Δευτέρα 26 Νοεμβρίου 2012


Μια ημέρα από τη ζωή ενός αρχαίου Αθηναίου και μιας Αθηναίας!


Στην Αθήνα η μέρα αρχίζει όπως στη φύση, με την ανατολή του ήλιου. Στον Αθηναίο δεν άρεσε η τεμπελιά. Πλούσιος ή φτωχός, σηκωνόταν μόλις φώτιζε η μέρα. Αλλιώς ούτε ήταν δυνατό. Η ζωή της Αθήνας ήταν έτσι ρυθμισμένη, που εκείνος που θα επέτρεπε στον εαυτό του να τεμπελιάσει τις πρώτες ώρες της μέρας δεν θα βρισκε κανέναν στο σπίτι.

Η Ιστορία του Τάνγκραμ


Σύντομη Ιστορία του Tangram

Η πραγματική προέλευση του tangram είναι άγνωστη. Ωστόσο, είναι γνωστό ότι το tangram ήταν ένα δημοφιλές παιχνίδι  στην Κίνα κοντά στην έναρξη του δέκατου ένατου αιώνα. Αυτό ακολουθήθηκε από μια τρέλα στην Αμερική, την Ευρώπη και την Ασία, όπου ήταν ένα από τα πιο δημοφιλή παιχνίδια του δέκατου ένατου αιώνα.


Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ TANGRAM

Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2012

Πέντε πεδία εκπαιδευτικού έργου μπαίνουν στο μικροσκόπιο


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ

Πέντε πεδία του εκπαιδευτικού έργου θα συνυπολογίζονται κατά τη διάρκεια της αξιολόγησης δασκάλων και καθηγητών.

Πρόκειται, όπως αναφέρεται στην πρόταση, για υποσύνολα του συνολικού ενιαίου εκπαιδευτικού έργου. Ακολουθούν οι πέντε κατηγορίες πεδίων και η περιγραφή τους:
Η περιοδική αξιολόγηση συνδέεται με την επαγγελματική ανάπτυξη και εξέλιξη του εκπαιδευτικού και με υπηρεσιακές διαδικασίες του εκπαιδευτικού συστήματος, όπως είναι η επιλογή στελεχών
Η περιοδική αξιολόγηση συνδέεται με την επαγγελματική ανάπτυξη και εξέλιξη του εκπαιδευτικού και με υπηρεσιακές διαδικασίες του εκπαιδευτικού συστήματος, όπως είναι η επιλογή στελεχών
Πεδίο 1ο: Εκπαιδευτικό Περιβάλλον: (α) Διαπροσωπικές Σχέσεις και Προσδοκίες, (β) Παιδαγωγικό Κλίμα και (γ) Οργάνωση της σχολικής Τάξης. Το Πεδίο 1 για το Εκπαιδευτικό Περιβάλλον αναφέρεται στις ψυχολογικές, κοινωνικές και οργανωτικές συνθήκες που δημιουργούν τον κοινωνικό και φυσικό χώρο και χρόνο μέσα στο οποίο συντελείται η μάθηση και η ανάπτυξη στον κοινωνικό, επικοινωνιακό, συναισθηματικό, αξιακό, πολιτισμικό, πολιτικό, αλλά και στον γνωστικό τομέα.

Πώς θα βαθμολογούνται οι δάσκαλοι και οι καθηγητές


ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

«Φρένο» στις προαγωγές εκπαιδευτικών, στη διεκδίκηση θέσεων στελεχών εκπαίδευσης και κατ' επέκταση στη μισθολογική τους εξέλιξη για όσους δασκάλους και καθηγητές δεν κρίνονται θετικά από τις διαδικασίες αξιολόγησης, βάζει το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας.

