Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2013

10 ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΚΑΛΗΣ ΠΕΙΘΑΡΧΙΑΣ



Τα παιδιά δεν γεννιούνται γνωρίζοντας τους κανόνες της ζωής. Μαθαίνουν να είναι καλοί
άνδρες και γυναίκες, μαθαίνοντας πρώτα  να είναι καλά αγόρια και καλά κορίτσια. Να περιμένετε
λάθη, ξεσπάσματα θυμού, στραβομουτσουνιάσματα  και κλάματα. Το πώς θα αντιδράσετε αποτελεί ένα σημαντικό μέρος του πώς μαθαίνουν.



1.Η καλή πειθαρχία δεν είναι τιμωρία
Πειθαρχία και τιμωρία είναι διαφορετικές. Η τιμωρία υποτίθεται ότι θα κάνει ένα άτομο να επιλέξει να μην επαναλάβει την κακή συμπεριφορά. Αλλά, από την τιμωρία, ειδικά τη φυσική, τα παιδιά μαθαίνουν πως οι ισχυροί κάνουν τους κανόνες  και οι πιο αδύναμοι πρέπει να τους ακολουθουνε .Μπορεί να μάθουν να μην είναι ειλικρινής για τα λάθη τους ή  να ρίχνουν το βάρος σε άλλους ("αυτός το έκανε, όχι εγώ», «δεν φταίω εγώ»). Επειδή τα μικρά παιδιά
δεν επιλέγουν να συμπεριφέρονται άσχημα, αισθάνονται αποτυχημένα, όταν τιμωρούνται ξανά και ξανά.


2. Η καλή πειθαρχία διδάσκει
Η τιμωρία διδάσκει τι είναι λάθος, αλλά δεν βοηθά το παιδί να μάθει τι είναι σωστό. Ο στόχος της πειθαρχίας είναι να διδάξει. Διδάσκει τον αυτοέλεγχο και την κοινωνικά αποδεκτή συμπεριφορά.
Προωθήστε την καλή συμπεριφορά διορθώνοντας  την ανάρμοστη συμπεριφορά και  επαινώντας την καλή. Η πειθαρχία είναι μια ευκαιρία να ορίσετε το σεβασμό, την υπομονή,  και την καλή επίλυση προβλημάτων. Σε μακροπρόθεσμη βάση, θα τους διδάξετε να αποφασίζουν από μόνα τους να κάνουν το σωστό.


3. Η καλή πειθαρχία δεν είναι μια πάλη για την εξουσία
«Θέλετε να πάτε στο κρεβάτι;" "Όχι!"
 "Αλλά είναι εννέα έτσι πρέπει να πάρετε στο κρεβάτι."
"Δεν μπορείτε να με αναγκασετε!"
 Είστε σε μια πάλη για την εξουσία. Πού οδηγείστε από το σημείο αυτό;
Με τα μικρά παιδιά, μπορεί να περνάει : μπορείτε να τον πάρετε και να τον πάτε στο κρεβάτι. Αλλά μπορεί να λειτουργήσει, όταν αυτός είναι 12;


4. Καλή πειθαρχία δεν περιλαμβάνει σωματική βία ή απειλές βίας
Ποτέ, ποτέ μη χτυπάτε ένα παιδί. Αν πιάσετε τον εαυτό σας να χρησιμοποιεί σωματικής πειθαρχία, μπορεί να βάλετε τον εαυτό σας σε διαμάχες για την εξουσία, την άσκηση της εξουσίας σας ως το μεγαλύτερο και ισχυρότερο πρόσωπο. Επανεκτιμήστε τη συνολική στρατηγική πειθαρχίας σας και να διερευνήστε τρόπους να αντικαταστήσετε τη σωματική βία.  




5. Η καλή πειθαρχία δεν περιλαμβάνει προσβλητικά ή απαξιωτικά σχόλια
Για  γονείς που κακομεταχειρίζονται τα παιδιά τους , "πειθαρχία" σημαίνει φωνές, κατηγόριες, και υποτιμητικά σχόλια.Αυτό διδάσκει το παιδί ότι είναι ένας κακός άνθρωπος και όχι είναι ένα πρόσωπο που του έχει ασκηθεί κακή κριτική ή ότι του ασκήθηκε κακή συμπεριφορά. 
Επίσης, μην υποβιβάζετε ένα παιδί μέσω της ευνοϊκής μεταχείρισης ή επαινώντας το άλλο.


6. Η καλή πειθαρχία δεν περιλαμβάνει θυμό και υπερβολικές αντιδράσεις
Η καλή πειθαρχία είναι μια προγραμματισμένη στρατηγική για να ενθαρρυνθεί η καλή συμπεριφορά και να αποθαρρυνθεί η κακή. 
Η καλή πειθαρχία είναι συνεπής και δίκαιη.




7. Η καλή πειθαρχία χρησιμοποιεί σαφείς προσδοκίες, σαφείς συνέπειες, και συνεπή "εφαρμογή"
1. Ορίστε σαφείς προσδοκίες που είναι λογικές για την ηλικία του παιδιού ...
2. ... και συνδέονται σαφώς με τις συνέπειες που ταιριάζουν με την ηλικία του παιδιού
3. Χρησιμοποιήσετε δίκαιη, σταθερή, συνεπής ακολουθία

* Καθίστε σαν μια οικογένεια και  κάντε μια λίστα με "τους κανόνες του σπιτιού" και κολλήστε την  στο ψυγείο.
* Ορισμένοι κανόνες αναφέρονται στα «δεν πρέπει» (π.χ., όχι χτυπήματα  βρισιές,  δεν πηγαίνουν σε μια κρεβατοκάμαρα χωρίς να χτυπήσουμε)
* Ορισμένοι κανόνες είναι "τι κανω " (π.χ., φέρνω τα πιάτα  στην κουζίνα, όταν τελειώσω το φαγητό)
* Τι θα συμβεί αν κάποιος παραβεί ένα κανόνα; Αποφασίστε το εκείνη την ώρα ως οικογένεια
* Οι "Συνέπειες" θα βοηθήσουν το παιδί να μάθει τι είναι σωστό και πως να ενεργεί υπεύθυνα
Όταν κάποιος παραβεί ένα κανόνα της οικογένειας, να τους δώσουμε την ευκαιρία να το κάνουμε σωστά πριν από την εφαρμογή μια συνέπεια. 
Να είστε συνεπείς. Αν μία μέρα επιμένετε στην εκτέλεση ενός κανόνα, και την επόμενη το αφήσετε χαλαρό, αυτό θα  διδάξει στα παιδιά ότι μπορούν μερικές φορές να ξεφεύγουν και έτσι είναι πιθανό να επαναλάβει την κακή συμπεριφορά.



