Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2022

ΤΟ ΚΑΤΕΡΓΑΡΙΚΟ ΑΣΤΕΡΑΚΙ

 


ΤΟ  ΚΑΤΕΡΓΑΡΙΚΟ ΑΣΤΕΡΑΚΙ

της Ρένας Ρώσση - Ζαϊρη

 

                 11 Ρόλοι:  2 αφηγητές

               3 αστεράκια

               4 κριτές

               Αστέρι χρυσό

               Κατεργάρικο αστεράκι

                  Άγγελος

 (χωρίς λόγια μόνο κινήσεις- αναπαράσταση Γέννησης)

 

ΑΦΗΓΗΤΗΣ 1

Μες του ουρανού τη σκοτεινιά

μία νύχτα ήσυχη γλυκιά

παιχνιδιάρικα αστεράκια

τρεμοσβήνουν σα λαμπάκια

 

ΑΣΤΕΡΙ 1

Είμαστε εμείς τα αστεράκια

 της νυχτιάς τα στολιδάκια

από τον ουρανό ψηλά

σκορπάμε σε όλους στη χαρά

 

ΑΣΤΕΡΙ 2

Τρέχουμε και σεργιανάμε

στον ουρανό το φως σκορπάμε

 αγκαλιασμένα κάθε βράδυ

παίζουμε μες στο σκοτάδι

 

ΑΣΤΕΡΙ 3

Το φεγγάρι έχουμε αρχηγό

και φίλο μας πολύ πιστό

σαν κεράκια του ουρανού

φως απλώνουμε παντού

 

ΑΓΓΕΛΟΣ 1

Καλά μου αστεράκια

 της νύχτας στολιδάκια

Μαζευτείτε όλα εδώ

 Έχω κάτι σπουδαίο να σας πω

Θα κάνουμε μεγάλο διαγωνισμό

να βρούμε το αστέρι το πιο φωτεινό

να αναγγέλλει το μεγάλο ερχομό

θα το στείλουμε στη Γη

 να φωτίσει τη Φάτνη τη θεϊκή

όπου Χριστός εκεί θα γεννηθεί

 

ΑΣΤΕΡΙ 1

Αυτό είναι πολύ σημαντικό

 πρέπει να το διαλαλήσουμε παντού

να το μάθουν τα αστεράκια του ουρανού

τις αφίσες να φτιάξουμε τώρα

πριν περάσει πολλή ώρα

Μπείτε όλοι στη δουλειά

δεν υπάρχει χρόνος για τεμπελιά

 

ΑΓΓΕΛΟΣ 2

 Μαζευτείτε γρήγορα  εδώ

ο διαγωνισμός ξεκινάει σε ένα λεπτό

μπείτε όλοι στη σειρά

κάνετε μία μακριά ουρά

ένας-ένας θα περάσει

μέχρι η ουρά να αδειάσει

(χτυπά το ραβδί)

 

 

ΚΡΙΤΗΣ1

Πόσο χρονών είσαι αστεράκι ;

ΑΣΤΕΡΙ 1

Εκατό εκατομμυρίων ετών

 

ΚΡΙΤΗΣ 2

Και πόσο μακριά μπορείς να φτάσεις;

 

ΑΣΤΕΡΙ 1

Εκατό σύννεφα και βάλε…

 

ΚΡΙΤΗΣ 3

Και τι χρώμα έχεις;

 

ΑΣΤΕΡΙ 1

Ασημί

 

ΚΡΙΤΗΣ 4

Δε μας κάνει το ασημί,

 θέλουμε κάτι σε χρυσαφί

να είναι πιο βασιλικό

να ταιριάζει στο Θείο Νεογνό.

 

 

ΑΓΓΕΛΟΣ (χτυπά το ραβδί)

Ο επόμενος!

