Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2013

8 απλά βήματα για παιδιά με αυτοπεποίθηση.


me


Αν διαισθάνεστε ότι το παιδί σας έχει μειωμένη αυτοεκτίμηση 
και επιθυμείτε με απλό τρόπο 
να την τονώσετε, μπορείτε να ακολουθήσετε τις συμβουλές που 
ανακαλύψαμε και σας προτείνουμε:
  • ·        Επικεντρωθείτε στις δυνατότητες του παιδιού
    κάνοντας το να αισθάνεται μοναδικό, σημαντικό 
    και επιθυμητό. Κάθε μέρα γεμίστε το με φιλοφρονήσεις 
    (που έχουν υπόσταση) και αγκαλιές και πείτε του ότι το αγαπάτε!
    ·        Επικεντρωθείτε στο παιδί σας (τουλάχιστον) για 15′ κάθε 
    μέρα, χωρίς διακοπές. Σπουδαία αποτελέσματα έχουν προκύψει
     με μόνο 15΄ επικέντρωσης στο παιδί,χωρίς παρενοχλήσεις 
    και διακοπές. Μετά μπορεί να έχουν την επιθυμία και την 
    αυτοπεποίθηση για να παίξουν, να εργαστούν, να μάθουν 
    μόνα τους. Απενεργοποιήστε το τηλέφωνό σας, ή θέστε το
     στην αθόρυβη λειτουργία, ώστε να μην λειτουργήσει διασπαστικά 
    στην ιδιαίτερη αυτή ώρα που είναι αφιερωμένη στο παιδί.
    ·        Βοηθήστε το παιδί σας να αναπτύξει τις ικανότητες 
    της επίλυσης προβλημάτων και της λήψης αποφάσεων. 
    Αφήστε τα να πάρουν μόνα τους κάτι να πιουν ή να φάνε 
    τοποθετώντας ό,τι χρειάζονται στο δικό τους ύψος, ώστε να 
    αποκτήσουν ανεξαρτησία κινήσεων. Τα παιδιά επίσης είναι ικανά 
    στο να επιτύχουν πολλές εργασίες με ενθάρρυνση, υπομονή 
    και έπαινο. Συζητήστε σχετικά με τις λύσεις των προβλημάτων. 
    Αν δεν γνωρίζετε την απάντηση σε μια από τις αναρίθμητες 
    ερωτήσεις τους, πείτε τους: “Δεν το γνωρίζω. Ας ψάξουμε γι’αυτό μαζί”.
    ·        Μείνετε θετικοί απέναντι στο παιδί σας. Μην το συγκρίνετε
     με άλλους. Κάθε παιδί είναι διαφορετικό, με τις δικές του 
    δυνατότητες και τη δική του προσωπικότητα. Επικεντρωθείτε 
    στο τί μπορούν να κάνουν και παρέχετε προκλήσεις και ευκαιρίες
     που αρμόζουν στο επίπεδο της ανάπτυξής τους. Η αίσθηση της 
    αξίας του εαυτού τους έχει άμεση σχέση με το πώς τα
     μεταχειρίζεστε και πώς ανταποκρίνεστε στα επιτεύγματά 
    τους. Τα μέλη της οικογένειας είναι τα πιο σημαντικά πρόσωπα 
    στον κόσμο των μικρών παιδιών.
    ·        Παρέχετε επιλογές, όπως “Θα ήθελες να φορέσεις τη πράσινη
     ή την κίτρινη μπλούζα;”. Αν είστε στο σπίτι, αφήστε να επιλέξουν 
    τί θα φορέσουν, ή δώστε τους όσες περισσότερες επιλογές μπορείτε.
     Και μην ξεχνάτε, τα παιδιά δεν ενδιαφέρονται για τις μάρκες 
    στα ρούχα τους, τα ενδιαφέρει μόνο να είναι άνετα, να περνούν 
    καλά και να νιώθουν καλά με τον εαυτό τους.
    ·        Παρέχετε τις ευκαιρίες στο παιδί σας να βοηθά και
     επαινείτε το συχνά. Χρησιμοποιήστε έναν πίνακα με αυτοκόλλητα ή
     ζωγραφίστε χαρούμενα προσωπάκια, όταν το παιδί συμπεριφέρεται 
    όμορφα ή έχει μάθει κάτι καινούριο. Κάντε του έκπληξη με κάτι 
    ιδιαίτερο, όταν τα αυτοκόλλητα ή τα προσωπάκια, έχουν φτάσει σ΄έναν 
    συγκεκριμένο αριθμό, που έχετε συμφωνήσει από πριν. Οι καλύτερες 
    ανταμοιβές για το παιδί είναι εκείνες που το μόνο που έχουν να σας 
    κοστίσουν είναι λίγο από το χρόνο σας.
    ·        Βοηθήστε το παιδί να φτιάξει ένα βιβλίο ή κουτί με τον τίτλο ”
     Μου αρέσει ο εαυτός μου!” Εκεί μπορείτε να συμπεριλάβετε 
    τα πρώτα τους σκαριφήματα γραφής, τις ζωγραφιές τους, τις 
    φωτογραφίες τους. Εκτυπώστε τα λόγια τους και κολλήστε τα στην
     αρχή του βιβλίου ή στο καπάκι του κουτιού. Σημειώστε και τις 
    ημερομηνίες για να δείτε πόσο γρήγορα μαθαίνουν και 
    αναπτύσσονται. Διαβάζοντας το βιβλίο τους κατ’ επανάληψη,
     θα τα βοηθήσει να χτίσουν την αυτοπεποίθηση τους,
     να αναπτύξουν το λεξιλόγιο τους και να έχουν την επιθυμία
     να δημιουργήσουν και να επιτύχουν περισσότερα.
    ·        ΒΕΛΤΙΩΣΤΕ ΤΗ ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ
    Μην ξεχνάτε ότι για το παιδί σας είστε το βασικό παράδειγμα
     προς μίμηση.
πηγές:

Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2013

ΟΜΑΔΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ:Το θέατρο του παραλόγου………με πρωταγωνιστές νηπιαγωγούς









Το θέατρο του παραλόγου………με πρωταγωνιστές  νηπιαγωγούς

Η προσχολική εκπαίδευση όμηρος της πολιτικής που εφαρμόζει το Υπουργείο Παιδείας όλα αυτά τα χρόνια, μέσα από τακτικές απαξίωσης, πληρώνει για ακόμη μια φορά μεγάλο τίμημα.

Οι μηδενικοί διορισμοί και οι ελάχιστες προσλήψεις  αναπληρωτών δημιούργησαν μεγάλο αριθμό κενών στα νηπιαγωγεία .Τα εκατοντάδες κενά, που καταγράφονται πανελλαδικά υποβαθμίζουν ή ακόμα και καταργούν τη λειτουργία πολλών νηπιαγωγείων, αφήνοντας μετέωρη την εκπαίδευση χιλιάδων παιδιών, αποκλείοντας  χιλιάδες προνήπια από το δημόσιο σχολείο.

Μέσα σε αυτό το κλίμα της  υποβάθμισης της εκπαίδευσης και  του ευτελισμού της ζωής των νηπιαγωγών, ένα νέο χτύπημα δίνει τη χαριστική βολή στις εργασιακές σχέσεις στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο.

Εγκαινιάζεται μια νέα φόρμουλα κάλυψης των κενών, χρηματοδοτούνται προγράμματα μέσω ΕΣΠΑ, προγράμματα καταπολέμησης της ανεργίας του ΟΑΕΔ για διάφορες ειδικότητες μεταξύ των οποίων και οι νηπιαγωγοί. Προσλαμβάνονται  600 νηπιαγωγοί, με σύμβαση 6-7 μηνών και μισθό 427 έως 490 ευρώ, που αποδίδεται με την ολοκλήρωση του προγράμματος και χωρίς να προσμετρούνται στα συντάξιμα.

Το ζήτημα που δημιουργείται είναι ιδιαίτερα σοβαρό και πρέπει να γίνει κυρίαρχο για τον κλάδο , αφού είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της εκπαίδευσης , μετά το Σύνταγμα του 1911, που γίνεται προσπάθεια καταστρατήγησης του τρόπου πρόσληψης των εκπαιδευτικών. Πρόκειται για μια ενέργεια σαφώς παράνομη και αντισυνταγματική, αφού μόνο το Υπουργείο Παιδείας μπορεί να κάνει προσλήψεις στα Δημόσια Σχολεία.

Δεν πρόκειται για ακόμη ένα μπάλωμα όμως στη ρακένδυτη εκπαίδευση. Είναι σαφώς μια ενέργεια που εγκαινιάζει νέα μορφή εργασιακής σχέσης στο χώρο της εκπαίδευσης , σκόπιμη και μελετημένη.