8. Η καλή πειθαρχία δεν είναι ούτε ανεκτική ούτε τιμωρητική
Μερικοί γονείς ποτέ δεν επιβάλλουν  πειθαρχία. Οι ανεκτικοί γονείς αφήνουν τα παιδιά να κάνουν ο,τι θέλουν,και
έτσι ποτέ δεν επιβάλουν  τους κανόνες. Με τους τιμωρητικούς γονείς από την άλλη, τα παιδιά είναι πάρα πολύ φοβισμένα μην κάνουν καμιά παρέκκλιση. Κανένα στυλ δεν είναι καλό.


9. Η καλή πειθαρχία λύνει προβλήματα
Χρησιμοποιώντας την  καλή πειθαρχία, θα πρέπει να αισθάνονται όλοι την ατμόσφαιρα στο σπίτι χαλαρή.
Τότε θα ξέρετε ότι είστε στο σωστό δρόμο. Τα παιδιά μαθαίνουν όχι μόνο τι είναι λάθος, αλλά και αυτό που είναι σωστό.




10. Η καλύτερη πειθαρχία είναι το είδος που δεν πρέπει ποτέ να χρησιμοποιείτε

Χρησιμοποιώντας τα «Καθημερινή Βασικά" των γονέων (http://topiooraiosxoleioeinaitonipiagvgeio.blogspot.gr/2013/02/10_11.html) μπορεί να βοηθήσουν στην πρόληψη της ανάγκης για πειθαρχία . Αυτό δεν μπορεί να λειτουργήσει αμέσως, αλλά με την πάροδο του χρόνου μπορεί:
• να αποτελέσει πρότυπο καλής συμπεριφοράς: αν θέλετε "παρακαλώ και  ευχαριστώ," χρησιμοποιήσετε  "παρακαλώ
και ευχαριστώ "
• να είναι σαφείς οι κανόνες, ώστε να γνωρίζουν ποια συμπεριφορά δεν θέλετε να δείτε
•Επαινήστε την καλή συμπεριφορά (5 φορές έπαινος για κάθε  1 το σχόλιό σας για ανάρμοστη συμπεριφορά)
• κατά τη διόρθωση της κακής συμπεριφοράς, επικεντρωθείτε  στη συμπεριφορά και όχι στο παιδί
• κατά τη διόρθωση της κακής συμπεριφοράς, εξηγήστε τη λογική πίσω από το αίτημά σας ή πίσω από τον κανόνα
• Κρατήστε τη φωνή σας σε ένα κανονικό επίπεδο έντασης και μην αντιδράτε από θυμό, κούραση ή άλλο συναίσθημα
• Μην μπαίνετε σε μια πάλη για την εξουσία: η κατάσταση του «δεδομένο» και να δώσει κάποιες επιλογές
• Να μην υπάρχουν κανόνες που είναι αδύνατο να τηρηθούν, ή είναι αδύνατοι για την ηλικία του παιδιού σας
• Εσείς είστε ο ενήλικας, εσείς ορίζετε τους κανόνες, εσείς τους επιβάλλετε τους κανόνες,ΕΣΕΙΣ  είστε οι υπεύθυνοι!






Helping Children Thrive




10 προτάσεις για να αλλάξετε τη συμπεριφορά ενός παιδιού!




10 προτάσεις  που μπορούν να βοηθήσουν όλους τους γονείς. 

Μπορείτε  να αλλάξετε τη συμπεριφορά ενός παιδιού!



1. Να είστε ένα καλό παράδειγμα προς μίμηση
Τα παιδιά κάνουν ο,τι κάνετε. Μπορείτε να γίνετε ένα πρότυπο  σεβασμού (και αυτοσεβασμού), ευγένειας, εντιμότητας, λήψης σωστών αποφάσεων, συμπόνιας, υγιούς έκφρασης του συναισθήματος, μη-σεξιστικών απόψεων, ή οποιασδήποτε συμπεριφοράς ή στάσης που θέλετε να υιοθετήσουν.


2. Να είστε σαφείς για το τι θέλετε να κάνουν

Η ζωή με τα μικρά παιδιά μπορεί να είναι μια ατελείωτη σειρά από "όχι" και "δεν" και "σταμάτα να το κάνεις αυτό"
Είναι σημαντικό να διδάξουμε στα παιδιά τι να μην κάνει, αλλά να δείξουμε επίσης ποια συμπεριφορά εκτιμάται .
Έτσι αντί να λέμε: "Μην χτυπάς το γατάκι!" 
Δοκιμάζουμε: "χάιδεψε  το γατάκι όμορφα"
αντί: "Σταμάτα ότι κλαψούρισμα!
 "Χρησιμοποίησε τις λέξεις  να μου πεις αυτό που θέλεις"
αντί: «Να είστε σπίτι κατά 10 ή αλλιώς....
"Αν φτάσετε στο σπίτι στις 10, θα μπορέσουμε να παρακολουθήσουμε όλου μαζί τον αγώνα μπάσκετ.... "
Με άλλα λόγια, όταν ζητάμε μια συμπεριφορά να σταματήσει, ας πούμε ποια   συμπεριφορά πρέπει να  αντικατασταθει . Αυτό δεν λειτουργεί ΠΑΝΤΑ.
 "Μη μιλάς σε αγνώστους» είναι ακόμα ΜΙΑ καλή συμβουλή.

