Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2012

Το σχέδιο νόμου για το ωράριο των νηπιαγωγών και την οργανικότητα των νηπιαγωγείων



Κατατέθηκε προς διαβούλευση το νομοσχέδιο που αφορά την οργανικότητα των Νηπιαγωγείων και το διδακτικό ωράριο των Νηπιαγωγών
Δημόσια Διαβούλευση
Σχέδιο Νόμου ««Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις»

Άρθρο 39: Θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
6. α) Τα τρία πρώτα εδάφια της παραγράφου 5 του άρθρου 3 του ν. 1566/1985 (Α’ 167) αντικαθίστανται ως εξής: «5. Τα νηπιαγωγεία, ανάλογα με τον αριθμό των οργανικών θέσεων των νηπιαγωγών, είναι μονοθέσια έως και εξαθέσια. Η οργανικότητα των νηπιαγωγείων προσδιορίζεται με βάση την αντιστοιχία νηπιαγωγού προς αριθμό νηπίων και η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει τον ένα (1) νηπιαγωγό για κάθε εικοσιπέντε (25) νήπια και όχι λιγότερο από επτά (7). Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού καθορίζεται ο αριθμός των μαθητών που αντιστοιχεί σε κάθε νηπιαγωγό.».
β) Στο άρθρο 12 του ν. 1566/1985 προστίθεται παράγραφος 7 ως εξής: «7. Για το ημερήσιο και εβδομαδιαίο ωράριο εργασίας των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα νηπιαγωγεία ισχύει η παράγραφος 8 του άρθρου 13 του παρόντος νόμου. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού καθορίζεται το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών, κατά ανάλογο τρόπο με των δασκάλων, καθώς και οι λεπτομέρειες εφαρμογής του.».γ) Η ισχύς της περίπτωσης α) της παρούσης παραγράφου αρχίζει από 1η Αυγούστου 2013.

Πηγή: Ονειροπαγίδα

Μπορείτε να δείτε το σχέδιο στον παρακάτω σύνδεσμο.


http://www.opengov.gr/ypepth/?p=1515

Δευτέρα 19 Νοεμβρίου 2012

ΟΜΑΔΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ








Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, που αποτελεί το πλέον αποδεκτό κείμενο για τα ανθρώπινα δικαιώματα παγκοσμίως, υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ στις 20 Νοεμβρίου του 1989. Την έχουν επικυρώσει 191 κράτη, εκτός των ΗΠΑ και της Σομαλίας, και τα 54 άρθρα της καλύπτουν όλα τα δικαιώματα των παιδιών που χωρίζονται σε 4 τομείς: Δικαιώματα Επιβίωσης, Ανάπτυξης, Προστασίας και Δικαιώματα Συμμετοχής. Η επέτειος αυτή έχει καθιερωθεί και γιορτάζεται κάθε χρόνο ως Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού.



Στη σημερινή κρίση –οικονομική, πολιτική, κοινωνική, ηθική- που βιώνουμε όλοι , αυτοί που πλήττονται και αδικούνται περισσότερο είναι οι ευαίσθητες και αδύναμες ομάδες και μέσα αυτές είναι τα παιδιά και η νέα γενιά.

Σάββατο 17 Νοεμβρίου 2012

Εποχές- Δημιουργία Ομάδων- Ομαδοσυνεργατική Μάθηση




ΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΚΑΡΤΕΛΕΣ ΕΠΟΧΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥΣ                                               

Μέσα σ΄ένα κουτί έχω βάλει τις καρτελίτσες με τα σύμβολα των εποχών. Κάθε παιδί παίρνει  μια καρτέλα. με τη συνοδεία της μουσικής βρίσκει τα άλλα παιδιά που έχουν ίδια καρτέλα και κάθονται μαζί. Συζητάνε για την εποχή και ψάχνουν να βρουν με ποιο τρόπο θα παρουσιάσουν την εποχή τους χωρίς λόγια, έτσι ώστε να καταλάβουν τα υπόλοιπα παιδιά ποια εποχή παρουσιάζουν.



Τα παιδιά της Άνοιξης αποφάσισαν να γίνουν λουλούδια που μεγαλώνουν και ανθίζουν σιγά- σιγά.

Ξεκινάει η Δανειστική Βιβλιοθήκη

Ξεκινάει η Δανειστική Βιβλιοθήκη.
Επιλέγουμε ποια βιβλία θα μπορούμε να δανειζόμαστε.
τα βιβλία τα εκθέτουμε.


Ο καθένας αναλαμβάνει να βρει την καρτέλα από 2 βιβλία.
Η καρτέλα είναι φωτοτυπία του εξώφυλλου σε σμίκρυνση.
 Τοποθετούμε την καρτέλα στο μέσα μέρος του οπισθόφυλλου, όπου υπάρχει ένας φάκελος.

Γεωμετρικά Σχήματα 1


1. Παραμύθι 


Ξεκινώντας με  το παραμύθι Η Οικογένεια Τρίγωνου ξεκινήσαμε το ταξίδι στη χωρά των σχημάτων και επειδή ακόμα είναι αρχή, στόχος ήταν κυρίως η αναγνώριση των σχημάτων, η γλωσσική καλλιέργεια, και η καλλιέργεια της δημιουργικότητας και της φαντασίας.

