Πέμπτη 12 Μαρτίου 2015

Δείτε πως με 25 ερωτήσεις μπορείτε να μάθετε τι γίνεται στο σχολείο του παιδιού σας.

-“Πώς πήγε το σχολείο σήμερα;”
-“Καλά.”

-“Πώς πήγε το σχολείο σήμερα;”
-“Καλά.” “Πες και κάτι, ακόμη, βρε, παιδάκι μου!” “Ε, τι άλλο να σου πω, καλά.” “Μια χαρά.”

Σας φαίνεται γνώριμος αυτός ο διάλογος;

Δευτέρα 9 Μαρτίου 2015

Μαγνήτες

Τα παιδιά δημιούργησαν μόνα τους μια ομάδα και πειραματίστηκαν με τους μαγνήτες. 
Κατέγραψαν ποια υλικά έλκονται από τους μαγνήτες.

Παρουσίασαν στην "ολομέλεια" τα αποτελέσματα της "έρευνάς" τους.

Κυριακή 25 Ιανουαρίου 2015

Ομοιοκατάληκτες Λέξεις - Καρτέλες Νο1



Τα παιδιά ονομάζουν τις εικόνες της καρτέλας, βρίσκουν την κατάληξη της πάνω λέξης και την ομοιοκατάληκτη της στην κάτω σειρά.




Ομοιοκατάληκτες Λέξεις- Καρτέλες Νο2


Τα παιδιά πρέπει 
  • να ονομάσουν τις εικόνες 
  • να βρουν την κατάληξη της μεγάλης εικόνας και 
  • να ανακαλύψουν ποια από τις κάτω δεν έχει ίδια κατάληψη με την πάνω



Σάββατο 17 Ιανουαρίου 2015

χιονάνθρωποι Ονοματα


















Καρτέλες Συλλαβισμού: Κατάτμηση και Καταμέτρηση

Μια πολύ βασική δεξιότητα για την κατάκτηση της ανάγνωσης είναι ο συλλαβισμός.
Οι λέξεις αποτελούνται από μικρότερα τμήματα , τις συλλαβές.
Συλλαβή είναι το τμήμα της λέξης που τα στοιχεία του προφέρονται μαζί και ακούγονται σαν ένας φθόγγος. Αποτελείται τουλάχιστον από ένα φωνήεν ή δίφθογγο, είτε μόνα τους είτε σε συνδυασμό με ένα ή περισσότερα σύμφωνα. Μια λέξη έχει τουλάχιστον μια συλλαβή, π.χ. η λέξη γη, οι λέξεις  γάτα ή τα ψάρια έχουν δύο συλλαβές. Οι λέξεις όπως χαρούμενος και τραπέζι έχουν τρεις συλλαβές. Εδώ είναι μερικά πράγματα που θέλουμε τα παιδιά να είναι σε θέση να κάνουν με τις συλλαβές:

Να χωρίζουν τις  συλλαβές μιας λέξης.
Να μετρούν τον αριθμό των συλλαβών σε μια λέξη.
Να συνδυάζουν συλλαβές ώστε να σχηματίσουν μια λέξη. Παράδειγμα: "Ποια λέξη σχηματίζεται  όταν βάζετε μαζί τις συλλαβές κα -ρά βι;"
Πείτε τα μέρη μιας λέξης, όταν μια συλλαβή πέσει. Για παράδειγμα, "Τι ακούγεται σαν όταν λέμε γάτα χωρίς το μέρος -τα;"
Καρτέλες για συλλαβισμό των λέξεων. Ανάλογα με το πόσες συλλαβές είναι τσεκάρουμε και τον αριθμό (με ένα μανταλάκι, καπάκι, βοτσαλάκι κ.ά.)