3. Επαινέστε την καλή συμπεριφορά
Η ανάρμοστη συμπεριφορά  μερικές φορές τραβάει περισσότερο  την προσοχή μας από την καλή συμπεριφορά.
Επαινώντας την καλή συμπεριφορά ενθαρρύνει περισσότερο την προσοχή μας από την καλή συμπεριφορά.


"Μπράβο που έβαλες τα παιχνίδια σου εκεί!"

"Μου αρέσει που θα μοιραστείτε τα παιχνίδια με την αδελφή σου."
"Ευχαριστώ για την κλήση να μου πεις ότι θα πας στο σπίτι του Νίκου μετά το σχολείο. Τώρα δεν θα ανησυχώ. "


Έμπειροι γονείς  λένε να χρησιμοποιούμε 5 " επαίνους" για κάθε φορά που λέτε κάτι  να διορθώσετε μια ανάρμοστη συμπεριφορά.





4. Εστιάστε  στη συμπεριφορά
Αγαπάτε τα παιδιά σου, αλλά  δεν αγαπάτε πάντα τη συμπεριφορά τους. Όταν τα επαινείτε   (διορθώνετε την  ανάρμοστη συμπεριφορά) επικεντρωθείτε  στη συμπεριφορά και όχι στις 
ποιότητες του παιδιού.
αντί: «Είσαι ένα βρώμικο αγόρι" δοκίμασε : "Δεν μου αρέσει αυτό το χάος στο σαλόνι."
αντί: "Είσαι όμορφη." try: "Ξέρεις πώς να επιλέγεις  ρούχα που είναι  υπέροχα. "
Όταν υπάρχει βία στην οικογένεια, μην υποθέσετε ότι τα αγόρια θα μεγαλώσουν και θα γίνουν καταχραστές και τα κορίτσια θα είναι τα θύματα. Αν πιάνετε τον εαυτό σας να λέτε αυτά τα πράγματα, ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ.
"Θα είναι ακριβώς όπως ο πατέρας του!" Ή "Θα ενεργούν ακριβώς όπως ο πατέρας τους!"


5. Εξηγήστε γιατί ζητάτε κάτι 
αντί: "Χαμήλωσε την ένταση της  τηλεόρασης!"  δοκιμάστε : "Η μαμά έχει ένα πονοκέφαλο. Αν η τηλεόραση παίζει  τόσο
δυνατά, δεν μπορώ να πάρω έναν υπνάκο. "

αντί: "Κατέβα από εκεί!" δοκιμάστε  "Θέλω να να σταματήσεις  την αναρρίχηση στην βιβλιοθήκη επειδή μπορεί να πέσει πάνω σε σου. "

Γνωρίζοντας το λόγο , μπορούν να συμμορφώνονται γρήγορα, ή ίσως όχι. Αλλά με την πάροδο του χρόνου θα  μάθουν ότι η συμπεριφορά τους έχει επιπτώσεις και συνέπειες. Μαθαίνουν επίσης να βλέπουν  την οπτική γωνία  των άλλων ανθρώπων.

6. Κρατήστε το συναίσθημα μακριά από την πειθαρχία ...
Όλες οι μητέρες κάποια στιγμή κουράζονται, απογοητεύονται  και μερικές φορές γίνονται οξύθυμες. Όταν τα παιδιά παρεκτρέπονται την ίδια στιγμή, αυτό μπορεί να είναι ένας κακός συνδυασμός. Πριν  αντιδράσετε, καλά είναι να μετρήσετε ως το τρία, πάρτε μια βαθιά ανάσα, και  σκεφτείτε τα  επόμενα λόγια σας.  Η πειθαρχία θα πρέπει να είναι μια καλά μελετημένη στρατηγική για να διδάξετε τα παιδιά και όχι μια συναισθηματική αντίδραση.
... και  κρατήστε τη φωνή σε χαμηλούς τόνους.
Τα παιδιά αγνοούν τις φωνές αν είναι το μόνο που ακούν. Ζώντας με φασαρίες και φωνές, μαθαίνουν αποστασιοποιούνται . Ζητήστε με κανονικό τόνο της φωνής αυτό που θέλετε και αφήστε τα λόγια

να κάνουν κατανοητό αυτό που  θέλετε και όχι η ένταση της φωνής. Όταν οι φωνές χρησιμοποιούνται  σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης( αν κυνηγούν την μπάλα σε δρόμο με κίνηση), τότε  τα παιδιά θα τις λαμβάνουν υπόψη τους.





7. Δώστε ευκαιρίες να επιλέξουν, αλλά όχι  "ορθάνοιχτη" επιλογή
Έτσι αντί: «Θέλετε να πάτε στο κρεβάτι;" δοκιμάστε: "Ώρα για ύπνο. Θα πρέπει να διαβάσετε αυτό το βιβλίο ή αυτό; "
Το ότι θα πάνε στο κρεβάτι είναι αδιαπραγμάτευτο. Δεν υπάρχει επιλογή, έτσι δεν δίνετε επιλογή. Είναι ευκολότερο να πάει ένα παιδί στο κρεβάτι όταν ξέρει  ότι δεν είναι διαπραγματεύσιμο και είναι ένα προβλέψιμο μέρος της ημέρας. Δίνοντας τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δύο επιλογές (κόκκινες ή μπλε πιτζάμες)  μπορεί να αποσπάσει την προσοχή τους από την παρόρμηση να αντισταθούν.

8. Αναμένετε  αυτό που είναι λογικό
Αν πάρετε  ένα μικρό παιδί για ψώνια την ώρα του υπνάκου  θα είναι δύστροπο.
Το να περιμένουμε από έναν  έφηβο να υπακούσει στις 8 μ.μ. απαγόρευση της κυκλοφορίας δεν μπορεί να είναι ρεαλιστικό. Ορίστε τις προσδοκίες σε επίπεδο συμβατό με την ηλικία.




