Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2014
Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2014
Πώς το παιδί σας θα αγαπήσει το διάβασμα!
Θέλετε το παιδί σας να
αγαπήσει το διάβασμα; Αναρωτιέστε με ποιον τρόπο θα του κεντρίσετε το
ενδιαφέρον για διάβασμα εξωσχολικών βιβλίων ώστε να εμπλουτίσει τις γνώσεις
του; Η ψυχολόγος-παιδοψυχολόγος και συγγραφέας αρκετών βιβλίων μεταξύ των
οποίων τα "Οι γονείς κάνουν τη διαφορά" και "Μεγαλώστε
ευτυχισμένα παιδιά" κυρία Αλεξάνδρα Καππάτου συμβουλεύει.
Από νωρίς να του διαβάζετε βιβλία.
Παίξτε παιχνίδια με λέξεις, όλη η οικογένεια μαζί.
Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2014
6 Φωνολογική Ενημερότητα Κ,κ. Κυριακή
Κ,κ
Η Κυριακή ντύθηκε στα καφέ και ανέβηκε σε μια καμήλα. Ήθελε να διασχίσει με το καραβάνι την έρημο Καλαχάρι. Καμηλιέρης ήταν ο φίλος της ο Κωνσταντίνος. Μαζί της ταξίδευε και η Κική, η κομμώτρια. Πηγαίναν να κουρέψουν και να χτενίσουν την πριγκίπισσα Κατερίνα που παντρευόταν με τον πρίγκιπα Κοσμά. Στο γάμο το μενού περιλάμβανε κατσικάκι στη σούβλα, καραβίδες και γλυκό καρύδι
5 Φωνολογική Ενημερότητα Σ,σ Σάββατο
Σ,σ
Το Σαββάτο αγαπούσε πολύ το σιέλ χρώμα και γι΄ αυτό όλα τα ρούχα του ήταν σιέλ. Αγαπούσε επίσης και τα νησιά και περισσότερο από όλα τη Σκιάθο. Μπήκε λοιπόν σε μία σκούνα με σημαία ελληνική και έφτασε εκεί για να συναντήσει τον Σπύρο, το συγγραφέα και τη Σεμίραμις που ήταν σερβιτόρα. Αποφάσισαν όλοι μαζί να πάνε για πικ-νικ σε μια παραλία. Βάλανε μέσα στο καλάθι τα σουπλά, σάντουιτς με σαλάμι και σπανάκι, μια σαλάτα και λίγη σούπα. Πήραν μαζί τους για συντροφιά και τη γιαγιά Σουλτάνα. Μόλις έφτασαν εκεί βούτηξαν στη θάλασσα και είδαν ένα σαλάχι. Πιο πέρα κάποιοι κάνανε σέρφινγκ πάνω σε μία σανίδα και κάποια παιδάκια κολυμπούσαν με σωσίβια.
Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2014
Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2014
Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2014
Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2014
1 Φωνολογική Ενημερότητα και Μέρες Εβδομάδας
Το φετινό παραμύθι μας για την εβδομάδα και τις μέρες.
Με την ευκαιρία αυτή δουλεύουμε τη φωνολογική ενημερότητα, με αρχικό και τελικό γράμμα, κατάτμηση συλλαβών.
Ταυτόχρονα κανουμε επανάληψη στα χρώματα, αναφερόμαστε στα μεταφορικά μέσα, την υγιεινή διατροφή και ταξιδεύουμε παντού, Ελλάδα, Ευρώπη αλλά και στο διάστημα!!!
2 Φωνολογική ενημερότητα: Μέρες Εβδομάδας , Δευτέρα, Γράμμα Δ,δ
Κάθε μέρα φτιάχνουμε διαφορετική ιστορία.
Κατόπιν τα παιδιά την αναδιηγούνται . Μπορούμε να τη δώσουμε και γραμμένη και να τη "διαβάσουν" και να βρουν λέξεις που ξεκινούν με το γράμμα της μέρας.
Η
Δευτέρα φόρεσε δαμασκηνί φόρεμα και μπότες , ανέβηκε σε ένα δελφίνι και
ταξίδεψε ως τη μακρινή Δανία. Εκεί συνάντησε τη φίλη της, τη Δανάη που ήταν
δικηγόρος και τον Δημήτρη που εργαζόταν σε μια διαστημική βάση.
Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2014
Γράμματα και lego
Ένας διαφορετικός τρόπος να μάθουν τα παιδιά τα γράμματα και να παίζουν με τα lego.
Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2013
Σχολείο: 10 tips για σωστό διάβασμα
Ο δεκάλογος της καλής μελέτης του παιδιού.
- Διαβάζω πάντα στο δωμάτιό μου και όχι στο σαλόνι ή την κουζίνα
- Προσπαθώ να διαβάζω τις ίδιες ώρες κάθε ημέρα, αφού βεβαιωθώ πως έχω ξεκουραστεί από το σχολείο
- Φτιάχνω ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα με όλα τα μαθήματα της κάθε ημέρας, αλλά και τις εξωσχολικές μου δραστηριότητες
- Συμβουλεύομαι το πρόγραμμά μου πριν ξεκινήσω τη μελέτη μου και βγάζω τα βιβλία με τα αντίστοιχα τετράδια για τα μαθήματα της επόμενης μέρας
- Αδειάζω και καθαρίζω το γραφείο μου, αφήνοντας μόνο δύο καλά ξυσμένα μολύβια, γόμμα και υπογραμμιστικό μαρκαδοράκι
- Ξεκινάω με τα πιο δύσκολα και κουραστικά μαθήματα για να έχω περισσότερη ενέργεια και πιο καθαρό μυαλό
- Βάζω πάνω στο γραφείο μου μόνο το βιβλίο, τετράδιο ή φυλλάδιο, του μαθήματος που έχω επιλέξει να μελετήσω
- Αφού ολοκληρώσω τις ασκήσεις μου, διαγράφω από το πρόγραμμα το μάθημα αυτό για να ξέρω πως το τελείωσα, αλλά και για να βλέπω την πρόοδο μου. Εάν έχω απορίες, κυκλώνω με έντονο χρώμα τις ασκήσεις για να μην τις ξεχάσω και ζητάω τη βοήθεια των γονιών μου
- Ορίζω πόσο χρόνο θα χρειαστώ για κάθε μάθημα και βάζω ένα «τικ», όποτε πετυχαίνω το στόχο μου ή ένα «x», όποτε αποτυγχάνω σημειώνοντας τι με δυσκόλεψε. Χρησιμοποίησε ένα ξυπνητήρι για να σε βοηθήσει!
Π.χ. Γλώσσα: 30΄ x γιατί έπαιζα με το μολύβι μου και πέρασε η ώρα
Μαθηματικά: 20΄ ν
Ιστορία: 20΄ x γιατί είχα κουραστεί και δε μπορούσα να συγκεντρωθώ
- Κάνω διάλειμμα όχι μεγαλύτερο από 5΄ και όχι αφήνοντας την άσκησή μου στη μέση.
Κυριακή 8 Δεκεμβρίου 2013
Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2013
Προσχολική Εκπαίδευση …υπάρχει;;;
Θύμα της αδιέξοδης πολιτικής, που ακολουθείται ανεύθυνα από
την πολιτική ηγεσία, είναι για ακόμη μια φορά η προσχολική εκπαίδευση. Χρόνια
τώρα οι υποσχέσεις για αναβάθμιση συντήρησαν μάταια τις ελπίδες μας για το νέο
σύγχρονο νηπιαγωγείο.
Τι
στ’ αλήθεια άλλαξε, που μας κάνει να δούμε αισιόδοξα το μέλλον της προσχολικής
εκπαίδευσης;
Το απόλυτο ΤΙΠΟΤΑ!!!
Τα
νηπιαγωγεία συνεχίζουν να μαραζώνουν από την ελλιπή χρηματοδότηση, από την
ανικανότητα της κεντρικής εξουσίας να αντιμετωπίσει τα χρόνια προβλήματα της
σχολικής στέγης, την έλλειψη νηπιαγωγών, το στοίβαγμα 25 και πλέον νηπίων σε
μια αίθουσα!
Τα
δημόσια νηπιαγωγεία εξακολουθούν να λειτουργούν με το μεράκι των νηπιαγωγών,
χωρίς ουσιαστική θεσμοθέτηση ωραρίου, χωρίς προγραμματισμό, σαν απλό συμπλήρωμα
της εκπαίδευσης, σα να μας κάνουν χάρη που υπάρχει.!!
Χιλιοειπωμένος
ο χαρακτηρισμός «φτωχός συγγενής της εκπαίδευσης», αλλά πιο επίκαιρος από ποτέ,
περιγράφει τη ανύπαρκτη πολιτική βούληση για λύση των προβλημάτων, που ρημάζουν
τον κλάδο χρόνια τώρα.
