 25% της μείωση αυτής καταβλήθηκε από 1-11-2011 έως 30-10-2012 και η υπερβάλλουσα μείωση κατανεμήθηκε ισόποσα σε χρονικό διάστημα 2 ετών από 1-11-2012. Αυτή η υπερβάλλουσα μείωση αναστέλλεται μέχρι 31-12-2016. (αυτή η ρύθμιση  αφορά ελάχιστους εκπαιδευτικούς)
       Διευκρίνιση: Με αφορμή ερωτήματα συναδέλφων σχετικά  με την περικοπή των οικογενειακών επιδομάτων που αναφέρει ο νέος ασφαλιστικός νόμος, διευκρινίζουμε ότι η περικοπή αυτή δεν αφορά τα οικογενειακά επιδόματα που χορηγούνται στους δημόσιους υπαλλήλους   σύμφωνα  με το ν.4024/2011, τα οποία  θα εξακολουθήσουν να χορηγούνται χωρίς να επέρχεται καμία μεταβολή στον τρόπο χορήγησης αλλά αναφέρεται στα επιδόματα των τριτέκνων , πολυτέκνων  που χορηγούνται από τη Γενική Γραμματεία Πρόνοιας του Υπουργείου Εργασίας

Σάββατο 3 Νοεμβρίου 2012

Δημήτρης Μπράτης: Χρήσιμες πληροφορίες για τη διαδικασία ψηφοφορίας στις εκλογές της 5ης Νοέμβρη για την ανάδειξη αιρετών εκπροσώπων

Δημήτρης Μπράτης: Χρήσιμες πληροφορίες για τη διαδικασία ψηφοφορίας στις εκλογές της 5ης Νοέμβρη για την ανάδειξη αιρετών εκπροσώπων

Σάββατο, 03 Νοέμβριος 2012 09:20
Χρήσιμες πληροφορίες για τη διαδικασία ψηφοφορίας στις εκλογές της 5ης Νοέμβρη για την ανάδειξη αιρετών εκπροσώπων

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
           
                Τη Δευτέρα 5 Νοέμβρη 2012 ψηφίζουμε για την εκλογή των αιρετών εκπροσώπων μας στα Υπηρεσιακά Συμβούλια. Η ψηφοφορία θα γίνει από τις 9 το πρωί μέχρι και τις 5 το απόγευμα. Οι συνάδελφοι θα πρέπει να έχουν μαζί τους την αστυνομική τους ταυτότητα.
                Ψηφίζουμε για τρία συμβούλια , γι΄ αυτό υπάρχουν και τρεις κάλπες .Μία για το ΠΥΣΠΕ, μία για το ΑΠΥΣΠΕ και μία για το ΚΥΣΠΕ.
Τα ψηφοδέλτια έχουν χρώμα λευκό, γαλάζιο και πράσινο.
  • Τα λευκά περιλαμβάνουν τους υποψήφιους κάθε συνδυασμού για τα περιφερειακά συμβούλια (ΠΥΣΠΕ) ,
  • Τα γαλάζια τους υποψήφιους για τα ανώτερα περιφερειακά συμβούλια (ΑΠΥΣΠΕ)
  • Τα πράσινα τους υποψηφίους για το κεντρικό υπηρεσιακό συμβούλιο (ΚΥΣΠΕ) .
                Καθένα από τα ψηφοδέλτια περιλαμβάνει αλφαβητικά το ονοματεπώνυμο και το πατρώνυμο των υποψήφιων αιρετών μελών.
                Κάθε ψηφοφόρος αφού πάρει από την εφορευτική επιτροπή τρεις δέσμες ψηφοδελτίων (μία για κάθε συμβούλιο ΠΥΣΠΕ- ΑΠΥΣΠΕ-ΚΥΣΠΕ) όλων των συνδυασμών,    σημειώνει στο ψηφοδέλτιοΜΕΧΡΙ ΔΥΟ ΣΤΑΥΡΟΥΣ για τους υποψήφιους του ίδιου συνδυασμού (δύο σταυρούς στο λευκό ψηφοδέλτιο για το ΠΥΣΠΕ , δύο σταυρούς στο γαλάζιο ψηφοδέλτιο για το ΑΠΥΣΠΕ και δύο σταυρούς στο πράσινο ψηφοδέλτιο για το ΚΥΣΠΕ. Εξυπακούεται ότι μπορεί να ψηφίσει διαφορετικό συνδυασμό για κάθε συμβούλιο ).
Αφού σημειώσει τους σταυρούς προτίμησης, τοποθετεί:
α) ένα από τα λευκά ψηφοδέλτια στο λευκό φάκελο ,
β) ένα από τα γαλάζια ψηφοδέλτια στο γαλάζιο φάκελο ,
γ) ένα από τα πράσινα ψηφοδέλτια στον πράσινο φακέλου.