9. Κρατήστε  θέματα ενήλικων μεταξύ  ενηλίκων

Τα παιδιά είναι πολύ μικρά για να κατανοήσουν τα θέματα των ενηλίκων, μπορεί να αναστατωθούν. Κρατήστε μια σαφή γραμμή ανάμεσα σε αυτό που λέτε στα παιδιά και σ΄αυτό που μπορείτε να πείτε στα μέλη της οικογένεια ή σε φίλους. Ομοίως, δεν είναι δίκαιο να περιμένουμε από το παιδί να είναι το πρόσωπο στο οποίο θα  εμπιστευθείτε  τα προβλήματά σας. ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ  να είστε ΕΣΕΙΣ ο υπεύθυνος.


10. Περάστε λίγο χρόνο παίζοντας ή μιλώντας


Τα παιδιά θέλουν να τραβήξουν την προσοχή σας: εάν η κακή συμπεριφορά είναι ο μόνος τρόπος για να το πετύχουν, πρέπει να περιμένετε πως η κακή συμπεριφορά θα συνεχίζετε. Η ζωή είναι απασχολημένη με πολλές απαιτήσεις. Γι 'αυτό και πρέπει να βρείτε  το χρόνο για να παίξετε, να μιλήσετε ή απλά να κάνετε παρέα.  Εάν έχετε περισσότερα από ένα παιδί, βρείτε  χρόνο για  το καθένα χωριστά.









Helping Children Thrive


5 ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗΣ ΠΕΙΘΑΡΧΙΑΣ:


Η 5 C είναι της αποτελεσματικής πειθαρχίας: Η δημιουργία κανόνων για Παιδιά

by BEN MARTIN, PSY.D.

Τα 5 Cs της αποτελεσματικής πειθαρχίας: Η δημιουργία κανόνων για ΠαιδιάΟι άνθρωποι συχνά συναντούν δυσκολίες με την  καλή ανατροφή των παιδιών . Το να είσαι σωστός γονιός, όπως και κάθε άλλη δεξιότητα στη ζωή, δεν είναι κάτι που  μαθαίνεται μέσα από ο,τι διδαχθήκαμε, καθώς μεγαλώναμε, αλλά επεκτείνοντας τις δυνάμεις και τις δεξιότητες μας, όταν γινόμαστε εμείς οι ίδιοι οι γονείς.
εγκαθιστώντας  μια αίσθηση της πειθαρχίας στα παιδιά είναι κάτι με το οποίο λίγοι γονείς αισθάνονται πολύ άνετα "Θέλω απλά να διασκεδάσουν και να είναι τα παιδιά!" λέει ο ενοχικός γονέας. Αλλά η πειθαρχία, είτε σας αρέσει είτε όχι, είναι ο ακρογωνιαίος λίθος για την κατανόηση αξιών και της ευθύνης - πράγματα που όλα τα παιδιά θα πρέπει να μάθουν αργά ή γρήγορα.

Η αποτελεσματική πειθαρχία προέρχεται από τους ακόλουθους πέντε παράγοντες. Ακολουθήστε τους σωστά, και θα έχετε πολύ λιγότερα προβλήματα με τα παιδιά σας, καθώς μεγαλώνουν,  μαθαίνουν τους κανόνες και τι σημαίνει η  παραβίαση τους.

1. ΣΑΦΗΝΕΙΑ: Να είστε σαφής όταν ορίζετε τα δικαιώματα, τους κανόνες και τα όρια.
  • Μην υποθέσετε ότι τα παιδιά σας γνωρίζουν τους κανόνες της οικογένειας έως πριν τους μιλήσετε γι 'αυτούς.
  • Να είστε βέβαιοι πως τα  παιδιά σας  καταλαβαίνουν πολύ καλά  γιατί υπάρχουν αυτοί οι κανόνες και οι συνέπειες από την παραβίαση τους.
  • Συμπεριλάβετε τα παιδιά σας όσο το δυνατόν περισσότερο στη θέσπιση των κανόνων.
  • Δοκιμάστε να γράψετε τους κανόνες της οικογένειάς σας και  αναρτήστε τους στο ψυγείο.
2. ΣΥΝΕΠΕΙΑ: Να είστε συνεπής στην εφαρμογή των κανόνων.
  • επιμένετε στη συνέπεια που έχει καθιερωθεί για ένα σπασμένο κανόνα.
  • Η πειθαρχία θα είναι πιο αποτελεσματική εάν τα παιδιά σας έχουν εμπλακεί στη θέσπιση των κανόνων.
  • Αν πρέπει να γίνει αλλαγή  σε ένα κανόνα της οικογένειας, συζητήστε γι 'αυτόν πριν ο κανόνας παραβιαστεί.
  • Να είστε ευέλικτοι - καθώς μεγαλώνουν τα παιδιά σας, είναι έτοιμα για εκτεταμένα δικαιώματα και  αλλαγές των κανόνων και των ορίων.
3. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: Συζητάμε συχνά σχετικά με τα δικαιώματα, τους κανόνες και τα όρια  .
  • Να είναι πρόθυμοι να συζητήσετε αν ένας κανόνας είναι δίκαιος και γιατί .
  • Βοηθήστε τα παιδιά σας να μάθουν να μιλούν μαζί σας σχετικά με τα συναισθήματα.
  • Ενθαρρύνετε τα παιδιά σας να έρχονται  σε σας όταν χρειάζονται βοήθεια.
  • Εκφράστε το σεβασμό και την πίστη στο παιδί σας μέσω του λόγου, των κινήσεων  και του τόνου της φωνής.
4. ΦΡΟΝΤΙΔΑ: Χρησιμοποιήστε  την ενθάρρυνση και την υποστήριξη, όχι μόνο πειθαρχία για παραβιασμένους  κανόνες.
  • Επαινείτε  τα παιδιά σας όταν ακολουθούν τους κανόνες της οικογένειάς σας, ειδικά όταν κάνουν ο,τι αναμένεται από αυτά, χωρίς να τους υπενθυμίσετε.
  • Όταν ένας κανόνας δεν τηρείται, επικρίνετε την ενέργεια και όχι τα παιδιά σας.
  • Επεμβαίνετε άμεσα, όταν ο κανόνας παραβιάζεται   Μείνετε ήρεμοι και εφαρμόστε τις συνέπειες που τα παιδιά σας περιμένουν.
  • Βεβαιωθείτε ότι οι συνέπειες είναι κατάλληλες για έναν παραβιασμένο κανόνα.
  • Σεβαστείτε τα  δικαιώματα του παιδιού σας, όπως το δικαίωμα στην ιδιωτική ζωή.
5. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ: ενσταλάξτε στα παιδιά σας μια αίσθηση  κοινωνικής ευθύνης .
  • Κάντε γνωστό στα παιδιά σας ότι περιμένετε από αυτά  ηθική συμπεριφορά, όπως  τιμιότητα και δικαιοσύνη.
  • Ορίστε ένα παράδειγμα  ευθύνης, εντιμότητας και κοινωνικής δικαιοσύνης  για τα παιδιά σας να το ακολουθήσουν.
  • Προάγετε την αίσθηση αυτοσεβασμού του παιδιού σας .