 

ΚΡΙΤΗΣ1

Πόσο χρονών είσαι αστεράκι ;

ΑΣΤΕΡΙ 2

Τριάντα  εκατομμυρίων ετών

 

ΚΡΙΤΗΣ 2

Και πόσο μακριά μπορείς να φτάσεις;

 

ΑΣΤΕΡΙ 1

Πενήντα  σύννεφα και βάλε…

 

ΚΡΙΤΗΣ 3

Και τι χρώμα έχεις;

 

ΑΣΤΕΡΙ 1

Ασημί

 

ΚΡΙΤΗΣ 4

Δε μας κάνει το ασημί,

 θέλουμε κάτι σε χρυσαφί

 

 ΑΓΓΕΛΟΣ (χτυπά το ραβδί)

Ο επόμενος!

 

ΚΡΙΤΗΣ1

Πόσο χρονών είσαι αστεράκι ;

 

ΑΣΤΕΡΙ 3

Ογδόντα  εκατομμυρίων ετών

 

ΚΡΙΤΗΣ 2

Και πόσο μακριά μπορείς να φτάσεις;

 

ΑΣΤΕΡΙ 3

Ογδόντα  σύννεφα και βάλε…

 

ΚΡΙΤΗΣ 3

Και τι χρώμα έχεις;

 

ΑΣΤΕΡΙ 1

Ασημί

 

ΚΡΙΤΗΣ 4

Δε μας κάνει το ασημί,

 θέλουμε κάτι σε χρυσαφί

 

 

ΑΓΓΕΛΟΣ (χτυπά το ραβδί)

Ο επόμενος!!

 

ΑΦΗΓΗΤΗΣ1

Πέρασαν πολλά αστέρια

μα ήταν όλα ασημένια

ήρθε και ένα πιο μικρό

που ήταν και λίγο ζωηρό

και χρώμα είχε γαλανό

 

ΚΑΤΕΡΓΑΡΙΚΟ ΑΣΤΕΡΑΚΙ

 θα θελα τόσο πολύ

να κατέβω κάτω στη Γη

 να χαρώ την κάθε στιγμή

στον πλανήτη αυτό το μακρινό

που έχει πάρα πολύ νερό

να δω και το μικρό Χριστό

 

ΚΡΙΤΗΣ1

Πόσο χρονών είσαι αστεράκι ;

 

ΚΑΤΕΡΓΑΡΙΚΟ ΑΣΤΕΡΑΚΙ

Εκατό δέκα  εκατομμυρίων ετών

 

ΚΡΙΤΗΣ 2

Και πόσο μακριά μπορείς να φτάσεις;

 

 

ΚΑΤΕΡΓΑΡΙΚΟ ΑΣΤΕΡΑΚΙ

Διακόσια  σύννεφα και βάλε…

 

ΚΡΙΤΗΣ 3

Και τι χρώμα έχεις;

 

ΑΣΤΕΡΙ 1

Γαλάζιο

 

ΚΡΙΤΗΣ 4

Δυστυχώς δε μας κάνει κι εσύ!

μα δεν υπάρχει ούτε ένα  χρυσαφί;

 

ΑΓΓΕΛΟΣ (χτυπά το ραβδί)

Ο επόμενος

 

ΚΡΙΤΗΣ1

Πόσο χρονών είσαι αστεράκι ;

 

ΑΣΤΕΡΙ ΧΡΥΣΟ

Χιλίων   εκατομμυρίων ετών

 

ΚΡΙΤΗΣ 2

Και πόσο μακριά μπορείς να φτάσεις;

 

ΑΣΤΕΡΙ ΧΡΥΣΟ

Χίλια   σύννεφα και βάλε…

 

ΚΡΙΤΗΣ 3

Και τι χρώμα έχεις;

 

ΑΣΤΕΡΙ 1

Χρυσαφί

 

ΚΡΙΤΗΣ 4

Επιτέλους! Βρήκαμε τον νικητή!

 Είχαμε απελπιστεί!

Μπράβο, αστεράκι μας χρυσό

ετοιμάσου για ταξίδι μακρινό

 

 

 

ΑΣΤΕΡΙ ΧΡΥΣΟ

Είμαι στα αλήθεια τυχερό

 που βγήκα πρώτο στο διαγωνισμό

Θα φωτίσω το δρόμο το σωστό

 και Θα οδηγήσω τους μάγους στον νεογέννητο Χριστό.

 

ΑΣΤΕΡΙ 2.

Θα πρέπει να αισθάνεσαι υπερήφανο πολύ

για τη σπουδαιότερη Αποστόλη

να φωτίσεις τον Χριστό

και να οδηγήσει στον θείο μωρό

τους βοσκούς με τα ζώα

και τους μάγους με τα Θεία δώρα.

 

(το αστεράκι πάει σε μια άκρη θυμωμένο)

ΚΑΤΕΡΓΑΡΙΚΟ ΑΣΤΕΡΑΚΙ

Αυτό δεν ήταν και πολύ σωστό

έχω θυμώσει τώρα εγώ

ψάχνουν λέει για φως  χρυσό

το γαλάζιο δεν τους φάνηκε καλό

 

Εγώ το ήθελα πολύ

 και καλοσύνη έχω στην ψυχή

 θα ΄θελα τόσο να δω

το νεογέννητο Χριστό

 και να τον ζεστάνω

με το φως μου το γαλανό

φεύγω δεν μπορώ

να μείνω άλλο εδώ

 πάω κάπου να κρυφτώ.

(Κάνει βόλτα πέρα δώθε θυμωμένο)

Δεν το βάζω κάτω εγώ

 κάτι έξυπνο θα σκεφτώ

(Συνεχίζει τις βόλτες)

Πίσω από το αστέρι θα κρυφτώ

 το φως του είναι δυνατό

κανείς δε θα μπορεί να  με δει

από την λάμψη την εκτυφλωτική!

 

 

 ΑΦΗΓΗΤΗΣ 2

Και έφτασε η μεγάλη στιγμή

που το Χρυσό Αστέρι φεύγει για τη Γη

ετοιμάστηκε μεγάλη γιορτή

στο αστροθέατρο  Λαμπρή

να ξεπροβοδήσουν όλοι τον νικητή

που θα φωτίσει τη γέννηση του Λυτρωτή.

 

Ήταν και το γαλάζιο αστεράκι εκεί

δίχως θλίψη στην ψυχή

 ήταν χαρούμενο πολύ

κάτι έξυπνο είχε σκεφτεί

 

ΑΣΤΕΡΙ ΧΡΥΣΟ

Νιώθω συγκίνηση πολλή

το ταξίδι μου ξεκινάει από στιγμή σε στιγμή.

Φίλοι μου καλοί σας χαιρετώ

έχω δρόμο μακρινό

 και σκοπό θείο και ιερό!

 

 

 ΑΦΗΓΗΤΗΣ 2

 

Το ταξίδι ήταν μακρύ

ώσπου να φτάσουνε στη Γη

 το αστέρι με  χαρά

στέκεται πάνω από μια σπηλιά

 (ανεβαίνει ψηλά, πάνω από τη Φάτνη)

ΑΣΤΕΡΙ ΧΡΥΣΟ

Αχ ! Επιτέλους έφτασα εδώ

να δείξω το δρόμο τον σωστό

στους Μάγους που από την Ανατολή

ξεκίνησαν τη θεία διαδρομή

να γνωρίσουνε τον βασιλιά

και δώρα να του προσφέρουν ακριβά

  σμύρνα λιβάνι και χρυσό

ότι ταιριάζουν σε έναν Θεό.

(Προσκυνάν οι Μάγοι – έρχονται και οι βοσκοί, άγγελοι χορεύουν γύρω από τη Φάτνη)

 

ΑΦΗΓΗΤΗΣ 1

Το μικρό αστεράκι έχει μαγευτεί

(βάζει τα χεράκια κοιτάει μια από δω , μια από εκεί)

δεν περίμενε να δει

 τη μαγική αυτή σκηνή

 

ΚΑΤΕΡΓΑΡΙΚΟ ΑΣΤΕΡΑΚΙ

Είμαι τόσο ευτυχισμένο

που αξιώθηκα να δω

τον νεογέννητο Χριστό

 νομίζω μου χαμογελά  

θα σπάσει η καρδιά μου από χαρά!