Τα παιδιά έκοψαν  σχήματα σε διάφορα μεγέθη και χρώματα. τα τοποθέτησα ανακατεμένα πάνω στα τραπεζάκια. Τα παιδιά χορεύουν με τη συνοδεία μουσικής.
μόλις σταματήσει η μουσική παίρνουν ένα σχήμα πάνω από το τραπέζι και το τοποθετούν κάτω από την καρτέλα που γραφεί το όνομά  του. Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να τελειώσουν τα σχήματα. (φυσικά και προηγήθηκαν παιχνίδια με τον πινάκα αναφοράς των σχημάτων, τον οποίο και συμβουλευόταν τα παιδιά κάθε φορά που χρειαζόταν)



2. Ομαδοποιήσεις 




Τρίτη 13 Νοεμβρίου 2012

ΟΜΑΔΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ: Σημεία των καιρών….


ΟΜΑΔΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

          
Σημεία των καιρών….
Αποτελεί πλέον κοινοτοπία η διαπίστωση ότι οι σχολικές τάξεις γίνονται ολοένα και περισσότερο ανομοιογενείς με μαθητές διαφορετικών ικανοτήτων, αναγκών και ενδιαφερόντων μια και ένας μεγάλος αριθμός μαθητών  προέρχεται από διαφορετικά κοινωνικά, πολιτισμικά και εθνικά περιβάλλοντα.
Η Εκπαίδευση σεβόμενη το κάθε παιδί και το δικαίωμα του στη γνώση έχει αλλάξει προσανατολισμούς και υπερασπίζεται την εξάλειψη των ανισοτήτων.
Ο σεβασμός του κάθε συνανθρώπου ανεξάρτητα από  την φυλετική και  εθνική του προέλευση, τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις και τις πολιτιστικές του καταβολές αποτελεί βασικό πυρήνα στην εκπόνηση προγραμμάτων διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Η διαπολιτισμική εκπαίδευση αναγνωρίζει την αναγκαιότητα της αρμονικής και ειρηνικής συμβίωσης στον ίδιο κοινωνικό χώρο ατόμων με διαφορετικά ήθη και έθιμα, παραδόσεις και τρόπο ζωής για να καταπολεμηθούν οι διάφορες προκαταλήψεις και  να αντιμετωπιστεί η ξενοφοβία και ο ρατσισμός.
Όσον αφορά τη διαπολιτισμική αγωγή στο σχολείο κατά την εκπαιδευτική πράξη, υπάρχουν συγκεκριμένοι μέθοδοι διδασκαλίας, αλλά και αναλυτικά προγράμματα για τους εκπαιδευτικούς.

Οι νέες μισθολογικές και συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις


Οι νέες μισθολογικές και συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις (Ν.4093/2012)

Ο ειδικός συνεργάτης της ΔΟΕ Γιάννης Μπαλάγκας
* του Γιάννη Μπαλάγκα
Ειδικού συνεργάτη Δ.Ο.Ε.


Ψηφίστηκε και δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης ο Ν.4093/2012  (ΦΕΚ 222Α)   που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων  διατάξεις μισθολογικές αλλά και συνταξιοδοτικές που αφορούν τους υπαλλήλους τόσο του δημόσιου όσο και του ιδιωτικού τομέα.

Οι κυριότερες διατάξεις που αφορούν τους εκπαιδευτικούς για μισθολογικά και συνταξιοδοτικά θέματα είναι:

          Α. ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ


  1. Καταργούνται από 1-1-2013 τα επιδόματα  Χριστουγέννων, Πάσχα και αδείας για όλους τους δημόσιους υπαλλήλους.

  1. Αναστέλλεται από 31-10-2011 μέχρι 31-12-2016  η σταδιακή περικοπή της υπερβάλλουσας μείωσης (προσωπικής διαφοράς) από τις αποδοχές όσων υπαλλήλων προέκυψε με την ένταξή τους στο νέο μισθολόγιο.
Θυμίζουμε ότι σύμφωνα με το ν.4024/2011 άρθρο 29 παρ 2 και την υπ’ αριθμ. οικ. 2/20433/0022/8-3-2012  εγκύκλιο της 22ης Διεύθυνσης Μισθολογίου του Γ.Λ.Κ. εφόσον με τις διατάξεις του νέου μισθολογίου προκλήθηκε μείωση στις αποδοχές του υπαλλήλου μεγαλύτερη από το 25% του συνόλου των αποδοχών που ελάμβανε ο υπάλληλος στις 31-10-2011, η μείωση αυτή κατανεμήθηκε ως εξής:
Το 25% της μείωση αυτής καταβλήθηκε από 1-11-2011 έως 30-10-2012 και η υπερβάλλουσα μείωση κατανεμήθηκε ισόποσα σε χρονικό διάστημα 2 ετών από 1-11-2012. Αυτή η υπερβάλλουσα μείωση αναστέλλεται μέχρι 31-12-2016. (αυτή η ρύθμιση  αφορά ελάχιστους εκπαιδευτικούς)
       Διευκρίνιση: Με αφορμή ερωτήματα συναδέλφων σχετικά  με την περικοπή των οικογενειακών επιδομάτων που αναφέρει ο νέος ασφαλιστικός νόμος, διευκρινίζουμε ότι η περικοπή αυτή δεν αφορά τα οικογενειακά επιδόματα που χορηγούνται στους δημόσιους υπαλλήλους   σύμφωνα  με το ν.4024/2011, τα οποία  θα εξακολουθήσουν να χορηγούνται χωρίς να επέρχεται καμία μεταβολή στον τρόπο χορήγησης αλλά αναφέρεται στα επιδόματα των τριτέκνων , πολυτέκνων  που χορηγούνται από τη Γενική Γραμματεία Πρόνοιας του Υπουργείου Εργασίας