    psychcentral.com

Κυριακή 10 Φεβρουαρίου 2013

ΠΑΡΟΥΣΙΟΛΟΓΙΟ


ΠΟΙΟΣ ΛΕΙΠΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΑΞΗ;

Όποιος έρχεται γυρνάει το βατραχάκι του ώστε να φαίνεται το όνομά του, αυτοί που λείπουν είναι κοντά μας με τη φωτογραφία τους.



Πως φτιάχνω πλαστελίνη



Ας μου πει κάποιος πως δεν έχει παίξει πλαστελίνη....ψέμματα θα πει  Ήρθε ο καιρός λοιπόν να μάθω και εγώ στην μικρή μου Στέφη την ύπαρξη της. Ήταν 1,5 χρονών όταν της την σύστησα. Και εννοείτε ότι αμέσως μαγεύτηκε!


Εγώ βέβαια ως δηλωμένη χαζομαμα λέω ότι την έχει την τρέλα την δική μου για πλάσιμο! Δεν ήθελα όμως να ρισκάρω να βάλει αυτήν την χημεία στο στόμα της. Σκέφτηκα λοιπόν και της έφτιαξα ένα απλό ζυμαράκι με αλεύρι και νερό. Τώρα ανακάλυψα ότι είναι διαδεδομένο σπορ το ζυμαράκι και υπάρχει και συνταγή δοσολογίας, και το παραθέτω


Υλικά:
2 φλιτζάνια αλεύρι (για όλες τις χρήσεις)
2 κούπα νερό
1 φλιτζάνι αλάτι (σας φαίνεται πολύ αλλά είναι αναγκαίο)
2 κουταλιές της σούπας λάδι
1 κουταλιά της σούπας ξυνό (ή αλλιώς ονομαζόμενο ταρταρικό οξύ ή cream tartar) – είναι προαιρετικό αλλά βοηθά στο να το κάνει πιο ελαστικό.
Χρώματα ζαχαροπλαστικής επιλογής σας.
Ξύλινη κουτάλα
Εκτέλεση: 
Σε μια βαριά κατσαρόλα  ανακατέψτε το αλεύρι, νερό, αλάτι, λάδι και το ξυνό.
Βάλτε την κατσαρόλα σε χαμηλή έως μέτρια φωτιά. Ανακατεύετε συνεχώς με μία ξύλινη κουτάλα. Θα αρχίσει να σχηματίζει ένα ζυμάρι. Δεν πρέπει να σταματήσετε το ανακάτεμα ούτε λεπτό. 
Σε ένα βαρύ πυθμένα κατσαρόλα, ανακατέψτε το αλεύρι, το αλάτι και το νερό. Και ρίξτε σταδιακά το νερό. Χρησιμοποιήστε ένα ξύλινο κουτάλι για να αναμειχθεί μέχρι η ζύμη είναι πολύ σκληρός. Γυρίστε σε ένα πιάτο, αφήστε το να κρυώσει και στη συνέχεια να ζυμώνουμε στην επιθυμητή συνέπεια. Το βγάζετε σε μία ξύλινη επιφάνεια και ενώ είναι ακόμη ζεστό το ζυμώνετε λίγο για να στρώση ομοιόμορφα. Το χωρίζετε μετά σε 4 τεμάχια και τα βάζετε πάνω σε λαδόκολλα για να μην λερώσετε την ξύλινη επιφάνεια και τον γύρω τον χώρο σας. Ακουμπάτε τα 4 τεμάχια ζυμαριού πάνω και πατάτε με τον αντίχειρα σας το πάνω μέρος για να κάνετε ένα βαθούλωμα σε κάθε τεμάχιο. Σε κάθε βαθούλωμα ρίχνετε λίγες σταγόνες χρώματος και το ξαναζυμώνετε λίγο ώστε να απλωθεί. Την ένταση του χρώματος την ρυθμίζετε εσείς.

Tips:
•    Φροντίστε να φοράτε γάντια όταν χειρίζεστε τα χρώματα ζαχαροπλαστικής. 
•    Αν καταλήξουν να λερωθούν χρησιμοποιήστε οδοντόκρεμα για να τα καθαρίσετε.
•    Όταν τα παιδιά τελειώνουν το παιχνίδι τους διατηρήστε τα ζυμαράκια κλεισμένα καλά σε ταπεράκι, βαζάκια, σακουλίτσες αλλιώς θα ξεραθούν.
•    Πολλοί τα κρατάνε στο ψυγείο.
•    Με σωστή φροντίδα μπορούν να κρατηθούν μέχρι και 1 ολόκληρο μήνα.


Πάντως μπορείτε απλά να ανακατέψετε αλεύρι με νερό με το μάτι και για αρχή μην βάλετε χρώμα αν πρόκειται για πολύ μικρή ηλικία.
Αυτό που μαγεύει δεν είναι το χρώμα εκ πρώτης.