Με ποια κριτήρια λοιπόν θα γίνουν αυτές οι προσλήψεις; Μήπως υποβαθμίζεται ή ακόμα καταργείται ο ίδιος ο ΑΣΕΠ και η αξιοκρατία στην πρόσληψη  των εκπαιδευτικών; Πώς είναι δυνατό να μιλάμε για  αναβάθμιση της εκπαίδευσης με εκπαιδευτικούς πολλών ταχυτήτων;

Ποιο τελικά είναι το όραμα τους για την Παιδεία της χώρας μας; Πού μας  οδηγούν ;

Καταγγέλλουμε την παράνομη αυτή ενέργεια ,την ισοπέδωση των εκπαιδευτικών, την διάλυση της εκπαίδευσης!!

Καταγγέλλουμε την πολιτική των αντιφάσεων, της προχειρότητας, της αναξιοκρατίας της μετατροπής της εκπαίδευσης σε εποχικό εμπορικό κατάστημα!!

Ζητάμε:

·        Την κάλυψη όλων των κενών με προσλήψεις μόνιμων και αναπληρωτών νηπιαγωγών,  μέσω του Υπουργείου Παιδείας,
·        Την κατάργηση αυτών των προγραμμάτων και τη μεταφορά των σχετικών πιστώσεων  στο Υπουργείο Παιδείας.
Θα είμαστε μπροστά στον αγώνα ενάντια στη διάλυση του Δημόσιου σχολείου !!

Θα είμαστε μπροστά στην διεκδίκηση μιας αναβαθμισμένης προσχολικής εκπαίδευσης  !!

Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2013

ΟΜΑΔΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΔΕΥΣΗ: ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ..ώρα μηδέν!!







ΟΜΑΔΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ 
"ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ"






ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ..ώρα μηδέν!!
Η ανικανότητα και  η σκόπιμη, θεωρούμε, προχειρότητα που έχει επικρατήσει τη φετινή χρονιά στις αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας, έχει διαμορφώσει ένα πρωτοφανές κλίμα αναξιοπιστίας, ανασφάλειας  και απελπισίας σε όλους τους συναδέλφους, που για πρώτη φορά βλέπουν να τινάζονται στον αέρα κεκτημένα χρόνων. Το Υπουργείο απέδειξε ότι είναι απελπιστικά ανεπαρκές να αντιμετωπίσει την κρίση, που πλήττει την εκπαίδευση και για την οποία είναι κύρια υπεύθυνο. Το μόνο που έχει καταφέρει είναι να πολλαπλασιάσει  τα αδιέξοδα, να επιτείνει την απελπισία και να ευτελίσει τις  ζωές των εκπαιδευτικών, με μπαλώματα και όχι με ουσιαστικές λύσεις.
Ζούμε καθημερινά την ανασφάλεια μας να μεγαλώνει καθώς οι αποφάσεις του Υπουργείου  χαρακτηρίζονται από  αναξιοκρατία, αδιαφάνεια και  αδικία , διαλύοντας την ελάχιστη ελπίδα για το μέλλον.
Αυθαίρετες μετακινήσεις , υποχρεωτικές μετατάξεις, μηδενικοί διορισμοί και μικρός αριθμός προσλήψεων αναπληρωτών, υποβάθμιση των ολοήμερων και των ειδικών σχολείων, περιγράφουν τη διάλυση της Δημόσιας Εκπαίδευσης.

Η προσχολική εκπαίδευση ένας ιδιαίτερος χώρος, που έχει δεχτεί την πλήρη απαξίωση στον σχεδιασμό της εκπαίδευσης εδώ και χρόνια, παρασύρεται στη δίνη της διάλυσης αυτής .
Τα ιδιαίτερα προβλήματα που υπήρχαν τώρα γιγαντώνονται.

·        Χιλιάδες προνήπια μένουν εκτός του Δημόσιου Σχολείου .Το δικαίωμα της εκπαίδευσης μπαίνει στην κληρωτίδα ενισχύοντας την ανισομερή κατοχή σχολικής ετοιμότητας.
Η πραγματικότητα αυτή έρχεται σ’ ευθεία αντίθεση τόσο με το Σύνταγμα της χώρας (άρθρο 16), με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου(Π.Ι.),  όσο και με τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού (άρθρο 28), που προβλέπουν μεταξύ άλλων την «παροχή ίσων ευκαιριών» μόρφωσης σε όλους τους μαθητές που κατοικούν εντός των γεωγραφικών συνόρων.

