Μύθος # 1: Οι
εκπαιδευτικοί είναι ο παράγοντας με τη σημαντικότερη
επιρροή στην εκπαίδευση ενός παιδιού
Μύθος # 2: Οι εργασίες
στο σπίτι ενισχύουν τα σχολικά επιτεύγματα
Μύθος # 3: Το μέγεθος της
τάξης δεν έχει σημασία
Μύθος # 4: Ένα
επιτυχημένο πρόγραμμα ¨δουλεύει¨ παντού
Υπάρχουν σημαντικές
ενδείξεις ενάντια στην ιδέα ότι ένα επιτυχημένο πρόγραμμα σε ένα σχολείο ή σε μια περιοχή
θα πρέπει να εισαχθεί αλλού και να αναμένεται να λειτουργήσει καλά. Το πλαίσιο
είναι η βασική μεταβλητή. Τα προγράμματα πρέπει να σχετίζονται με τη σύνθεση
της περιοχής του σχολείου ή / και το συγκεκριμένο σχολείο. Προσεγγίσεις στην
εκπαίδευση, που διατίθενται στην αγορά για χρήση σε εθνικό επίπεδο, μπορεί να
είναι άριστες αλλά εντελώς ακατάλληλες για ορισμένες περιοχές. Ένα πρόγραμμα
πρέπει να προσαρμόζεται στις ειδικές ανάγκες των σχολείων και αιθουσών μιας
περιοχής, καθώς μια
προσεκτική αξιολόγηση των αναγκών σε συνδυασμό με την ενδελεχή εξέταση θα
πρέπει να καθορίσει εάν θα υιοθετήσουν ένα πρόγραμμα, και όχι η επιτυχία του
προγράμματος σε κάποιες περιοχές.
Μύθος # 5:
Πολιτικές μηδενικής ανοχής
κάνουν τα σχολεία ασφαλέστερα
Αυτό μου φαίνεται ως ένας
από τους πιο κολοσσιαία λανθασμένους και καταστροφικούς μύθους. Οι Berliner and Glass
περιγράφουν πολλά παραδείγματα αυτής της πολιτικής που υλοποιούνται
καταστροφικά, συμπεριλαμβανομένου ενός όπου δύο μαθητές αποβλήθηκαν επειδή μία μαθήτρια μοιράστηκε τη
συσκευή εισπνοής της με ένα φίλο που είχε κρίση
άσθματος Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι δεν υπάρχει καμία απόδειξη πως οι
πολιτικές μηδενικής ανοχής μείωσαν τη βία στο σχολείο. Αντίθετα, οι συγγραφείς
σημειώνουν ότι «οι αναστολές και οι αποβολές έχουν εκτεταμένες συνέπειες για
τις ακαδημαϊκές επιδόσεις
του μαθητή και μπορεί να οδηγήσουν σε αποτυχία στην προσωπική του ζωή." Οι
πολιτικές μηδενικής ανοχής έχουν ως αποτέλεσμα οι υπεύθυνοι των σχολείων να οδηγήσουν ένα αριθμό μαθητών στο σύστημα δικαιοσύνης
ανηλίκων, οι οποίοι είναι πιο πιθανόν να καταλήξουν σε μια φυλακή ενηλίκων
αργότερα. Και, όπως ήταν αναμενόμενο, όλες οι ανεπιθύμητες συνέπειες που
συνδέονται με τις πολιτικές μηδενικής ανοχής στα σχολεία πολλαπλασιάζονται για
τους μη λευκούς.
Οι συγγραφείς δίνουν
επίσης παραδείγματα από ορισμένα σχολεία που μαθαίνουν από την έρευνα αυτή. Ως
ένα παράδειγμα, μετά τα τραγικά γεγονότα στο Δημοτικό Σχολείο Sandy Hook, οι
εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι διαχειριστές επικεντρώθηκαν στην ετοιμότητα
αντιμετώπισης κρίσεων και την πολιτική της συζήτησης ως όπλο, και όχι στην
αυστηρότερη αστυνόμευση των μαθητές.