Σε
αυτά λοιπόν τα ερείπια στήνουν το όραμα ενός ψηφιακού σχολείου, ξεκινώντας την
εφαρμογή του προγράμματος my school στα νηπιαγωγεία.
Γνωρίζουν
πόσα νηπιαγωγεία στη χώρα δεν έχουν υπολογιστή στη τάξη τους;
Γνωρίζουν
πόσοι νηπιαγωγοί δεν έχουν τη δυνατότητα να επιμορφωθούν στους υπολογιστές
γιατί δεν πραγματοποιούνται σε πολλούς νομούς προγράμματα Β΄ επιπέδου;
Γνωρίζουν
ότι οι νηπιαγωγοί δεν μπορούν να υποστούν άλλη γραφειοκρατία και άλλες
καταγραφές εξαιτίας του ωραρίου που δεν θεσμοθετήθηκε παρά μόνο στα χαρτιά ;
Άγνοια
ή αδιαφορία ;; το αποτέλεσμα είναι το ίδιο …
Η προσχολική εκπαίδευση συνεχίζει να είναι στο πάγκο!…
Είναι
επιτακτική η ανάγκη ενός διαλόγου για την επίλυση των σοβαρών προβλημάτων που
αντιμετωπίζει το δημόσιο νηπιαγωγείο.
Θα
είμαστε μπροστά στον αγώνα για την αναβάθμιση του νηπιαγωγείου και ενάντια σε
όποια πολιτική ακυρώνει τη σπουδαιότητα του!
Το
όραμα για ένα σύγχρονο νηπιαγωγείο είναι και δικό μας!
Ομάδα Νηπιαγωγών
Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2013
Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2013
Πώς διαβάζουμε παραμύθια με τα παιδιά ;
Διαβάζοντας με τα παιδιά
Ένας από τους πιο συνηθισμένους τρόπους με τον οποίο οι ερευνητές μελετούν τον οικογενειακό γραμματισμό είναι η συχνότητα έκθεσης στον έντυπο λόγο που κυμαίνεται από τον αριθμό των παιδικών βιβλίων στο σπίτι ως το χρόνο που
δαπανάται για κοινή ανάγνωση βιβλίων και την άμεση διδασκαλία γλωσσικών δεξιοτήτων
από τους γονείς. δείχνουν ότι η εμπειρία παραμύθι κατά την προσχολική ηλικία
μπορεί να είναι μια σημαντική επιρροή στην ανάπτυξη των γλωσσικών δεξιοτήτων
των παιδιών.
Οι Sénéchal et al (1996) σε δύο πειράματά τους με νήπια και τους γονείς τους
αναφέρουν πως οι γνώσεις των
γονέων και παιδιών γύρω από τα παιδικά βιβλία είναι πολύ καλοί προάγγελοι
των γλωσσικών δεξιοτήτων των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Επίσης αναφέρουν
ότι άλλες πτυχές του οικιακού περιβάλλοντος γραμματισμού όπως ο αριθμός των βιβλίων στο σπίτι, οι επισκέψεις
σε βιβλιοθήκη, η έκθεση των ίδιων των γονέων στον έντυπο λόγο σχετίζονταν με
τις δεξιότητες λεξιλογίου των παιδιών.
Πόσο χρόνο, όμως, θα έπρεπε να καταναλώνουν οι γονείς διαβάζοντας βιβλία στα παιδιά τους; Παιδιά που που είχαν καλή πρόοδο στην ανάγνωση είχαν γονείς που τους διάβαζαν τουλάχιστον 60 λεπτά την εβδομάδα, περίπου 10' την ημέρα.Εάν τα παιδιά έχουν βιβλία που τους τα διαβάζουν , και γελάνε και συζητάνε γι΄αυτά, τότε μαθαίνουν πως τα βιβλία μπορεί να έχουν ενδιαφέρον, να είναι διασκεδαστικά και γεμάτα πληροφορίες. με το να διαβάζουμε στα παιδιά τα μαθαίνουμε να απολαμβάνουν τα βιβλία και με τον καιρό να θελήσουν να διαβάσουν μόνα τους.