Τι δώρο να του κάνω εγώ;

Θα του χαρίσω τον δικό μου εαυτό!

(σκορπάει αστερόσκονη παντού)

Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2022

Νηπιαγωγείο Ψάχνει για Δικαιώματα



Νηπιαγωγείο, το βασικό κομμάτι του εκπαιδευτικού συστήματος, που ψάχνει ακόμη για  δικαιώματα….


Το ωράριο των νηπιαγωγών, διδακτικό και εργασιακό, είναι θεσμοθετημένο με την Υπουργική Απόφαση 127187/Ε1/2016-ΦΕΚ2524/Β16-8-2016 και τον νόμο 4521/2018(Α’5), κατά τρόπο ανάλογο με αυτόν των δασκάλων, βάσει της οργανικότητας των σχολείων. Η συνθήκη αυτή όμως δημιουργεί αδικία σε βάρος των νηπιαγωγών των ολιγοθεσίων νηπιαγωγείων, οι οποίες δεν μπορούν να κάνουν χρήση του μειωμένου ωραρίου στην εργασία τους με βάση τα χρόνια υπηρεσίας τους. Φυσικά το ίδιο ισχύει και για τους/τις συναδέλφους των ολιγοθεσίων δημοτικών, όπου και εκεί ισχύουν οι 25 ώρες διδακτικό ωράριο ανεξάρτητα από το βαθμό και τα χρόνια υπηρεσίας τους. Με την διαφορά, ότι στην περίπτωση των δημοτικών και προκειμένου, προφανώς ο νομοθέτης να εξομαλύνει αν όχι να άρει αυτή την διαφοροποίηση ανάμεσα στις ολιγοθέσιες σχολικές μονάδες και τις πολυθέσιες (4θέσιες και πάνω) προβλέπει την παροχή υπερωριακής αποζημίωσης στους/στις συναδέλφους, που καλύπτουν το διδακτικό τους ωράριο, αλλά παρόλα αυτά εργάζονται διδακτικά για την εξυπηρέτηση του ωραρίου του ολιγοθέσιου σχολείου.

Στην περίπτωση των νηπιαγωγείων, παρατηρείται ότι η διδακτική ώρα υπολογίζεται διαφορετικά, παρόλο που οι δύο δομές ανήκουν στην ίδια βαθμίδα και διοικητικά λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο. Το αποτέλεσμα είναι οι ώρες του ωρολογίου προγράμματος των ολιγοθεσίων νηπιαγωγείων, να μην υπερβαίνουν το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών και ως εκ τούτου, νομικά να μην έχουν την δυνατότητα να αιτηθούν υπερωριακή απασχόληση.

Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι οι διδακτικές ώρες υπολογίζονται, με τον τρόπο που αναφέρθηκε παραπάνω και που δεν είναι κοινός, και επιπλέον απαιτείται να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στο γεγονός ότι υπάρχει χρόνος στο ωρολόγιο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου, ο οποίος δεν προσμετράτε ως διδακτικός και αυτός αφορά στην ώρα της πρωινής προσέλευσης, του διαλείμματος αλλά και της προετοιμασίας για την αποχώρηση.

Η ιδιαιτερότητα της φοίτησης των παιδιών στο νηπιαγωγείο, λόγω της ηλικίας τους (συνεχή και άμεση εποπτεία), της φιλοσοφίας του προγράμματος σπουδών (βιωματική μάθηση που λαμβάνει υπόψη και αξιοποιεί μαθησιακά τα ενδιαφέροντα, τις ανάγκες των παιδιών και την επίλυση προβλήματος), απαιτούν ο χρόνος της πρωινής προσέλευσης, του διαλείμματος αλλά και της προετοιμασίας για την αποχώρηση να αποτελούν ευκαιρία για παιδαγωγική αξιοποίηση.

 Ο οδηγός σπουδών, η φιλοσοφία του προγράμματος στο νηπιαγωγείο και ο πολυτροπικός χαρακτήρας της μάθησης όπως αυτή διαμορφώνεται στο νηπιαγωγείο,  δεν αφήνουν καμία αμφιβολία ότι όλος ο χρόνος στο νηπιαγωγείο είναι  διδακτικός και έτσι πρέπει να υπολογίζεται.

Θα πρέπει να υπάρξει αναπροσαρμογή του ωραρίου των νηπιαγωγών με τη λογική αυτή, ώστε το ωράριο να είναι ίδιο για όλους/όλες και να μην παρατηρείται αυτή η διαφορά  που υπάρχει, ανάλογα με την οργανικότητα του σχολείου και το τμήμα που αναλαμβάνει ο κάθε εκπαιδευτικός.

Επιπλέον όταν υπάρχει αδυναμία να μπορούν οι εκπαιδευτικοί να έχουν το μειωμένο ωράριο, που δικαιούνται με τα χρόνια υπηρεσίας, θα πρέπει όπως γίνεται και στα ολιγοθέσια δημοτικά να δίνονται υπερωρίες.

Διάσταση επίσης παρατηρείται ως προς το διδακτικό υποχρεωτικό ωράριο των διευθυντών/ντριών δημοτικών και νηπιαγωγείων.

Οι ώρες των διευθυντριών/ων στα 4θέσια, 5θέσια και 6θέσια νηπιαγωγεία ορίζονται κατά δυο ώρες περισσότερες από εκείνες των διευθυντών/ντριών των αντίστοιχων δημοτικών.

Σε ότι αφορά τον ανύπαρκτο χρόνο που οι προϊστάμενές των νηπιαγωγείων έχουν στη διάθεση τους, για να διεκπεραιώσουν γραφειοκρατικές διαδικασίες και να οργανώσουν θέματα που αφορούν το νηπιαγωγείο, την πίεση που βιώνουν και την εξουθένωση τελικά που αισθάνονται, θεωρούμε ότι είναι ένα πολύ σοβαρό ζήτημα για το οποίο ο κλάδος θα πρέπει να κινηθεί συλλογικά και δυναμικά, αν θέλουμε να μη χαθεί ο ουσιαστικός σκοπός και το μοναδικό περιεχόμενο του σχολείου και της εκπαίδευσης. Είναι πολύ σημαντική η οργάνωση της σχολικής μονάδας σε υπαρκτό όμως χρόνο και όχι στον ανύπαρκτο που απομένει από την άσκηση των διδακτικών καθηκόντων.

Η θεσμοθέτηση του ωραρίου στο νηπιαγωγείο υπήρξε σημαία αγώνων του κλάδου για πολλά χρόνια. Είναι όμως κενολογία, όταν ουσιαστικά δεν εφαρμόζεται στην πλειοψηφία των νηπιαγωγείων. Απαιτείται σοβαρή πρωτοβουλία και ουσιαστική θέληση για να  λυθεί ένα σοβαρό κλαδικό ζήτημα, γιατί ως τέτοιο θα πρέπει να αντιμετωπίζεται όταν αφορά ένα μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών.

Το νηπιαγωγείο είναι ολιγοθέσιο σχολείο, με δομή, οργάνωση,  κανόνες λειτουργίας και τα ανάλογα δικαιώματα. Έχουμε  την απαίτηση να αντιμετωπίζεται  ως τέτοιο.

 

 

 


Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου 2021

Πειρατικά Καράβια


 

Μαντεύω Ποσότητες

Η πρώτη μέρα στο σχολείο παιχνίδι: Τι είμαι;

 

Η πρώτη μέρα στο σχολείο


Πρόσθεση με τους πειρατές