Φως στο τούνελ των αγώνων;;;
Ψηφίστηκε την Τετάρτη 16/1/13 από την Ολομέλεια της
Βουλής το πολυνομοσχέδιο με τίτλο "Οργάνωση
και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού
Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες
διατάξεις". Στο άρθρο 39
περιλαμβάνονται διατάξεις που αφορούν την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια
Εκπαίδευση (Νηπιαγωγεία- Ειδική Αγωγή-Μεταθέσεις).
Συγκεκριμένα, όσον αφορά τα Νηπιαγωγεία:
α) Τα νηπιαγωγεία, ανάλογα με τον αριθμό των
οργανικών θέσεων των νηπιαγωγών, είναι μονοθέσια έως και εξαθέσια. Η
οργανικότητα των νηπιαγωγείων προσδιορίζεται με βάση την αντιστοιχία νηπιαγωγού
προς αριθμό νηπίων και η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει τον ένα (1) νηπιαγωγό
για κάθε εικοσιπέντε (25) νήπια και όχι λιγότερο από επτά (7). Με κοινή απόφαση
των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και
Αθλητισμού καθορίζεται ο αριθμός των μαθητών που αντιστοιχεί σε κάθε
νηπιαγωγό.
β) Στο άρθρο 12 του ν. 1566/1985 προστίθεται
παράγραφος 7 ως εξής: «7. Για το ημερήσιο και εβδομαδιαίο ωράριο εργασίας των
εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα νηπιαγωγεία ισχύει η παράγραφος 8 του άρθρου 13
του παρόντος νόμου. Με απόφαση του
Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού καθορίζεται το
διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών, κατά ανάλογο τρόπο με των δασκάλων, καθώς και
οι λεπτομέρειες εφαρμογής του.»
γ) Η ισχύς της περίπτωσης α) της παρούσης παραγράφου
αρχίζει από 1η Αυγούστου 2013
Οι παραπάνω ρυθμίσεις που
αποτελούσαν χρόνια αιτήματα του κλάδου
των νηπιαγωγών και της ΔΟΕ είναι σε θετική κατεύθυνση και αποτελούν δικαίωση
των αγώνων και των διεκδικήσεων του κλάδου.
Βρισκόμαστε
ωστόσο στην αρχή σημαντικών και ουσιαστικών αλλαγών που πρέπει να γίνουν. Είναι
απαραίτητο η πολιτεία με σοβαρότητα και ευαισθησία να σκύψει και να εξετάσει το
σημαντικό παιδαγωγικό και κοινωνικό ρόλο που διαδραματίζει η προσχολική αγωγή
–ακρογωνιαίος λίθος της αγωγής και της συνολικής εκπαίδευσης των παιδιών,
διασφαλίζοντας την ποιότητα στη λειτουργία των νηπιαγωγείων, εξασφαλίζοντας
πρόσβαση στην προσχολική εκπαίδευση όλων των παιδιών, με δίχρονη
υποχρεωτικότητα.
Ο
αγώνας που δίνεται καθημερινά στα νηπιαγωγεία, που καλούνται να λειτουργήσουν
μέσα σε συνθήκες τριτοκοσμικές, σε κτίρια ακατάλληλα, με μεγάλο αριθμό παιδιών,
με ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή, είναι δύσκολος .Η προσχολική αγωγή
είναι εγκλωβισμένη εδώ και χρόνια ,θύμα μιας πολιτικής που αδιαφορεί και
απαξιώνει την πιο σημαντική ηλικία όπου θεμελιώνονται οι αρχές και οι αξίες της
εκπαίδευσης.
Μετά τη
δημοσίευση του πολυνομοσχεδίου στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης ξεκινάει η
διαδικασία για την έκδοση Υπουργικής Απόφασης, η οποία θα καθορίζει με ακρίβεια
τον τρόπο εφαρμογής των διατάξεων για το ωράριο των Νηπιαγωγών .
