Κυριακή 2 Μαρτίου 2014

Συναισθήματα


  
Με αφορμή την ιστορία του μικρού Αρλεκίνου ξεκινήσαμε να μιλάμε για τα συναισθήματα.


Πώς ένιωθε ο Αρλεκίνο όταν έβλεπε τους μασκαράδες να περνάνε στο δρόμο ενώ αυτός δεν είχε στολή για βγει έξω;  Τι ένιωσε, όταν δεν βρήκε καμιά στολή στα μπαούλα; όταν είδε τη στολή που του έραψε η μαμά του; όταν τον θαύμαζαν όλοι; Πώς ένιωθε η μαμά που έβλεπε το παιδί της να κλαίει; Πώς ένιωσε, όταν ετοίμασε τη  στολή και έντυσε τον Αρλεκίνο;


Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2014

Ομοιοκατάληκτες Λέξεις

Με αφορμή ένα ποίημα για τις Καρυάτιδες μιλήσαμε και για τις λέξεις που έχουν ίδιο τέλος, ίδια κατάληξη. Τις ονομάζουμε ομοιοκατάληκτες.

Με τις καρτέλες παίξαμε παιχνίδια ανακάλυψης της λέξης που ταιριάζει.


Αφού παίξαμε λεκτικά αλλά και κινητικά παιχνίδια, "ομαδοποιήσαμε" τις λέξεις με βάση την κατάληξη.


Φύλλα εργασίας με λέξεις ομοιοκατάληκτες




Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2014

Ακρόπολη Παρθενώνας

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος που υλοποιούμε στο νηπιαγωγείο μας
Ταξιδεύοντας στην Ελλάδα
ο Κωνσταντής μας παρουσίασε την Αθήνα και την Ακρόπολη

Αναφερθήκαμε στην Ακρόπολη και τον Παρθενώνα

http://topiooraiosxoleioeinaitonipiagvgeio.blogspot.gr/2012/06/stylewidth425px-id.html

Δραστηριότητες με το γράμμα Φ, του Φλεβάρη

Ομάδες λέξεων που αρχίζουν από Φ
  • ζώα
  • ενδύματα
  • αντικείμενα που έχουν σχέση με το φως
  • φαγώσιμα 
http://topiooraiosxoleioeinaitonipiagvgeio.blogspot.gr/2014/02/blog-post_5998.html

Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2014

Ομάδα Νηπιαγωγών :Οργάνωση ή γραφειοκρατία;




Το πληροφοριακό σύστημα Σχολικών Μονάδων και Διοικητικών Δομών My school αποτελεί μια ακόμη απόδειξη της προχειρότητας με την οποία αντιμετωπίζονται τα θέματα της εκπαίδευσης.

Η εφαρμογή του φέρνει στην επιφάνεια σοβαρά θέματα που αφορούν α)την  νομιμότητα της ψηφιακής εφαρμογής του συστήματος Μyschool ως προς την προστασία προσωπικών δεδομένων μαθητών, γονέων και κηδεμόνων, β) την νομιμότητας και τη δικαιοδοσία διευθυντών και προϊσταμένων σχολικών μονάδων να συγκεντρώσουν τα στοιχεία που απαιτούνται από την ψηφιακή εφαρμογή για τους μαθητές και γ) τυχόν παραβίαση προσωπικών δεδομένων .

        Επιπλέον το παιδαγωγικό και διδακτικό έργο των εκπαιδευτικών μετατρέπεται σε ένα στεγνό διεκπεραιωτικό έργο επικύρωσης στοιχείων για μαθητές και εκπαιδευτικούς αλλοιώνοντας το παιδαγωγικό έργο του εκπαιδευτικού, υποβαθμίζοντας την επιστημοσύνη του, αφαιρώντας πολύτιμο χρόνο από τον ουσιαστικό ρόλο της αλληλεπίδρασης εκπαιδευτικών και μαθητών.

Σάββατο 8 Φεβρουαρίου 2014

Λίστα και Φύλλα Εργασίας για Φ,φ

αρχικο γραμμα

Παροιμίες Φλεβάρη

Οι παροιμίες αποτελούν μια καλή ευκαιρία να δουλέψουμε τη φωνολογική επίγνωση. 
Κάθε παροιμία αποτελείται από λέξεις. 
Μπορούμε να αναφερθούμε και να δουλέψουμε τις συμβάσεις του γραπτού λόγου. Από αριστερά προς τα δεξιά, από πάνω προς τα κάτω, σημεία στίξης.
Η πρώτη λέξη γράφεται με κεφαλαίο. Στο τέλος βάζουμε τελεία. 


Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2014

Πώς το παιδί σας θα αγαπήσει το διάβασμα!

Πώς το παιδί σας θα αγαπήσει το διάβασμα!


Θέλετε το παιδί σας να αγαπήσει το διάβασμα; Αναρωτιέστε με ποιον τρόπο θα του κεντρίσετε το ενδιαφέρον για διάβασμα εξωσχολικών βιβλίων ώστε να εμπλουτίσει τις γνώσεις του; Η ψυχολόγος-παιδοψυχολόγος και συγγραφέας αρκετών βιβλίων μεταξύ των οποίων τα "Οι γονείς κάνουν τη διαφορά" και "Μεγαλώστε ευτυχισμένα παιδιά" κυρία Αλεξάνδρα Καππάτου συμβουλεύει. 


Από νωρίς να του διαβάζετε βιβλία.
Παίξτε παιχνίδια με λέξεις, όλη η οικογένεια μαζί.

Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2014

6 Φωνολογική Ενημερότητα Κ,κ. Κυριακή

  Κ,κ


Η Κυριακή ντύθηκε στα καφέ και ανέβηκε σε μια καμήλα. Ήθελε να διασχίσει με το καραβάνι την έρημο Καλαχάρι. Καμηλιέρης ήταν ο φίλος της ο Κωνσταντίνος.  Μαζί της ταξίδευε και η Κική, η κομμώτρια. Πηγαίναν να κουρέψουν και να χτενίσουν την πριγκίπισσα Κατερίνα που παντρευόταν με τον πρίγκιπα Κοσμά. Στο γάμο το μενού περιλάμβανε κατσικάκι στη σούβλα, καραβίδες και γλυκό καρύδι






5 Φωνολογική Ενημερότητα Σ,σ Σάββατο


Σ,σ


Το Σαββάτο αγαπούσε πολύ το σιέλ χρώμα και γι΄ αυτό όλα τα ρούχα του ήταν σιέλ. Αγαπούσε επίσης και τα νησιά και περισσότερο από όλα τη Σκιάθο. Μπήκε λοιπόν σε μία σκούνα με σημαία ελληνική και έφτασε εκεί για να συναντήσει τον Σπύρο, το συγγραφέα και τη Σεμίραμις που ήταν σερβιτόρα. Αποφάσισαν όλοι μαζί να πάνε για πικ-νικ σε μια παραλία. Βάλανε μέσα στο καλάθι τα σουπλά, σάντουιτς με σαλάμι και σπανάκι, μια σαλάτα και λίγη σούπα. Πήραν μαζί τους για συντροφιά και τη γιαγιά Σουλτάνα. Μόλις έφτασαν εκεί βούτηξαν στη θάλασσα και είδαν ένα σαλάχι. Πιο πέρα κάποιοι κάνανε σέρφινγκ πάνω σε μία σανίδα και κάποια παιδάκια κολυμπούσαν με σωσίβια.


4 Φωνολογική Ενημερότητα: Π,π Πέμπτη, Παρασκευή


Π,π
Η Πέμπτη φόρεσε πράσινα ρούχα και ανέβηκε σ΄έναν πύραυλο για να πάει στον πλανήτη Ποσειδώνα. Πήρε μαζί της πίτα, πατάτες, παγωτό και πίτσα. Καθώς ταξίδευε στο διάστημα, είδε πολύχρωμους γαλαξίες , αστέρια, κομήτες, πλανήτες και δορυφόρους.


Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2014

Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2014

1 Φωνολογική Ενημερότητα και Μέρες Εβδομάδας


Το φετινό παραμύθι μας για την εβδομάδα και τις μέρες.

 Με την ευκαιρία αυτή δουλεύουμε τη φωνολογική ενημερότητα, με αρχικό και τελικό γράμμα, κατάτμηση συλλαβών. 

Ταυτόχρονα κανουμε επανάληψη στα χρώματα, αναφερόμαστε στα μεταφορικά μέσα, την  υγιεινή διατροφή και ταξιδεύουμε παντού, Ελλάδα, Ευρώπη αλλά και στο διάστημα!!!



2 Φωνολογική ενημερότητα: Μέρες Εβδομάδας , Δευτέρα, Γράμμα Δ,δ


Κάθε μέρα φτιάχνουμε διαφορετική ιστορία. 

Κατόπιν τα παιδιά την αναδιηγούνται . Μπορούμε να τη δώσουμε και γραμμένη και να τη "διαβάσουν" και να βρουν λέξεις που ξεκινούν με το γράμμα της μέρας.















Η Δευτέρα φόρεσε δαμασκηνί φόρεμα και μπότες , ανέβηκε σε ένα δελφίνι και ταξίδεψε ως τη μακρινή Δανία. Εκεί συνάντησε τη φίλη της, τη Δανάη που ήταν δικηγόρος και τον Δημήτρη που εργαζόταν σε μια διαστημική βάση.