ΠΑΙΧΙΔΙΑ ΜΕ ΤΑ ΑΡΧΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ
1. Γράφουμε πάνω σε πλαστικά καπάκια τα γράμματα της αλφαβήτα σε κεφαλαία και
πεζά. Γράφουμε, επίσης, τα γράμματα σε ένα κομμάτι χαρτί. Τοποθετούμε το χαρτί μπροστά στο παιδί . Πρέπει να τοποθετεί τα καπάκια πάνω στα
γράμματα που είναι γραμμένα στο χαρτί. Στην αρχή παίζουμε μόνο με τα κεφαλαία,
μετά με τα πεζά και στο τέλος ανάμεικτα.
2. Ψαρεύουμε καπάκια-γράμματα και μαντεύουμε σε ποιον ανήκει αυτό το γράμμα.
3. Παίζουμε με το αρχικό γράμμα
μιας εικόνας. Στην αρχή μπορεί να είναι φωτογραφίες από αγαπημένα πρόσωπα ,
αργότερα από διάφορα αντικείμενα.
Τοποθετούμε μπροστά στο παιδί τη φωτογραφία ή την εικόνα και το παιδί πρέπει να βρει το καπάκι με το σωστό αρχικό γράμμα. Επόμενο στάδιο να σχηματίζουν απλές λέξεις ΣΦΣΦ (σύμφωνο –φωνήεν).
4. Χρησιμοποιούμε σύρμα καθαρισμού πίπας για να σχηματίσουμε τα
γράμματα . Αυτό βοηθά τα νήπια να κάνουν
σχήματα των γραμμάτων μιλάμε για τον ήχο των γραμμάτων, και βάζουμε τα
γράμματα αναλογία με τη μορφή.
5. Σχηματίζουμε το πρώτο γράμμα
μας ή των αγαπημένων προσώπων με διάφορα υλικά (τουβλάκια lego, αυτοκινητάκια, φασόλια κ.ά.)
6. Φτιάχνουμε
καρτέλες με φωτογραφίες αγαπημένων προσώπων και το αρχικό γράμμα. Αργότερα κόβουμε
εικόνες από περιοδικά συζητάμε για το αρχικό γράμμα.
7. Σε επόμενα στάδια γράφουμε σε καρτέλα το όνομα του παιδιού. Χτυπάμε παλαμάκια τις συλλαβές του ονόματος και κόβουμε τα γράμματα σαν
παζλ. Ονομάζουμε τα γράμματα, λέμε τον ήχο τους. Ανακατεύουμε και τα παιδιά
προσπαθούν να τα βάλουν σε σειρά.
8. Με ζυμαράκι ή πλαστελίνη
σχηματίζουμε τα γράμματα του ονόματός μας.
9. Σε ξύλινα μανταλάκια γράφουμε
γράμματα και τα παιδιά τα βάζουν σε σειρά ώστε να σχηματίσουν τα ονόματα της οικογενειας.
10. Σε ένα ταψάκι βάζουμε αλεύρι
και αφήνουμε το παιδί να γράφει μέσα με το δάχτυλό του, στην αρχή, τα αρχικά
γράμματα των ονομάτων της οικογένειας και αργότερα ολόκληρα τα ονόματα.
11. Παίζουμε με μαγνητικά
γράμματα ή φτιάχνουμε δικά μας και σχηματίζουμε τα ονόματα
Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2013
8 απλά βήματα για παιδιά με αυτοπεποίθηση.