·        Τεράστια προβλήματα υπάρχουν σε αρκετούς νομούς όπου παραμένουν μήνα Οκτώβρη νηπιαγωγεία κλειστά. Πολλά  ολοήμερα τμήματα υπολειτουργούν, με συμπτύξεις τμημάτων, με μείωση ωραρίου στη λειτουργία, με  λύσεις πρόχειρες, αντιπαιδαγωγικές,  εις βάρος των παιδιών αλλά και  του θεσμού του ολοήμερου Σχολείου.

·        Μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών, που υπηρέτησαν με συνέπεια το επάγγελμά τους, σε μέρη δυσπρόσιτα, παρά την δύσκολη οικονομική συγκυρία και τους χαμηλούς μισθούς, έμειναν άνεργοι μετά από χρόνια υπηρεσίας .

·        Το κτιριακό πρόβλημα των νηπιαγωγείων είναι τεράστιο και τα παιδιά φιλοξενούνται σε χώρους ακατάλληλους ,που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για την εφαρμογή του προγράμματος το οποίο βασίζεται στις σύγχρονες αντιλήψεις για την εκπαίδευση.


·        Ο αριθμός των μαθητών 1:25 και η δυνατότητα  συμπλήρωσης κατά 10% όπου υπάρχει ανάγκη καταργεί την φιλοσοφία του προγράμματος του νηπιαγωγείου. Είναι παιδαγωγικά  αναγκαίο ένας μικρότερος αριθμός μαθητών ανά τάξη-τμήμα, προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα και η ευχέρεια στον εκπαιδευτικό να παρεμβαίνει εξατομικευμένα και, προπάντων παιδαγωγικά για την επίτευξη των στόχων του προγράμματος.
Σύμφωνα με έρευνά που πραγματοποίησε το ΔΣ του Συλλόγου Δασκάλων- Νηπιαγωγών στα Ιωάννινα  στα σχολεία του νομού , με τις υπάρχουσες αίθουσες ακόμα και αυτή η αναλογία παραβιάζεται από το ίδιο το υπουργείο, χωρίς να υπολογίσουμε τον εξοπλισμό και τα έπιπλα τα απαραίτητα για την εκπαιδευτική διαδικασία για τα ΔΣ. και τα Νηπιαγωγεία. Από την έρευνα προκύπτει ότι ο μέσος όρος των τ.μ. των αιθουσών είναι 30 με 35 τ.μ. που σημαίνει ότι μπορεί να φοιτήσουν 15 μαθητές. Εδώ λοιπόν καταδεικνύεται ότι η αναλογία 1 εκπαιδευτικός προς 15 μαθητές που ζητά ο κλάδος μας είναι απόλυτα δικαιολογημένη για τους χώρους που διαθέτουμε.Το συμπέρασμά μας έρχεται να ενισχύσει και η ισχύς του ΠΔ71/1988 για την πυρασφάλεια, το οποίο προβλέπει την αναλογία 1 μαθητή ανά 2 τ.μ. στα δημόσια εκπαιδευτήρια.
·        Η υποχρηματοδότηση των νηπιαγωγείων αποτελεί σοβαρό παράγοντα ανατροπής των στόχων του προγράμματος το οποίο δομείται στη φιλοσοφία της  λειτουργίας  ομάδων και χρειάζεται σοβαρή υλικοτεχνική υποδομή για να διαμορφωθεί.
Επιχορήγηση 3,8 ευρώ για κάθε παιδί αποτελεί μηδενική οικονομική στήριξη. Με τέτοια επιχορήγηση πώς είναι δυνατό να λειτουργήσουν τα νηπιαγωγεία;

Δεν είναι λοιπόν δυνατό να λειτουργούν δημόσιες υπηρεσίες όπως είναι και τα σχολεία, με αυτές τις προδιαγραφές και να παραβιάζονται οι κανόνες ασφαλείας πρώτα από το ίδιο το υπουργείο. Οι εκπαιδευτικοί με φιλότιμο έχουν αποδείξει ότι μπορούν και έχουν ανταπεξέλθει πολλές φορές σε δύσκολες καταστάσεις, αλλά η παιδεία και η υγεία των παιδιών μας πρέπει να διέπεται τουλάχιστον από υπευθυνότητα από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Η ανάδειξη βέβαια των προβλημάτων είναι το πρώτο βήμα, το επόμενο πρέπει να είναι η αντιμετώπισή τους επίσης από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς

Διεκδικούμε:
·                    Δίχρονη υποχρεωτική δημόσια και δωρεάν προσχολική αγωγή.
·                    Άμεση αύξηση των δαπανών για την παιδεία .
·                    Τον απαραίτητο αριθμό προσλήψεων ώστε κανένα νηπιαγωγείο να μην είναι κλειστό.
·                    Δημιουργία σύγχρονων κτιρίων (αίθουσες, βοηθητικοί χώροι, τραπεζαρίες, αυλές, κλπ) καθώς και εξασφάλιση υλικοτεχνικής υποδομής
·                    Ολοήμερο Νηπιαγωγείο με ειδικούς χώρους και ειδικό  βοηθητικό προσωπικό
·                    Ίδρυση Ειδικών Νηπιαγωγείων και Τμημάτων Ένταξης
·                    Μείωση της αναλογίας Νηπιαγωγών/μαθητών σε 1/15 με ταυτόχρονους μαζικούς διορισμούς
·                    Εφαρμογή  της θεσμοθέτησης του ωραρίου που έχει ψηφιστεί.


Διεκδικούμε το δικαίωμα
στην εκπαίδευση για όλα τα παιδιά!

Διεκδικούμε το δικαίωμα
στην ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον!!
Προτείνουμε να γίνει ενημέρωση στους γονείς για την σημασία της προσχολικής εκπαίδευσης και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της μέσα από τους Συλλόγους Δασκάλων – Νηπιαγωγών ανά περιοχή.


Από την ομάδα Νηπιαγωγών

«Δικαίωμα στην Εκπαίδευση»

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ 2013



Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2013

Μαθαίνω να βάζω στόχους – Σημαντική δεξιότητα για τα παιδιά!