Μύθος # 6: Τα χρήματα δεν
παίζουν ρόλο
Φυσικά, είναι επίσης
πιθανόν πως οι σχολικές
περιοχές, που ξοδεύουν περισσότερα χρήματα, βρίσκονται σε κοινότητες στις οποίες
οι κοινωνικοοικονομικοί παράγοντες και η ποιότητα της γειτονιάς διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο.
Μύθος # 7: Η εισαγωγή των
φοιτητών βασίζονται στην ακαδημαϊκή επίδοση και στα αποτελέσματα των εξετάσεων.
Τα ευρήματα των Berliner
and Glass αναιρούν τον παραπάνω μύθο. Πολλά κολέγια και πανεπιστήμια εισάγουν
τους φοιτητές τους ανά κατηγορία. Ένα παράδειγμα είναι ο αθλητισμός. Η πιο
σημαντική μεταβλητή σε 30 από τα πιο επιλεκτικά πανεπιστήμια ανακαλύφθηκε να
είναι η ¨κληρονομικότητα¨ (εάν ένα μέλος της οικογένειας παρακολούθησε
προηγουμένως το πανεπιστήμιο). Πλούσιοι γονείς που συνεισφέρουν κεφάλαια ανάπτυξης
ενισχύουν περαιτέρω την πιθανότητα της αποδοχής. Αυτό δεν σημαίνει ότι τα
πανεπιστήμια δεν δίνουν προσοχή στην επίτευξη των φοιτητών στην διαδικασία
εισαγωγής τους. Υπάρχει, όμως, προνομιακή μεταχείριση σε εισαγωγές που
υποβιβάζουν τα ακαδημαϊκά επιτεύγματα.
Μύθος # 8: Η πληρωμή
ανάλογα με την αξία των
εκπαιδευτικών βελτιώνει την απόδοση των μαθητών
Το επιχείρημα είναι ότι
η αμοιβή ανάλογα με την
αξία είναι ένας καλός τρόπος για την αύξηση της απόδοσης των εκπαιδευτικών,
επειδή οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να αξιολογούνται με βάση τις επιδόσεις των
μαθητών, καθώς και η επιβράβευση
ή η τιμωρία των σχολείων ανάλογα με τις επιδόσεις των μαθητών θα βελτιώσει τα
σχολεία του έθνους. Ωστόσο, τα στοιχεία δείχνουν ότι ο ανταγωνισμός μεταξύ
των εκπαιδευτικών είναι
αντιπαραγωγικός και παρεμβαίνει στη συνεργασία. Η μέτρηση της
αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών είναι πολύ δύσκολη, και δεν υπάρχουν
απλές μετρήσεις που να το κάνουν αυτό αποτελεσματικά. Δεν υπάρχει καμία
απόδειξη ότι η αμοιβή ανάλογα με την αξία συσχετίζεται με βελτιωμένα επιτεύγματα
των μαθητών, αλλά υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι η στήριξη των μισθών των
εκπαιδευτικών σχετικά με τις επιδόσεις των μαθητών είναι αντιπαραγωγική και
ηθικά λάθος - τιμωρεί συχνά τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία για τους
κοινωνικοοικονομικούς παράγοντες για τους οποίους δεν είναι υπεύθυνοι.
Κάθε εκπαιδευτικός,
ιδιαίτερα οι διαχειριστές και οι φορείς χάραξης πολιτικής, θα πρέπει να
διαβάσουν το βιβλίο 50 Myths & Lies That Threaten America’s Public Schools: The Real Crisis in Education,. Βασισμένο σε ισχυρά ερευνητικά
στοιχεία, το βιβλίο αυτό καθιστά πολύ σαφές ότι πρέπει να δουλέψουμε καλύτερα
τη διαφοροποίηση των μύθων από την πραγματικότητα, όταν λαμβάνουμε
εκπαιδευτικές αποφάσεις. Πολύ συχνά, οι αποφάσεις βασίζονται σε μύθους και όχι σε ερευνητικά δεδομένα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου