Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2013

ΤΟ ΠΙΑΣΙΜΟ ΤΟΥ ΜΟΛΥΒΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ


Written by Μάρλεν Κεφαλίδου on 31 January 2013.

Η ικανότητα να γράφουμε είναι μια πιο σύνθετη ικανότητα από όσο νομίζουμε. Το γράψιμο επηρεάζεται από την ανάπτυξη τηςαισθησιοκινητικήςαντιληπτικής και γνωστικής ικανότητας. Ο πιο σωστός και κοινά αποδεκτός τρόπο να πιάνουμε το μολύβι είναι με τα τρία δάχτυλα (αντίχειρας – δείκτης – μέσος) τα δάχτυλα δηλαδή που κάνουμε το σταυρό μας. Παρόλα αυτά υπάρχουν και άλλοι τρόποι πιασίματος του μολυβιού που είναι το ίδιο αποτελεσματικοί σύμφωνα με τους επιστήμονες. Είναι πολύ σημαντικό να πιάνουμε σωστά το μολύβι με όσο το δυνατόν λιγότερη πίεση στους μύες.
Είναι σημαντικό το παιδί από τη στιγμή που αρχίζει να πιάνει στα χέρια του μολύβι (ξυλομπογιά, μαρκαδόρο ή οποιοδήποτε αντικείμενο γραφής) να περάσει από όλα τα στάδια πιασίματος και να μην περιμένουμε να κρατήσει σωστά το μολύβι. Και είναι σημαντικό, γιατί βοηθάει στην εξάσκηση της λεπτής κινητικότητας και της γενικότερης ικανότητας του χεριού να πιάνει. Για το λόγο αυτό δεν πρέπει να πιέζουμε τα μικρά παιδιά να πιάνουν σωστά το μολύβι και να τα ζορίζουμε να το κρατήσουν όπως θέλουμε εμείς, αλλά να τους δίνουμε το χρόνο που χρειάζονται να προσαρμόζονται στο σωστό τρόπο κρατήματος του μολυβιού. Αν το παιδί μάθει να κρατάει λάθος το μολύβι (επειδή το πιέσαμε να το κάνει νωρίτερα) το πιθανότερο είναι πως μετά δε θα μπορέσει να διορθώσει το λάθος κράτημα του μολυβιού.

Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2013

Η θέση ΠΑΣΚ-ΔΗΣΥ στο σχέδιο Π.Δ. του Υπ. Παιδείας για την αξιολόγηση


                          
 Αθήνα 24 Γενάρη 2013
                                                    

 

Η θέση μας στο σχέδιο Π.Δ. του Υπ. Παιδείας

για την αξιολόγηση


ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ

(αίτημα του διεκδικητικού πλαισίου της μεγάλης απεργίας του 2006)