 “Τίποτα δεν δημιουργεί περισσότερο αυτοσεβασμό και αυτοπεποίθηση από την επίτευξη ενός στόχου!” – Thomas Carlyle, Άγγλος συγγραφέας
Τα παιδιά από πολύ νωρίς ξεκινούν να κάνουν όνειρα, “Όταν μεγαλώσω θέλω να γίνω δασκάλα, πιλότος, πυροσβέστης…”. Ακόμα και αν δεν το συνειδητοποιούν, τότε ξεκινούν να ορίζουν για πρώτη φορά τους στόχους τους! Όταν όμως θα μπορέσουν να κατανοήσουν το πόσο σημαντικοί είναι οι στόχοι και η θέσπισή τους, τότε είναι που θα βρεθούν ένα βήμα πιο κοντά στην εκπλήρωση των επιθυμιών και των ονείρων τους!
Για να το πετύχουν αυτό θα χρειαστούν τη βοήθεια και την ενθάρρυνση των γονιών. Οι γονείς είναι οι πρώτοι που θα βοηθήσουν τα παιδιά να πιστέψουν ότι τα πάντα μπορούν να συμβούν αρκεί να δουλέψουν προς αυτή την κατεύθυνση!
Η σημασία των στόχων…
Τα παιδιά που έχουν όνειρα ή στόχους (πχ. στα αθλήματα, στο σχολείο ή σε οτιδήποτε άλλο), τα πηγαίνουν καλύτερα στους περισσότερους τομείς της ζωής τους σε σχέση με τα παιδιά που δεν έχουν σχέδια για το μέλλον τους, αναφέρουν οι έρευνες.
Όταν τα παιδιά βάζουν στόχους αποκτούν ένα σκοπό, και ο σκοπός αυτός μπορεί να ενισχύσει και να βελτιώσει την αυτοπεποίθησή τους. Επιπλέον, όταν τα παιδιά έχουν στόχους συγκεντρώνονται σε αυτούς και παίρνουν καλύτερες αποφάσεις (πχ. αν βρίσκονται κοντά στο στόχο τους ή παρεκκλίνουν από αυτόν). Οι στόχοι μπορούν να κατευθύνουν τη συμπεριφορά και να ορίζουν τις προτεραιότητές μας!
Οι στόχοι δίνουν κίνητρο και νόημα στο παιδιά. Όταν οι στόχοι είναι ουσιαστικοί και προσωπικοί, τα παιδιά θέλουν και επιδιώκουν να φτάσουν στην επίτευξή τους. Έχοντας στόχους επομένως, κερδίζουν κίνητρο και ενέργεια για να συνεχίσουν να προσπαθούν!
Πώς μπορούν να βοηθήσουν οι γονείς;
Ανάλογα με την ηλικία του παιδιού μπορούν να διαμορφωθούν και ανάλογοι στόχοι. Αρχικά είναι σημαντικό οι γονείς να μιλήσουν στα παιδιά για το πόσο χρήσιμο και σημαντικό είναι να βάζουμε στόχους στην καθημερινότητά μας.
Οι γονείς μπορούν να χρησιμοποιήσουν παραδείγματα από την καθημερινή τους ζωή όπως τη διαχείριση των χρημάτων για να τονίσουν την αναγκαιότητα των στόχων. Αν ο στόχος σας είναι να εξοικονομήσετε κάποια χρήματα στο τέλος του μήνα για να πάρετε κάτι στην οικογένειά σας, δείχνετε ένα θετικό στόχο με θετικό αποτέλεσμα, και επίσης μπορείτε να συζητήσετε με το παιδί τις θυσίες που θα χρειαστούν για να τον πετύχετε.
Στη συνέχεια οι γονείς μπορούν μαζί με το παιδί να σκεφτούν κάποιους στόχους που θέλει να βάλει το παιδί σχετικά με το σχολείο και τα μαθήματα, με τον αθλητισμό ή άλλες δραστηριότητες, για τις σχέσεις του με φίλους ή τα αδέλφια του. Το παιδί θα επιλέξει το ίδιο τι θέλει να βάλει ως στόχο έτσι ώστε να αποκτήσει περισσότερο νόημα και κίνητρο για να προσπαθήσει.
Στην επόμενη φάση είναι σημαντικό να βοηθήσουν οι γονείς το παιδί να γράψει το στόχο του σε ένα χαρτί με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι εύκολα μετρήσιμος. Για παράδειγμα, ο στόχος του μπορεί να είναι η βελτίωση της ανάγνωσης μέσα από καθημερινή εξάσκηση.
Όταν διαμορφωθεί ο στόχος, οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν το παιδί να αριθμήσει κάτω από αυτόν τα μικρότερα βήματα που θα χρειαστούν για να επιτευχθεί. Έτσι, θα έχει ένα ξεκάθαρο δρόμο που θα πρέπει να ακολουθήσει. Ταυτόχρονα είναι σημαντικό να βρεθούν τα εμπόδια που μπορεί να εμφανιστούν στην προσπάθεια εκπλήρωσης του στόχου, καθώς και οι τρόποι για να τα ξεπεράσει.
Όταν ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, το χαρτί μπορεί να μπει σε ένα εμφανές μέρος έτσι ώστε να θυμίζει στο παιδί το στόχο του. Εκεί πάνω μπορεί να καταγράφεται ο χρόνος που αφιερώνει καθημερινά το παιδί στο κάθε βήμα για να πετύχει αυτό που επιθυμεί.
Τέλος, οι γονείς είναι πολύ σημαντικό να επιβραβεύουν την προσπάθεια που κάνει το παιδί έτσι ώστε να το ενθαρρύνουν να συνεχίσει να δουλεύει τη δεξιότητα της θέσπισης στόχων. Ακόμα όμως και αν το παιδί δεν καταφέρει να φτάσει τον απώτερο στόχο του, βοηθήστε το να δει τα πολύτιμα πράγματα που έμαθε μέσα από τον προγραμματισμό και τον καθορισμό του στόχου του. Βοηθήστε το να μην χάνει την πίστη του όταν αποτυγχάνει σε κάτι. Ακόμα και αν η ζωή δεν μας τα φέρνει πάντα όπως τα προγραμματίζουμε, αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να σταματάμε να κυνηγάμε τα όνειρά μας. Εάν ένα σχέδιο δεν λειτουργεί, με θετική σκέψη μπορούμε να αναθεωρήσουμε το σχέδιο αυτό και να προσπαθήσουμε ξανά!
Parentshelp.gr
Βιβλιογραφία:
Miller, D. L. & Kelley, M. (1994). The Use of Goal Setting and Contingency Contracting for Improving Children’s Homework Performance. Journal of Applied Behavior Analysis, 27, 73-84.
Frost, S. (2013). How to Teach Children Goal Setting. Live Strong. Com.
Zimmerman, B. J., Bandura, A. & Martinez-Pons, M. (1992). Self-Motivation for Academic Attainment: The Role of Self-Efficacy Beliefs and Personal Goal Setting. American Educational Research Journal, 21, 663-676.