Παρασκευή 22 Μαΐου 2015

Παιχνίδι με Γράμματα Κεφαλαία και Πεζά


Τα παιδιά επιλέγουν μια μελισσούλα, η οποία είναι ανάποδα και πάνω στην πλάτη της είναι κολλημένο ένα πεζό γράμμα. 
Οι μελισσούλες χορεύουν με συνοδεία μουσικής. Μόλις σταματήσει η μουσική οι μελισσούλες κάθονται στο πάτωμα και λένε ποιο γράμμα κουβαλάνε στην πλάτη τους.


Τετάρτη 20 Μαΐου 2015

ΟΜΑΔΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ: ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ




Στην προσχολική εκπαίδευση είναι πολλά και πολύπλευρα τα προβλήματα που εγείρονται από έλλειψη αναγνώρισης της βαθμίδας ως ισότιμης με τις υπόλοιπες. Πολλές φορές έχουν αναφερθεί προβλήματα όπως τα άθλια και ακατάλληλα κτίρια που στεγάζουν παιδιά 4-6 ετών. Η σημαντική έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής, η ελλιπής μέριμνα για ουσιαστική και με στοχοθεσία σε βάθος χρόνου επιμόρφωση, ο υποβαθμισμένος ρόλος της/του νηπιαγωγού που πολλές φορές συνδέεται η νοημοσύνη και η ικανότητα των εκπαιδευτικών με την ηλικιακή ομάδα που διδάσκουν και άλλα πολλά.

Κυριακή 3 Μαΐου 2015

Family Playing Cards: take ‘em, make ‘em, then play!


family playing cards
A few years ago, I burned the midnight oil way too close to the finish line, in an attempt to create Family Playing Cards for Maddy, Owen, and Cora.
And though I made the work harder than it needed to be, it was well worth it.
The kids have used the cards steadily for the last two years, playing games, using them as ‘cheaters’ when they made cards, wrote notes, and developed stories with their family as the main characters.
This year, I utilized my sweet, sweet laptop a little more–and I called in the resources of a good pal–so my work was a little easier.So with a little help from my friends, I created family playing cards for my kiddos, adding new cousins and Brady.
But I also made a set for our niece and nephews, and I’m hoping that they have as much fun learning our names as we have had learning theirs.

Phonemic Activities for the Preschool or Elementary Classroom

By: Marilyn J. Adams, Barbara Foorman, Ingvar Lundberg, and Terri Beeler (2004)
This article features activities designed to stimulate the development of phonemic awareness in preschool and elementary school children. The activities originally appeared in the book Phonemic Awareness in Young Children: A Classroom Curriculum.

Listening to sequences of sounds

From chapter 3: Listening games

Objective

To develop the memory and attentional abilities for thinking about sequences of sounds and the language for discussing them.

Materials needed

Objects that make interesting, distinctive sounds. Some examples follow:
banging on wall/table/lap
blowing
blowing a whistle
blowing nose
clapping
clicking with tongue
closing purse
coloring hard on paper
coughing
crumpling paper
cutting with a knife
cutting with scissors
dropping (various things)
drumming with fingers
eating an apple
folding paper
hammering
hopping
noisy chewing
opening window or drawer
pouring liquid
ringing a bell
rubbing hands together
scratching
sharpening a pencil
slamming a book
smashing crackers
snapping fingers
stamping
stirring with teaspoon
tearing paper
tiptoeing
turning on computer
walking
whistling
writing on board
writing with a pencil

Δευτέρα 20 Απριλίου 2015

Ομάδα Νηπιαγωγών « Δικαίωμα στην εκπαίδευση»: Ημερίδα στο Βόλο


Η Ομάδα Νηπιαγωγών "Δικαίωμα στην Εκπαίδευση" συνεχίζει τις δράσεις της ενισχύοντας τις συνδικαλιστικές διεκδικήσεις με επιστημονική τεκμηρίωση. 

Αφουγκραζόμαστε και καταγράφουμε τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς των συναδέλφων και επικαιροποιούμε τα αιτήματά μας.

Καταθέτουμε το προσωπικό μας όραμα για το νηπιαγωγείο της συμμετοχής, της συνεργασίας, των υποδομών, της αξιοκρατίας, της αναβάθμισης της διδασκαλίας με σύγχρονα μέσα, της διαρκούς επιμόρφωσης, της αναβάθμισης του ρόλου του νηπιαγωγού και αγωνιζόμαστε γι΄ αυτό.

Πέμπτη 12 Μαρτίου 2015

Δείτε πως με 25 ερωτήσεις μπορείτε να μάθετε τι γίνεται στο σχολείο του παιδιού σας.

-“Πώς πήγε το σχολείο σήμερα;”
-“Καλά.”

-“Πώς πήγε το σχολείο σήμερα;”
-“Καλά.” “Πες και κάτι, ακόμη, βρε, παιδάκι μου!” “Ε, τι άλλο να σου πω, καλά.” “Μια χαρά.”

Σας φαίνεται γνώριμος αυτός ο διάλογος;