Περιμένουμε,
την ακριβή ρύθμιση του ωραρίου της νηπιαγωγού με δεδομένες τις ιδιότυπες
συνθήκες των Νηπιαγωγείων, όπως το συνεχές
ωράριο, την καθημερινή εφημερία χωρίς διάλειμμα για τον/την
Νηπιαγωγό, τις χρονικές περιόδους προσέλευσης και αποχώρησης
νηπίων κατά τις οποίες απαιτείται αυξημένη επίβλεψη λόγω της μικρής
ηλικίας των νηπίων.(τις οποίες γνωστοποιήσαμε στη συνάντηση της ΔΟΕ με τον
Υπουργό και τον Υφυπουργό)
Θεωρούμε
απαραίτητη την μερική απαλλαγή από το διδακτικό έργο των Προϊστάμενων των
Νηπιαγωγείων ώστε να είναι σε θέση να ασκούν τα διοικητικά τους καθήκοντα και να
οργανώνουν τη λειτουργία του νηπιαγωγείου προωθώντας δράσεις και προγράμματα.
Η αλλαγή της οργανικότητας των νηπιαγωγείων ελπίζουμε
πως θα δώσει την δυνατότητα προγραμματισμού ίδρυσης νηπιαγωγείων με σύγχρονες προδιαγραφές
ώστε να λυθεί μακροπρόθεσμα το τεράστιο κτιριακό πρόβλημα που έχουν πολλές
περιοχές στην Ελλάδα.
Θα παρακολουθούμε τις σημαντικές
εξελίξεις που δρομολογούνται παρεμβαίνοντας όπου απαιτείται ώστε οι αλλαγές που
θα έρθουν να είναι αυτές που θα δώσουν νέα πνοή στο σημερινό Νηπιαγωγείο, ωθώντας
το σε μια ανοδική και δυναμική πορεία ανάπτυξης .
Τι είναι
η ομάδα Νηπιαγωγών
Η Ομάδα
Νηπιαγωγών «Δικαίωμα στην Εκπαίδευση» δημιουργήθηκε με σκοπό να
προωθήσει το όραμα για ένα νηπιαγωγείο και μια προσχολική εκπαίδευση με
συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, αυτά της συμμετοχής, της συνεργασίας, των
υποδομών, της αξιοκρατίας, της οργάνωσης και του προγραμματισμού. Λειτουργούμε
μέσα στα πλαίσια λειτουργίας της ΔΟΕ και ο ρόλος μας είναι υποστηρικτικός.
Συμπορευόμαστε
και αγωνιζόμαστε σύμφωνα με τις διεκδικήσεις της Διδασκαλικής ομοσπονδίας με
βασικά χαρακτηριστικά μας την ενότητα και την συνεργασία.
Θα θέλαμε να είμαστε οι σταθεροί και μόνιμοι
συνομιλητές με την εκάστοτε ηγεσία του υπουργείου για τα θέματα που μας αφορούν.
Οι
πολιτικές ηγεσίες όπως και οι πολιτικές που εφαρμόζονται εναλλάσσονται διαρκώς.
Αυτοί που μένουν και υπηρετούν την εκπαίδευση του τόπου είμαστε όλοι εμείς, οι
μάχιμοι εκπαιδευτικοί, που με την επιστημονική γνώση και το μεράκι μας
αγωνιζόμαστε για τη νέα γενιά. Έχουμε και άποψη και όραμα για το μέλλον. Παρακολουθούμε όσα
διαδραματίζονται στο χώρο της προσχολικής αγωγής και θα συνεχίσουμε να
παλεύουμε με όλο το συνδικαλιστικό κίνημα χωρίς κομματικές στοχεύσεις και
αγκυλώσεις.
Απευθυνόμαστε σε όλους τους
συναδέλφους και τις συναδέλφισσες που μοιράζονται τις ίδιες αγωνίες με εμάς να
συμμετέχουν στις δράσεις της ομάδας με προτάσεις και εισηγήσεις.
Σας καλούμε με τις ιδέες
και την παρουσία σας να βοηθήσετε στο χτίσιμο του σύγχρονου νηπιαγωγείου που
οραματιζόμαστε όλοι μας!!!
Από
την ομάδα Νηπιαγωγών
Βάσω Μαλέα 6932489615
Βέτα Κορωναίου 6974341868
Γκιργκινούδη Ελένη 6974683410
Κατσαΐτου Αλεξάνδρα 6944127059
Ιορδανίδου
Σοφία 6976439489