Αν διαισθάνεστε ότι το παιδί σας έχει μειωμένη αυτοεκτίμηση
και επιθυμείτε με απλό τρόπο
να την τονώσετε, μπορείτε να ακολουθήσετε τις συμβουλές που
ανακαλύψαμε και σας προτείνουμε:
- · Επικεντρωθείτε στις δυνατότητες του παιδιού,κάνοντας το να αισθάνεται μοναδικό, σημαντικόκαι επιθυμητό. Κάθε μέρα γεμίστε το με φιλοφρονήσεις(που έχουν υπόσταση) και αγκαλιές και πείτε του ότι το αγαπάτε!· Επικεντρωθείτε στο παιδί σας (τουλάχιστον) για 15′ κάθεμέρα, χωρίς διακοπές. Σπουδαία αποτελέσματα έχουν προκύψειμε μόνο 15΄ επικέντρωσης στο παιδί,χωρίς παρενοχλήσειςκαι διακοπές. Μετά μπορεί να έχουν την επιθυμία και τηναυτοπεποίθηση για να παίξουν, να εργαστούν, να μάθουνμόνα τους. Απενεργοποιήστε το τηλέφωνό σας, ή θέστε τοστην αθόρυβη λειτουργία, ώστε να μην λειτουργήσει διασπαστικάστην ιδιαίτερη αυτή ώρα που είναι αφιερωμένη στο παιδί.· Βοηθήστε το παιδί σας να αναπτύξει τις ικανότητεςτης επίλυσης προβλημάτων και της λήψης αποφάσεων.Αφήστε τα να πάρουν μόνα τους κάτι να πιουν ή να φάνετοποθετώντας ό,τι χρειάζονται στο δικό τους ύψος, ώστε νααποκτήσουν ανεξαρτησία κινήσεων. Τα παιδιά επίσης είναι ικανάστο να επιτύχουν πολλές εργασίες με ενθάρρυνση, υπομονήκαι έπαινο. Συζητήστε σχετικά με τις λύσεις των προβλημάτων.Αν δεν γνωρίζετε την απάντηση σε μια από τις αναρίθμητεςερωτήσεις τους, πείτε τους: “Δεν το γνωρίζω. Ας ψάξουμε γι’αυτό μαζί”.· Μείνετε θετικοί απέναντι στο παιδί σας. Μην το συγκρίνετεμε άλλους. Κάθε παιδί είναι διαφορετικό, με τις δικές τουδυνατότητες και τη δική του προσωπικότητα. Επικεντρωθείτεστο τί μπορούν να κάνουν και παρέχετε προκλήσεις και ευκαιρίεςπου αρμόζουν στο επίπεδο της ανάπτυξής τους. Η αίσθηση τηςαξίας του εαυτού τους έχει άμεση σχέση με το πώς ταμεταχειρίζεστε και πώς ανταποκρίνεστε στα επιτεύγματάτους. Τα μέλη της οικογένειας είναι τα πιο σημαντικά πρόσωπαστον κόσμο των μικρών παιδιών.· Παρέχετε επιλογές, όπως “Θα ήθελες να φορέσεις τη πράσινηή την κίτρινη μπλούζα;”. Αν είστε στο σπίτι, αφήστε να επιλέξουντί θα φορέσουν, ή δώστε τους όσες περισσότερες επιλογές μπορείτε.Και μην ξεχνάτε, τα παιδιά δεν ενδιαφέρονται για τις μάρκεςστα ρούχα τους, τα ενδιαφέρει μόνο να είναι άνετα, να περνούνκαλά και να νιώθουν καλά με τον εαυτό τους.· Παρέχετε τις ευκαιρίες στο παιδί σας να βοηθά καιεπαινείτε το συχνά. Χρησιμοποιήστε έναν πίνακα με αυτοκόλλητα ήζωγραφίστε χαρούμενα προσωπάκια, όταν το παιδί συμπεριφέρεταιόμορφα ή έχει μάθει κάτι καινούριο. Κάντε του έκπληξη με κάτιιδιαίτερο, όταν τα αυτοκόλλητα ή τα προσωπάκια, έχουν φτάσει σ΄ένανσυγκεκριμένο αριθμό, που έχετε συμφωνήσει από πριν. Οι καλύτερεςανταμοιβές για το παιδί είναι εκείνες που το μόνο που έχουν να σαςκοστίσουν είναι λίγο από το χρόνο σας.· Βοηθήστε το παιδί να φτιάξει ένα βιβλίο ή κουτί με τον τίτλο ”Μου αρέσει ο εαυτός μου!” Εκεί μπορείτε να συμπεριλάβετετα πρώτα τους σκαριφήματα γραφής, τις ζωγραφιές τους, τιςφωτογραφίες τους. Εκτυπώστε τα λόγια τους και κολλήστε τα στηναρχή του βιβλίου ή στο καπάκι του κουτιού. Σημειώστε και τιςημερομηνίες για να δείτε πόσο γρήγορα μαθαίνουν καιαναπτύσσονται. Διαβάζοντας το βιβλίο τους κατ’ επανάληψη,θα τα βοηθήσει να χτίσουν την αυτοπεποίθηση τους,να αναπτύξουν το λεξιλόγιο τους και να έχουν την επιθυμίανα δημιουργήσουν και να επιτύχουν περισσότερα.· ΒΕΛΤΙΩΣΤΕ ΤΗ ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ!Μην ξεχνάτε ότι για το παιδί σας είστε το βασικό παράδειγμαπρος μίμηση.
πηγές:
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)