Και αφήστε το να συμμετέχει και στο να φτιάξετε το ζυμαράκι, να παίξει με τις δοσολογίες, να αποφασίσει το παιδί πόσο αλεύρι είναι αρκετό για να γίνει σωστή η ζύμη και πιστέψτε με, αξίζει!

Οι ωφέλειες από αυτή την ασχολία είναι ποικίλη και όχι απλά και  μόνο αυτές της δημιουργίας.

Ασχοληθείτε και εσείς λίγο μαζί του για να εμπλουτίσετε τις δυνατότητες του παιχνιδιού αλλά αφήστε το αρκετή ώρα μόνο του για να πειραματιστεί.  Θα εκπλαγείτε.
Τα πλεονεκτήματα στο να το φτιάξτε μόνοι σας: 
•    είναι πάμφθηνο, μπορείτε να το φτιάξετε σε μεγάλες ποσότητες πχ για κάποιο παιδικό πάρτι (είτε να παίξουν τα μικρά είτε να το πάρουν μαζί τους ως δωράκι).
•    Μπορείτε να τα φτιάξετε για να τα πάτε δώρο απλά συσκευάζοντας τα όμορφα (πιο πολύ θα σας στοιχίσει η συσκευασία παρά η κατασκευή)
•    Μπορείτε να το φτιάξετε μαζί με τα παιδιά και να έχουν και αυτά μία αίσθηση ικανοποίησης.
•    Και το πιο κύριο, δεν αγχώνεστε αν καταλήξουν το βάλουν στο στόμα τους επειδή όλα είναι βρώσιμα (μπορεί η γεύση να είναι απαίσια αλλά τουλάχιστον δεν ανησυχείτε για τοξικότητα).



http://evitathess.blogspot.gr/2011/09/blog-post.html?spref=fb

Η προσευχή του εκπαιδευτικού


     

Του Δ.Τσιριγώτη

Θεέ μου βοήθησέ με να σταματήσω να παριστάνω το φωτεινό παντογνώστη και ας χάσω λίγο από τη λάμψη μου.
Να αντιστέκομαι στη δόξα που μου δίνει η ΄΄σκηνή΄΄ και να δίνω , απλόχερα , το ρόλο του πρωταγωνιστή στα παιδιά.
Να μην ξεχνώ ποτέ, ότι η παράσταση είναι παιδική και ας έχει νοήματα μεγάλων. 
Να ενθαρρύνω τα παιδιά να παίρνουν ρίσκα και να αγαπούν τα λάθη τους : αυτόν τον μονόδρομο της μάθησης. Να κυνηγούν ,με πάθος, τη βελτίωση αλλά να φυλάγονται από της τελειότητας την παγίδα . 
Να βλέπω τη τάξη σαν αγρό με του κόσμου τα διαφορετικά λουλούδια και να σταματήσω να ρίχνω εκείνο το σπόρο που μόνο γρασίδι βγάζει.
Να αντέχω ,για το καλό των παιδιών ,να είμαι μερικές φορές απέναντι αν και η καρδιά μου θέλει δίπλα.
Να συνεχίσω να αφηγούμαι τα ίδια παραμύθια έτσι που να μοιάζουν διαφορετικά . Για να συνεχίσουν να εκπλήσσουν ,μαζί με τα παιδιά, και εμένα. 
Φώτισέ με να μοιράζω της Παιδείας το ΄΄πρόσφορο΄΄ ,με τρόπο σοφό, ώστε να φτάσει για όλους.
Δωσ ’ μου έμπνευση να βελτιώσω τα ταχυδακτυλουργικά μου κόλπα γιατί το σημερινό κοινό είναι πολύ απαιτητικό. Χάρισε μου λόγο ασυνήθιστο αλλά όχι περίπλοκο. 
Να μην παρασύρομαι να βλέπω τα παιδιά σαν άλογα κούρσας, αλλά σαν πουλάρια που τώρα δοκιμάζουν τα πόδια τους.
Να συνεχίσω να βλέπω την δουλειά μου σαν κοινωνική αποστολή και να αντιμάχομαι ,με σθένος, την επιχειρούμενη προσπάθεια υποτίμησής της .
Αν και λαχταρώ και ξέρω ότι δικαιούμαι λίγη αναγνώριση παραπάνω να λέω: δεν πειράζει αφού κάνω αυτό που αγαπώ .
Κάνε να μην σβήσει ποτέ η φλόγα των δικών μου ματιών γιατί είναι το προσάναμμα που ανάβει και τη φλόγα στων παιδιών τα μάτια.
Να συνεχίσω να βλέπω τις ομορφιές που κρύβει ο κόσμος μας για να τις ζωγραφίζω για τους μαθητές μου και να τους εμπνέω αισιοδοξία και χαρά για τη ζωή.
Να μην κρατάω δυνάμεις και ας ξέρω ότι δεν μου αρκεί η μια δουλειά για να τα βγάλω πέρα.
Να μην ξεχνώ ότι η <<ύλη>> (που δεν βγαίνει με τίποτα ) είναι μόνο η πρόφαση και το πνεύμα ο αληθινός ο στόχος .
Να μην ψαλιδίζω τη φαντασία των παιδιών για να πλησιάσει στη δική μου λογική.
Να προσέχω λίγο παραπάνω τους αδύναμους μαθητές και ας με κουράζουν λίγο παραπάνω.
Να δέχομαι την αξιολόγηση ,κάθε στιγμή, μέσα από τα φωτεινά μάτια των παιδιών και όχι ,που και που, μέσα από τα σκοτεινά συρτάρια των ειδικών.
Κλείνοντας της αίθουσας τη πόρτα να αφήνω απέξω και τις δικές μου σκοτούρες ,έγνοιες και σκιές και να μην τις ακούω όταν θα τη γρατζουνάνε για να ξαναμπούνε μέσα.
Να αντέχω την αμφισβήτηση των παιδιών απέναντι και στο πρόσωπο μου ,ως απαραίτητη ,για το δικό τους μεγάλωμά. Δύσκολο αυτό.
Δωσ ’ μου δύναμη να μην τους χαϊδεύω τα αυτιά με λάφυρο την αγάπη τους. Να μπορώ να διαφωνώ ,έντονα μαζί τους ,όταν χρειάζεται .Σαν να είμαι το ακόνι που ,με τη κόντρα του, τροχίζει το μυαλό και τη γλώσσα τους και τα κάνει κοφτερά. Με τέτοια όπλα δεν θα έχουν τίποτα στη ζωή να φοβηθούν.
Να κόψω τη κακιά συνήθεια να είμαι ο καταθέτης στους λογαριασμούς των μαθητών και αυτοί απλοί αποταμιευτές των δικών μου γνώσεων και λογικών .
Να δείχνω στους μαθητές μου προς τα που να κοιτάξουν ,αλλά να μην τους λέω και τι να βλέπουν.
Να βλέπω τους μαθητές όχι μόνο σαν δέκτες αλλά κυρίως σαν πομπούς ,παρόλο που μερικές φορές, μπορεί το σήμα τους ,να με αποσυντονίζει . 
Να μην μετατρέπω το σχολείο σε φροντιστήριο αν και θα με βόλευε έτσι περισσότερο. Να μην με στροβιλίζει και μένα των εξετάσεων η δίνη. 
Να βλέπω τους συνάδελφους μου σαν συναγωνιστές , ειδικά τώρα, που θέλουν να μας κάνουν μονομάχους . 
Να μην καταφεύγω στη κατάχρηση της εξουσίας που μου δίνει ο ρόλος μου. Και αν χρειάζεται τιμωρία να δίνεται με αγάπη. Να κόψω τη κακή συνήθεια να περνάω το δικό μου ,με τον κατάλογο στο χέρι, σαν όπλο που σημαδεύει . 
Να νοιάζομαι .Να νιώθω ευθύνη για αυτά .Μεγάλες κουβέντες .Δύσκολο.
Να μην δίνω μασημένη τροφή στους μαθητές αλλά να τους εμπνεύσω το πάθος της μάθησης μέσα από τη χαρά της ανακάλυψης .
Να τους πείσω να έχουν κριτική ματιά κριτική στάση απέναντι στην πραγματικότητα και να αναζητούν με αποφασιστικότητα την δική τους αλήθεια. Να δέχονται έτσι και τις αλήθειες των άλλων.
Βοήθησέ με να χτίσω φράγμα δυνατό για το χείμαρρο της βαθμοθηρίας που ,τώρα πλέον, απειλεί να παρασύρει και τους εκπαιδευτικούς , λόγω και της δικής τους αξιολόγησης. 
Να μάθω τους μαθητές να αγαπάνε τη διαφορετικότητά τους ,ως το μέσο που θα τους κάνει να περάσουν ,αύριο, από το <<εγώ >> στο <<εμείς> .
Θα ήθελα τα παιδιά να συνεχίσουν να ονειρεύονται ότι θα αλλάξουν το κόσμο ( όχι να τον γκρεμίσουν) και ας φοβάμαι ότι αυτός ο νέος κόσμος μπορεί να αφήσει εμένα απέξω .
Να μην ξεχνώ ότι και ας μοιάζουν οι αίθουσες φυλακές ,εκεί μέσα, γεννιέται η δίψα για ελευθερία και δημοκρατία. 
Πάνω από όλα θέλω να μην σβήσει ποτέ ο παιδαγωγικός μου έρως .Να μην θεωρήσω ποτέ τη σχέση με τη διδασκαλία δεδομένη και να τη διεκδικώ κάθε μέρα ,με μια γλυκιά δόση ανασφάλειας, σαν να είναι η πρώτη μου μέρα στη τάξη . 
Δημήτρης Τσιριγώτης .Φυσικός