Σύμφωνα με την πρόταση της ομάδας εργασίας του υπουργείου Παιδείας που βρίσκεται στα χέρια του κ. Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου, οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται από τον διευθυντή της σχολικής μονάδας ετησίως ή ανά δύο χρόνια ως προς το υπηρεσιακό τους έργο και από σχολικό σύμβουλο κάθε τέσσερα χρόνια για το παιδαγωγικό/διδακτικό τους έργο.
Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται από τον διευθυντή της σχολικής μονάδας ετησίως ή ανά δύο χρόνια ως προς το υπηρεσιακό τους έργο και από σχολικό σύμβουλο κάθε τέσσερα χρόνια για το παιδαγωγικό και το
Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται από τον διευθυντή της σχολικής μονάδας ετησίως ή ανά δύο χρόνια ως προς το υπηρεσιακό τους έργο και από σχολικό σύμβουλο κάθε τέσσερα χρόνια για το παιδαγωγικό και το διδακτικό τους έργο

Το σχέδιο νόμου για το ωράριο των νηπιαγωγών και την οργανικότητα των νηπιαγωγείων



Κατατέθηκε προς διαβούλευση το νομοσχέδιο που αφορά την οργανικότητα των Νηπιαγωγείων και το διδακτικό ωράριο των Νηπιαγωγών
Δημόσια Διαβούλευση
Σχέδιο Νόμου ««Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις»

Άρθρο 39: Θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
6. α) Τα τρία πρώτα εδάφια της παραγράφου 5 του άρθρου 3 του ν. 1566/1985 (Α’ 167) αντικαθίστανται ως εξής: «5. Τα νηπιαγωγεία, ανάλογα με τον αριθμό των οργανικών θέσεων των νηπιαγωγών, είναι μονοθέσια έως και εξαθέσια. Η οργανικότητα των νηπιαγωγείων προσδιορίζεται με βάση την αντιστοιχία νηπιαγωγού προς αριθμό νηπίων και η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει τον ένα (1) νηπιαγωγό για κάθε εικοσιπέντε (25) νήπια και όχι λιγότερο από επτά (7). Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού καθορίζεται ο αριθμός των μαθητών που αντιστοιχεί σε κάθε νηπιαγωγό.».
β) Στο άρθρο 12 του ν. 1566/1985 προστίθεται παράγραφος 7 ως εξής: «7. Για το ημερήσιο και εβδομαδιαίο ωράριο εργασίας των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα νηπιαγωγεία ισχύει η παράγραφος 8 του άρθρου 13 του παρόντος νόμου. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού καθορίζεται το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών, κατά ανάλογο τρόπο με των δασκάλων, καθώς και οι λεπτομέρειες εφαρμογής του.».γ) Η ισχύς της περίπτωσης α) της παρούσης παραγράφου αρχίζει από 1η Αυγούστου 2013.

Πηγή: Ονειροπαγίδα

Μπορείτε να δείτε το σχέδιο στον παρακάτω σύνδεσμο.


http://www.opengov.gr/ypepth/?p=1515

Δευτέρα 19 Νοεμβρίου 2012

ΟΜΑΔΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ








Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, που αποτελεί το πλέον αποδεκτό κείμενο για τα ανθρώπινα δικαιώματα παγκοσμίως, υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ στις 20 Νοεμβρίου του 1989. Την έχουν επικυρώσει 191 κράτη, εκτός των ΗΠΑ και της Σομαλίας, και τα 54 άρθρα της καλύπτουν όλα τα δικαιώματα των παιδιών που χωρίζονται σε 4 τομείς: Δικαιώματα Επιβίωσης, Ανάπτυξης, Προστασίας και Δικαιώματα Συμμετοχής. Η επέτειος αυτή έχει καθιερωθεί και γιορτάζεται κάθε χρόνο ως Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού.



Στη σημερινή κρίση –οικονομική, πολιτική, κοινωνική, ηθική- που βιώνουμε όλοι , αυτοί που πλήττονται και αδικούνται περισσότερο είναι οι ευαίσθητες και αδύναμες ομάδες και μέσα αυτές είναι τα παιδιά και η νέα γενιά.