       
Τριάντα χρόνια μετά την κατάργηση του επιθεωρητή και του επιθεωρητισμού - το 1982 από την κυβέρνηση του αείμνηστου Ανδρέα Παπανδρέου - ο Υπουργός Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλος έδωσε στη δημοσιότητα το Σχέδιο του Προεδρικού Διατάγματος για την αξιολόγηση. Όπως αναφέρεται στην επιστολή που απέστειλε στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες το σχέδιο Π.Δ. «συντάχθηκε στο πλαίσιο των Νόμων 4024/2011 και 4072/2012».
          Είναι προφανές, από την επιστολή και μόνο, ότι η αξιολόγηση – χειραγώγηση που προβλέπει ο 4024/12 για τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα επεκτείνεται και στην εκπαίδευση.   Οι εκπαιδευτικοί αξιολογούνται από μονοπρόσωπα όργανα (Δ/ντή – Σχολ. Σύμβουλο) και κατατάσσονται σε κατηγορίες.
          Το σχέδιο του Π.Δ. μας γυρίζει ακριβώς 30 χρόνια πίσω, στην προ του 1982 εποχή, αφού τα όσα προβλέπει, με ελάχιστες παραλλαγές, ίσχυαν και τότε:
·                     Ο επιθεωρητής και ο Διευθυντής του σχολείου αξιολογούσε τότε, ο Σχολικός Σύμβουλος και ο Διευθυντής του σχολείου αξιολογεί τώρα.
·                     Ελλιπής, επαρκής, καλός, πολύ καλός, εξαίρετος, κλπ. οι χαρακτηρισμοί τώρα, παρόμοιοι τότε. Το μόνο που αλλάζει είναι η κλίμακα της βαθμολογίας. Αντί για το 50, που ίσχυε ως άριστα τότε, τώρα ισχύει το 100.
·                     Σύνδεση με τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη υπήρχε τότε, ακριβώς το ίδιο υπάρχει και τώρα.
Επιστροφή, λοιπόν, στο παρελθόν με το νέο – υποτίθεται – Π.Δ. Σα να μην πέρασε μια μέρα από τότε!!!
Η παράταξή μας, η Π.Α.Σ.Κ./ΔΗ.ΣΥ., που πρωτοστάτησε στους αγώνες για την κατάργηση του επιθεωρητή και του επιθεωρητισμού που – μαζί με την ίδρυση των παιδαγωγικών τμημάτων το 1982 – ήταν από τις μεγαλύτερες κατακτήσεις στην ιστορία του Κλάδου, που έδωσε όλες της τις δυνάμεις σ’ αυτά τα 30 χρόνια  - κόντρα στους Νόμους του Αρσένη, του Ευθυμίου, της Γιαννάκου, του Στυλιανίδη και της Διαμαντοπούλου - για να μην επιστρέψουμε στο καθεστώς χειραγώγησης και αστυνομοκρατίας στα σχολεία,  θα δώσει και τώρα τη μάχη μαζί με ολόκληρο τον Κλάδο για να διατηρηθεί το καθεστώς παιδαγωγικής ελευθερίας και δημοκρατίας που υπάρχει στα σχολεία, για να μην περάσει το σχέδιο Π.Δ. του Υπουργείου Παιδείας.

Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2013

"Εξουθενωτικό το σύστημα εκπαίδευσης",


ΜΑΜΑ ΠΟΤΕ ΘΑ ΧΙΟΝΙΣΕΙ;

της Β.Μαλέα

(Χειμώνας και η πιο συχνή ερώτηση που ακούμε εμείς εδώ στα ορεινά από τα παιδιά μας μάς ανησυχεί και μας προβληματίζει.

Ξεκινώντας την πορεία τους ως μαθητές οι μικροί μας θησαυροί ανοίγουν τα φτερά τους για το συναρπαστικό ταξίδι της ανακάλυψης της γνώσης. Το πρώτο σχολείο  το νηπιαγωγείο είναι  χώρος μάθησης , έκφρασης και δημιουργικότητας με ανοιχτά Αναλυτικά Προγράμματα που βασίζονται στα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες του παιδιού. Στη μετάβαση τους στις άλλες εκπαιδευτικές βαθμίδες όμως, τα πράγματα αρχίζουν να αλλάζουν. Η στόχευση  των μαθητών μας περιορίζεται σε έναν αγώνα βαθμοθηρίας , χάνεται, αργά αλλά σταθερά, η δημιουργικότητα και τα ενδιαφέροντα παραγκωνίζονται. Οι μαθητές  παλεύουν να απομνημονεύσουν στείρες γνώσεις , αποκομμένες από τη ζωή, γνώσεις με κύριο προσανατολισμό την προαγωγή τους στις επόμενες τάξεις και τελικά την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.)

Υπάρχει μία σύγχυση στην κοινωνία, η οποία αντικατοπτρίζεται στη στάση κυρίως των γονιών σχετικά με το τι σημαίνει και πού στοχεύει η εκπαίδευση. Οι εκπαιδευτικοί εργάζονται για ένα σχολείο εργασίας και συνεργασίας, όπου οι μαθητές πέρα από τις βασικές γνώσεις, συν-διοργανώνουν το μάθημα με βάση τα ενδιαφέροντά τους και συνεργαζόμενοι ανακαλύπτουν γνώσεις και πληροφορίες από το γύρω περιβάλλον. Οι γονείς από την άλλη μεριά, έχοντας στο πίσω μέρος του μυαλού τους τις εισαγωγικές εξετάσεις, απαιτούν κατ΄ οίκον εργασίες, αποστήθιση μαθημάτων. Χάνεται έτσι η ανεκτίμητη εμπιστοσύνη προς τους δασκάλους και η σχέση τους γίνεται ανταγωνιστική.

Σάββατο 19 Ιανουαρίου 2013

ΗΧΗΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ


Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΗΧΗΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ (ΠΟΥΛΙΑ, ΑΜΦΙΒΙΑ, ΕΡΠΕΤΑ, ΘΗΛΑΣΤΙΚΑ ΑΡΘΡΟΠΟΔΑ, ΨΑΡΙΑ ΑΠΟ ΌΛΟ ΤΟΝ ΚΌΣΜΟ).

ΗΧΟΙ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ ΜΑΖΙ




http://macaulaylibrary.org/ 

Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2013

ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ /ΩΡΑΡΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ


Τι περιλαμβάνει το σχέδιο νόμου "Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης "
για την Π.Ε. και Δ.Ε. (Διετία- Ειδική Αγωγή-Νηπιαγωγεία), όπως ψηφίστηκε στη Βουλή   

Αιτήματα  των νηπιαγωγών που επιτέλους ψηφίστηκαν. Ζητούσαμε την αλλαγή της οργανικότητας των Νηπιαγωγείων ώστε να δικαιολογείται θέση διευθύντριας/η , που θα μπορεί να συμμετέχει και σε υπηρεσιακά συμβούλια. Το θέμα του ωραρίου θεωρώ πως είναι γνωστό και αποτελούσε το μόνιμο παράπονό μας. Αναμένουμε τώρα την εφαρμογή του!!!!!!
Πάντως μετά από χρόνια κάποια βασικά αιτήματά μας παίρνουν σάρκα και οστά!

Κάτι είναι και αυτό....
θα παραμείνουμε σε εγρήγορση για τους επόμενους αγωνες

Τρίτη 1 Ιανουαρίου 2013

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!!!!!!


ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!!!
ΤΟ 2013 ΠΙΟ ΩΡΙΜΟΙ ΚΑΙ ΣΟΒΑΡΟΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΟΙ , ΜΕ ΚΑΛΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΕΥΓΕΝΕΙΑ ΑΣ ΘΕΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΤΟΜΙΚΗΣ, ΚΛΑΔΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΑΤΑΣΗΣ!!!!!



Τετάρτη 26 Δεκεμβρίου 2012

Ολοήμερα, αλλά λιγότερα σχολεία, ως τις 2 τα μαθήματα


 
Μέχρι τις 2 το
μεσημέρι τα 
μαθήματα σε όλα τα 
δημοτικά


Έρχονται τα ολοήμερα σχολεία από την ερχόμενη σχολική χρονιά, καθώς στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι η μετατροπή όλων των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, με παράλληλες συγχωνεύσεις - καταργήσεις σχολικών μονάδων.


Η  δημιουργία ολοήμερων σχολείων θα εξυπηρετήσει δύο στόχους: αφενός την εξυπηρέτηση των μαθητών που θα ολοκληρώνουν τη μελέτη τους στο σχολείο, αφετέρου στην εποχή της κρίσης τη διευκόλυνση των γονιών, οι οποίοι θα αφήνουν στο σχολείο για περισσότερες ώρες τα παιδιά τους κι έτσι θα έχουν τον απαραίτητο χρόνο για να ολοκληρώσουν την εργασία τους. 

Ο υπουργός Παιδείας, κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, δήλωσε στο «ΘΕΜΑ» ότι θα γίνουν συγχωνεύσεις όπου είναι απαραίτητο, με παράλληλη εφαρμογή του Ολοήμερου Σχολείου και του Ενιαίου Αναμορφωμένου Προγράμματος στο σύνολο των σχολείων της χώρας. 

Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2012

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ


ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ BAZZAR ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΕΣ!!!
ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΤΕΚΟΥΠΑΖ ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΜΕ ΤΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΚΑΔΡΑΚΙΑ, ΚΟΥΤΙΑ ΚΑΙ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ ΜΕ ΠΙΑΤΕΛΕΣ...


Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 2012

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ


Στην αρχή αναγνωρίζουμε το αρχικό γραμμα του ονόματος μας, μαθαίνουμε το όνομα του και τη φωνολούλα του, με τι μας μοιάζει, πώς προφέρεται, που βάζουμε τη γλωσσά, τα χείλη, τα δόντια;
Παίζουμε παιχνίδια προφορικά με το αρχικό μας γράμμα.



Κατέβασα από τον υπολογιστή αρκετές εικόνες με ζώα και  αντικείμενα που η ονομασία τους ξεκινά με το ίδιο γραμμα με το αρχικό των ονομάτων των παιδιών.(έκανα αναζήτηση στο google εικόνες, πατώντας τη λεξη που αναζητούσα +coloring pages)


Π.χ.

Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2012

ΕΞΩ ΧΙΟΝΙΖΕΙ!!!!


Το πρωί ξυπνήσαμε με μια ευχάριστη έκπληξη, έπεσε το πρώτο χιόνι και όλα ήταν άσπρα!!!!!


Στο σχολειό  ήρθαμε ενθουσιασμένοι με πλατιά χαμόγελα!!
Συνέχεια βλέπαμε έξω από το παράθυρο.
Τι είναι το χιόνι;
-Είναι νερό...
-Είναι πάγος....
Δεν πάμε εξω να το πιάσουμε να δούμε!


Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2012

3 Βραβεία για το  blog μου 


Το Πιο Ωραίο Σχολείο Είναι Το Νηπιαγωγείο

Ευχαριστώ πολύ τις φίλες και αγαπητές συναδέλφισσες για τα βραβεία που μου έστειλαν

Δώρα Χουλιάρα από το 1ο και 2ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης Κοζάνης 

Όλγα Αντωνίου από το Όλγα Νηπιαγωγός

Μπούσου Μαρία από το Ο Κήπος με τα Χρώματα




Τα ιστολόγια στα οποία εγώ θα δώσω το βραβείο είναι τα εξής:

  1. Στην Όλγα για το blog  Όλγα Νηπιαγωγός
  2. Στον Ηλία για το blog του Εμείς οι Νηπιαγωγοί 
  3. Στη Μαρία για το blog Ο Κήπος με τα Χρώματα
  4. Στη Δώρα για το blog 1ο και 2ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης Κοζάνης 
  5. Στην Έφη για το blog 2ο Νηπιαγωγείο Καστοριάς 



ΟΙ ΟΡΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΒΡΑΒΕΙΟ

1. Να δημιουργήσετε link για το Blog που παραλάβατε το βραβείο!

2. Να τοποθετήσετε το βραβείο στο post σας.

3.Να δώσετε με τη σειρά σας το βραβείο σε 5 blogs με λιγότερους από 200  followers.

4. Να ειδοποιήσετε τα 5 blogs  που επιλέξατε για βραβείο

Σάββατο 1 Δεκεμβρίου 2012

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ


Με την έναρξη της Δανειστικής Βιβλιοθήκης ενημερώνουμε τους γονείς για τη λειτουργία της και για το πως μπορούν να διαβάζουν με τα παιδιά τους ένα βιβλίο, ώστε να τα βοηθήσουν να αγαπήσουν το βιβλίο και να μάθουν να διαβάζουν. 
την παρουσίαση την ετοίμασα βασιζόμενη στο βιβλίο
HOW TO DEVELOP YOUR CHILD'S MIND του Robert Fisher

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΣΙΑΣ ΚΙΝΑ






ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΥΣ

1


2