xeniglossa.gr

Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2013

ΟΜΑΔΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: Θεσμοθέτηση του ωραρίου των Νηπιαγωγών – Αλλαγή στην οργανικότητα των Νηπιαγωγείων….


                                                                                                                             


Φως στο τούνελ των αγώνων;;;

Ψηφίστηκε την Τετάρτη 16/1/13 από την Ολομέλεια της Βουλής το πολυνομοσχέδιο με τίτλο    "Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις". Στο άρθρο 39 περιλαμβάνονται διατάξεις που αφορούν την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Νηπιαγωγεία- Ειδική Αγωγή-Μεταθέσεις).
Συγκεκριμένα, όσον αφορά τα Νηπιαγωγεία:
α) Τα νηπιαγωγεία, ανάλογα με τον αριθμό των οργανικών θέσεων των νηπιαγωγών, είναι μονοθέσια έως και εξαθέσια.  Η οργανικότητα των νηπιαγωγείων προσδιορίζεται με βάση την αντιστοιχία νηπιαγωγού προς αριθμό νηπίων και η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει τον ένα (1) νηπιαγωγό για κάθε εικοσιπέντε (25) νήπια και όχι λιγότερο από επτά (7). Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού καθορίζεται ο αριθμός των μαθητών που αντιστοιχεί σε κάθε νηπιαγωγό. 
β) Στο άρθρο 12 του ν. 1566/1985 προστίθεται παράγραφος 7 ως εξής: «7. Για το ημερήσιο και εβδομαδιαίο ωράριο εργασίας των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα νηπιαγωγεία ισχύει η παράγραφος 8 του άρθρου 13 του παρόντος νόμου. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού καθορίζεται το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών, κατά ανάλογο τρόπο με των δασκάλων, καθώς και οι λεπτομέρειες εφαρμογής του.»
γ) Η ισχύς της περίπτωσης α) της παρούσης παραγράφου αρχίζει από 1η Αυγούστου 2013

Οι παραπάνω ρυθμίσεις που αποτελούσαν χρόνια αιτήματα  του κλάδου των νηπιαγωγών και της ΔΟΕ είναι σε θετική κατεύθυνση και αποτελούν δικαίωση των αγώνων και των διεκδικήσεων του κλάδου.
Βρισκόμαστε ωστόσο στην αρχή σημαντικών και ουσιαστικών αλλαγών που πρέπει να γίνουν. Είναι απαραίτητο η πολιτεία με σοβαρότητα και ευαισθησία να σκύψει και να εξετάσει το σημαντικό παιδαγωγικό και κοινωνικό ρόλο που διαδραματίζει η προσχολική αγωγή –ακρογωνιαίος λίθος της αγωγής και της συνολικής εκπαίδευσης των παιδιών, διασφαλίζοντας την ποιότητα στη λειτουργία των νηπιαγωγείων, εξασφαλίζοντας πρόσβαση στην προσχολική εκπαίδευση όλων των παιδιών, με δίχρονη υποχρεωτικότητα.
Ο αγώνας που δίνεται καθημερινά στα νηπιαγωγεία, που καλούνται να λειτουργήσουν μέσα σε συνθήκες τριτοκοσμικές, σε κτίρια ακατάλληλα, με μεγάλο αριθμό παιδιών, με ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή, είναι δύσκολος .Η προσχολική αγωγή είναι εγκλωβισμένη εδώ και χρόνια ,θύμα μιας πολιτικής που αδιαφορεί και απαξιώνει την πιο σημαντική ηλικία όπου θεμελιώνονται οι αρχές και οι αξίες της εκπαίδευσης.
Μετά τη δημοσίευση του πολυνομοσχεδίου στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης ξεκινάει η διαδικασία για την έκδοση Υπουργικής Απόφασης, η οποία θα καθορίζει με ακρίβεια τον τρόπο εφαρμογής των διατάξεων για το ωράριο των Νηπιαγωγών .
Περιμένουμε, την ακριβή ρύθμιση του ωραρίου της νηπιαγωγού με δεδομένες τις ιδιότυπες συνθήκες των Νηπιαγωγείων,  όπως  το συνεχές ωράριο, την καθημερινή εφημερία χωρίς διάλειμμα για τον/την Νηπιαγωγό, τις χρονικές περιόδους προσέλευσης και αποχώρησης νηπίων κατά τις οποίες απαιτείται αυξημένη επίβλεψη λόγω της μικρής ηλικίας των νηπίων.(τις οποίες γνωστοποιήσαμε στη συνάντηση της ΔΟΕ με τον Υπουργό και τον Υφυπουργό)
Θεωρούμε απαραίτητη την μερική απαλλαγή από το διδακτικό έργο των Προϊστάμενων των Νηπιαγωγείων ώστε να είναι σε θέση να ασκούν τα διοικητικά τους καθήκοντα και να οργανώνουν τη λειτουργία του νηπιαγωγείου προωθώντας δράσεις και προγράμματα.
Η αλλαγή της οργανικότητας των νηπιαγωγείων ελπίζουμε πως θα δώσει την δυνατότητα προγραμματισμού ίδρυσης νηπιαγωγείων με σύγχρονες προδιαγραφές ώστε να λυθεί μακροπρόθεσμα το τεράστιο κτιριακό πρόβλημα που έχουν πολλές περιοχές στην Ελλάδα.
Θα παρακολουθούμε τις σημαντικές εξελίξεις που δρομολογούνται παρεμβαίνοντας όπου απαιτείται ώστε οι αλλαγές που θα έρθουν να είναι αυτές που θα δώσουν νέα πνοή στο σημερινό Νηπιαγωγείο, ωθώντας το σε μια ανοδική και δυναμική πορεία ανάπτυξης .


Τι είναι η ομάδα Νηπιαγωγών

Η Ομάδα Νηπιαγωγών «Δικαίωμα στην Εκπαίδευση» δημιουργήθηκε με σκοπό να προωθήσει το όραμα για ένα νηπιαγωγείο και μια προσχολική εκπαίδευση με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, αυτά της συμμετοχής, της συνεργασίας, των υποδομών, της αξιοκρατίας, της οργάνωσης και του προγραμματισμού. Λειτουργούμε μέσα στα πλαίσια λειτουργίας της ΔΟΕ και ο ρόλος μας είναι υποστηρικτικός.
Συμπορευόμαστε και αγωνιζόμαστε σύμφωνα με τις διεκδικήσεις της Διδασκαλικής ομοσπονδίας με βασικά χαρακτηριστικά μας την ενότητα και την συνεργασία.
Θα θέλαμε να είμαστε οι σταθεροί και μόνιμοι συνομιλητές με την εκάστοτε ηγεσία του υπουργείου για τα θέματα που μας αφορούν.
Οι πολιτικές ηγεσίες όπως και οι πολιτικές που εφαρμόζονται εναλλάσσονται διαρκώς. Αυτοί που μένουν και υπηρετούν την εκπαίδευση του τόπου είμαστε όλοι εμείς, οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί, που με την επιστημονική γνώση και το μεράκι μας αγωνιζόμαστε για τη νέα γενιά. Έχουμε και άποψη και όραμα για το μέλλον. Παρακολουθούμε όσα διαδραματίζονται στο χώρο της προσχολικής αγωγής και θα συνεχίσουμε να παλεύουμε με όλο το συνδικαλιστικό κίνημα χωρίς κομματικές στοχεύσεις και αγκυλώσεις.
Απευθυνόμαστε σε όλους τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες που μοιράζονται τις ίδιες αγωνίες με εμάς να συμμετέχουν στις δράσεις της ομάδας με προτάσεις και εισηγήσεις.
Σας καλούμε με τις ιδέες και την παρουσία σας να βοηθήσετε στο χτίσιμο του σύγχρονου νηπιαγωγείου που οραματιζόμαστε όλοι μας!!!

Από την ομάδα Νηπιαγωγών

  Βάσω Μαλέα 6932489615  
  
Βέτα Κορωναίου 6974341868 

  Γκιργκινούδη Ελένη 6974683410  
  
  Κατσαΐτου Αλεξάνδρα 6944127059

Ιορδανίδου Σοφία 6976439489