Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2015

Ο θεραπευτικός ρόλος των παραμυθιών

Ο Rudolf Steiner λέει ότι η ανθρώπινη ψυχή χρειάζεται την ουσία των παραμυθιών να ρέει μέσα στις φλέβες του, όπως ακριβώς το σώμα χρειάζεται να έχει θρεπτικές ουσίες να κυκλοφορούν μέσα από αυτό. Μπορούμε να πούμε ότι υπάρχει ένα κομμάτι μέσα μας, ένα ίχνος αθωότητας από τα νεανικά μας χρόνια, που είναι αδρανής και ζωντανεύει όταν διαβάζουμε μια καλή ιστορία, βλέπουμε μια ταινία ή ερχόμαστε σε επαφή με την τέχνη.
Ίσως αυτό είναι το πιο αυθεντικό μας κομμάτι ─ εκείνο που εξακολουθεί να πιστεύει στα παραμύθια.
Γιατί αγαπάμε τα παραμύθια ακόμη και ως ενήλικες; Ένας λόγος είναι ότι βαθιά μέσα μας γνωρίζουμε ότι τα παραμύθια έχουν μεγάλη συνάφεια με την πραγματική ζωή. Συχνά μέσα σε παραμύθια αισθανόμαστε ότι υπάρχει σύγκρουση και δυσκολία που πρέπει να ξεπεραστεί. Γνωρίζουμε ότι απαιτείται μεγαλείο από τον ήρωα. Έτσι συμβαίνει και στη ζωή: είναι γεμάτη από ένταση που ζητάει επίλυση. Υπάρχει σύγκρουση, πόνος, ταλαιπωρία, αδικία. Επίσης η ζωή είναι γεμάτη εκπλήξεις.

Τετάρτη 28 Οκτωβρίου 2015

Πρόωρες Αποχωρήσεις...Διέξοδος ή Παγίδα



Το Δημόσιο Νηπιαγωγείο συνεχίζει να αποτελεί τον αδύναμο κρίκο της εκπαίδευσης, παρά την κοινά αποδεκτή καθοριστική σημασία που έχει για τη μαθησιακή πορεία των παιδιών.

Για ακόμη μια φορά η προσχολική εκπαίδευση αποτελεί θύμα ενός ανύπαρκτου προγραμματισμού, μιας εκπαιδευτικής πολιτικής που δεν την συμπεριλαμβάνει…

Είναι, λοιπόν, η ώρα να ειπωθούν για ακόμη μια φορά οι αλήθειες για τα νηπιαγωγεία, αλήθειες που αφορούν παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς.

Το Υπουργείο Παιδείας αντιμετωπίζει το νηπιαγωγείο ως συμπλήρωμα της εκπαίδευσης και όχι ως ισότιμο κομμάτι της, αφού καμία απόφαση με βελτιωτικά χαρακτηριστικά, δεν αφορά τα νηπιαγωγεία και ούτε φαίνεται καμιά ουσιαστική και σοβαρή πρόθεση μελέτης των ιδιαίτερων προβλημάτων που χαρακτηρίζουν την προσχολική εκπαίδευση εδώ και χρόνια..

Παρασκευή 2 Οκτωβρίου 2015

Κορώνες με τα ονόματα για τους βοηθούς


Μια διασκεδαστική δραστηριότητα για να μάθουμε να αναγνωρίζουμε το όνομά μας , να ξεκινήσουμε να το γράφουμε για συγκεκριμένο σκοπό (το στέμμα του βοηθού) και να το στολίσουμε με φαντασία και δημιουργικότητα χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά!!!


Σπιτάκια Γραμμάτων 1

Σπιτάκια με το αρχικό γράμμα του ονόματος των παιδιών.
Μπορούμε να φτιάξουμε μια μικρή ιστορία για κάθε παιδί με τις λεξούλες που θα μας πει.

Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2015

Beginning Sound Clip Cards

beginning sound clip cards
I created these bright strips as a simple way for my Four to review letter sounds.
learn letter sounds 2
The download includes 26 strips.  I printed the pages on card stock and laminated them (with my awesome home laminator).  Then I cut the strips apart and set them out with some clothes pins.
learn letter sounds 1
For each strip, my son clipped the picture that started with the letter on the left.  If you want to make these self checking, you could draw a little dot on the back where the clothespin should go.  Then your child could easily flip over the card after he’s clipped it to see if he’s right.
Perfect for a classroom center or a kitchen table activity!
free beginning sound clip cards 2

To make these easy to store, you could simply bind them with a rubber band OR punch a hole in the left corner and use a metal ring to keep the set together, like I did with my bear pattern strips.  Your child might want to flip through the cards and point to each picture, or you could take them off the ring so he can clip them.