Διαβάζοντας με τα παιδιά
Ένας από τους πιο συνηθισμένους τρόπους με τον οποίο οι ερευνητές μελετούν τον οικογενειακό γραμματισμό είναι η συχνότητα έκθεσης στον έντυπο λόγο που κυμαίνεται από τον αριθμό των παιδικών βιβλίων στο σπίτι ως το χρόνο που
δαπανάται για κοινή ανάγνωση βιβλίων και την άμεση διδασκαλία γλωσσικών δεξιοτήτων
από τους γονείς. δείχνουν ότι η εμπειρία παραμύθι κατά την προσχολική ηλικία
μπορεί να είναι μια σημαντική επιρροή στην ανάπτυξη των γλωσσικών δεξιοτήτων
των παιδιών.
Οι Sénéchal et al (1996) σε δύο πειράματά τους με νήπια και τους γονείς τους
αναφέρουν πως οι γνώσεις των
γονέων και παιδιών γύρω από τα παιδικά βιβλία είναι πολύ καλοί προάγγελοι
των γλωσσικών δεξιοτήτων των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Επίσης αναφέρουν
ότι άλλες πτυχές του οικιακού περιβάλλοντος γραμματισμού όπως ο αριθμός των βιβλίων στο σπίτι, οι επισκέψεις
σε βιβλιοθήκη, η έκθεση των ίδιων των γονέων στον έντυπο λόγο σχετίζονταν με
τις δεξιότητες λεξιλογίου των παιδιών.
Πόσο χρόνο, όμως, θα έπρεπε να καταναλώνουν οι γονείς διαβάζοντας βιβλία στα παιδιά τους; Παιδιά που που είχαν καλή πρόοδο στην ανάγνωση είχαν γονείς που τους διάβαζαν τουλάχιστον 60 λεπτά την εβδομάδα, περίπου 10' την ημέρα.Εάν τα παιδιά έχουν βιβλία που τους τα διαβάζουν , και γελάνε και συζητάνε γι΄αυτά, τότε μαθαίνουν πως τα βιβλία μπορεί να έχουν ενδιαφέρον, να είναι διασκεδαστικά και γεμάτα πληροφορίες. με το να διαβάζουμε στα παιδιά τα μαθαίνουμε να απολαμβάνουν τα βιβλία και με τον καιρό να θελήσουν να διαβάσουν μόνα τους.