                Στη συνέχεια σφραγίζει τους φακέλους και τους ρίχνει στην αντίστοιχη   ψηφοδόχο.
                Oι εκλογές αυτές γίνονται με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας και των υπηρεσιών του, επομένως ψηφίζουν όλοι οι συνάδελφοι που είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους.
                Επισημαίνω ότι οι συνάδελφοι που θα ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα , δικαιούνται  άδεια μιας (1) ημέρας, την ημέρα της ψηφοφορίας , και θα πάρουν γι΄αυτό βεβαίωση από την εφορευτική επιτροπή, ότι ψήφισαν , την οποία και θα προσκομίσουν στην Υπηρεσία τους.

Δημήτρης Μπράτης

Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2012

Αχ φίλοι, που είστε ασφαλείς, γιατί τόσο είστε εχθρικοί;




Όταν αυτοί που αγωνίζονται ενάντια στο Άδικο
δείχνουν τα πληγωμένα τους πρόσωπα
είναι η ανυπομονησία εκείνων που ήταν ασφαλείς
μεγάλη

Γιατί παραπονιέστε, ρωτάνε
παλέψατε το άδικο! Τώρα
αυτό σας νίκησε: σωπάστε λοιπόν

Όποιος αγωνίζεται, λένε πρέπει να ξέρει να χάνει
όποιος ψάχνει τον καυγά, μπαίνει σε κίνδυνο
όποιος συμπεριφέρεται βίαια
δεν μπορεί να κατηγορεί τη βία

Αχ φίλοι, που είστε ασφαλείς
γιατί τόσο εχθρικοί; Εμείς είμαστε
οι εχθροί σας, που είμαστε οι εχθροί του Άδικου;
Αν οι αγωνιστές εναντίον του Άδικου νικηθούν
το άδικο πράγματι δεν έχει δίκιο

Οι ήττες μας δεν αναδεικνύουν
τίποτε παραπάνω από το ότι
είμαστε λίγοι
αυτοί που παλεύουν ενάντια στο κακό
κι από τους θεατές περιμένουμε
τουλάχιστον να ΝΤΡΕΠΟΝΤΑΙ

Μπέρτολντ Μπρέχτ

Ομάδα Νηπιαγωγών:Η Προσχολική εκπαίδευση μπορεί να βγει από τον πάγο…


Ομάδα Νηπιαγωγών

Η Προσχολική εκπαίδευση μπορεί να βγει από τον πάγο….


Σε θετικό κλίμα πραγματοποιήθηκε χθες, Τρίτη 30/10/2012, η συνάντηση του  Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΟΕ, παρουσία τριών εκπροσώπων νηπιαγωγών με τον  υφυπουργό Παιδείας κ. Θεόδωρο Παπαθεοδώρου, προκειμένου να συζητηθούν τα σοβαρά και χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζει η Προσχολική Αγωγή στην Ελλάδα.
Καταθέσαμε την αγωνία και την ανησυχία,  όλων των συναδέλφων νηπιαγωγών, για το μέλλον και την προοπτική του κλάδου μας.
Τονίστηκε ο καθημερινός αγώνας που δίνεται στα νηπιαγωγεία,  που καλούνται να λειτουργήσουν μέσα σε συνθήκες τριτοκοσμικές, σε κτίρια ακατάλληλα, με μεγάλο αριθμό παιδιών, με ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή, εγκλωβίζοντας την προσχολική εκπαίδευση, που για χρόνια είναι το αποπαίδι της εκπαίδευσης, ….ο «φτωχός συγγενής».
Τα κύρια ζητήματα που τέθηκαν ήταν :
·        Η θεσμοθέτηση του ωραρίου των νηπιαγωγών.
·        Η κτιριακή και υλικοτεχνική υποδομή.
·        Η ενίσχυση και όχι η αποδυνάμωση του ολοήμερου νηπιαγωγείου.
·        Η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση.
·        Η οργανικότητα των νηπιαγωγείων .
·        Η ύπαρξη προγραμματισμού και η ανάγκη πραγματοποίησης θεσμικών αλλαγών .
·        Δημιουργία ομάδας νηπιαγωγών που θα μελετάει και θα προτείνει για θέματα που αφορούν την προσχολική εκπαίδευση.
·        Τροποποίηση του ΠΔ για την οργάνωση και λειτουργία του νηπιαγωγείου.