Πέμπτη 7 Απριλίου 2016

Ο Αυτισμός στον Κινηματογράφο...

  Ο αυτισμός αποτελεί μία σοβαρή νεύρο-ψυχιατρική διαταραχή, που διαρκεί μία ολόκληρη ζωή και είναι συνήθως παρούσα από τη γέννηση του παιδιού. Στο πλαίσιο αυτής της διαταραχής εμποδίζεται ή δυσκολεύεται η ανάπτυξη ορισμένων ψυχολογικών δεξιοτήτων, που είναι ζωτικές για την ψυχο-κοινωνική λειτουργία και επάρκεια του ανθρώπου. Οι δεξιότητες αυτές σχετίζονται με την κοινωνική συναλλαγή και αμοιβαιότητα, την επικοινωνία και την οργάνωση πρόσφορης και σκόπιμης δραστηριότητας. Στις περιοχές αυτές, τα αυτιστικά άτομα εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες και χαρακτηριστικές αποκλίσεις. [ Βικιπαίδεια ]
Και να θυμόμαστε πάντα: οτιδήποτε δεν είναι ίδιο με εμάς, δεν είναι απαραίτητα εχθρικό. Είναι απλώς και ουσιαστικώς... διαφορετικό!
Extremely loud and Ιncredibly close - Εξαιρετικά δυνατά και απίστευτα κοντά [2011]
  Πρωταγωνιστής ο 9χρονος Oskar, ένα χαρισματικό παιδί που φαίνεται να πάσχει από κάποια μορφή αυτισμού κι αυτό κάνει την καθημερινότητά του και την επικοινωνία του με τους υπολοίπους δυσκολότερη. Γνωρίζοντας την αγάπη του για τους γρίφους, ο πατέρας του επινοεί παιχνίδια αναζήτησης, που στόχο έχουν να βοηθήσουν τον Oskar να ξεπεράσει τις φοβίες του. Όταν o πατέρας σκοτώνεται στους Δίδυμους Πύργους, ο Oskar μένει μόνος του με τη μητέρα του και σε μια προσπάθεια να τον ξανανιώσει κοντά του, αποφασίζει να συνεχίσει ένα παιχνίδι που είχαν αφήσει στη μέση: την αναζήτηση της 6ης περιοχής της Νέας Υόρκης. Δείτε το trailer.

Κυριακή 3 Απριλίου 2016

Είδη Νεφών



Θύσανοι (Cirrus


Ως Θύσανοι χαρακτηρίζονται τα ανώτερα λευκά νέφη που φαίνονται σαν μεταξωτά. Μοιάζουν σαν οριζόντια λευκά φτερά ή σαν δέσμη από λεπτά και λευκά νήματα ή και σαν αλογοουρές. Πριν από την ανατολή και την δύση του Ηλίου έχουν χρώμα κιτρινοκόκκινο και όταν ο Ήλιος βρεθεί κάτω από τον ορίζοντα παίρνουν χρώμα
καφέ. Είναι τόσο λεπτοί που αν βρίσκονται μπροστά από τον δίσκο του Ήλιου οι ακτίνες του δεν εξασθενούν.

Τρίτη 1 Μαρτίου 2016

Ο Μάρτης και η Μάνα του- ποίημα

 

Ο Μάρτης και η μάνα του
Ρίτα Μπούμη-Παπά


Τον γνωρίζετε τον  Μάρτη


 τον τρελό   και τον αντάρτη;





 Ξημερώνει 

Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2015

Ο θεραπευτικός ρόλος των παραμυθιών

Ο Rudolf Steiner λέει ότι η ανθρώπινη ψυχή χρειάζεται την ουσία των παραμυθιών να ρέει μέσα στις φλέβες του, όπως ακριβώς το σώμα χρειάζεται να έχει θρεπτικές ουσίες να κυκλοφορούν μέσα από αυτό. Μπορούμε να πούμε ότι υπάρχει ένα κομμάτι μέσα μας, ένα ίχνος αθωότητας από τα νεανικά μας χρόνια, που είναι αδρανής και ζωντανεύει όταν διαβάζουμε μια καλή ιστορία, βλέπουμε μια ταινία ή ερχόμαστε σε επαφή με την τέχνη.
Ίσως αυτό είναι το πιο αυθεντικό μας κομμάτι ─ εκείνο που εξακολουθεί να πιστεύει στα παραμύθια.
Γιατί αγαπάμε τα παραμύθια ακόμη και ως ενήλικες; Ένας λόγος είναι ότι βαθιά μέσα μας γνωρίζουμε ότι τα παραμύθια έχουν μεγάλη συνάφεια με την πραγματική ζωή. Συχνά μέσα σε παραμύθια αισθανόμαστε ότι υπάρχει σύγκρουση και δυσκολία που πρέπει να ξεπεραστεί. Γνωρίζουμε ότι απαιτείται μεγαλείο από τον ήρωα. Έτσι συμβαίνει και στη ζωή: είναι γεμάτη από ένταση που ζητάει επίλυση. Υπάρχει σύγκρουση, πόνος, ταλαιπωρία, αδικία. Επίσης η ζωή είναι γεμάτη εκπλήξεις.

Τετάρτη 28 Οκτωβρίου 2015

Πρόωρες Αποχωρήσεις...Διέξοδος ή Παγίδα



Το Δημόσιο Νηπιαγωγείο συνεχίζει να αποτελεί τον αδύναμο κρίκο της εκπαίδευσης, παρά την κοινά αποδεκτή καθοριστική σημασία που έχει για τη μαθησιακή πορεία των παιδιών.

Για ακόμη μια φορά η προσχολική εκπαίδευση αποτελεί θύμα ενός ανύπαρκτου προγραμματισμού, μιας εκπαιδευτικής πολιτικής που δεν την συμπεριλαμβάνει…

Είναι, λοιπόν, η ώρα να ειπωθούν για ακόμη μια φορά οι αλήθειες για τα νηπιαγωγεία, αλήθειες που αφορούν παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς.

Το Υπουργείο Παιδείας αντιμετωπίζει το νηπιαγωγείο ως συμπλήρωμα της εκπαίδευσης και όχι ως ισότιμο κομμάτι της, αφού καμία απόφαση με βελτιωτικά χαρακτηριστικά, δεν αφορά τα νηπιαγωγεία και ούτε φαίνεται καμιά ουσιαστική και σοβαρή πρόθεση μελέτης των ιδιαίτερων προβλημάτων που χαρακτηρίζουν την προσχολική εκπαίδευση εδώ και χρόνια..

Παρασκευή 2 Οκτωβρίου 2015

Κορώνες με τα ονόματα για τους βοηθούς


Μια διασκεδαστική δραστηριότητα για να μάθουμε να αναγνωρίζουμε το όνομά μας , να ξεκινήσουμε να το γράφουμε για συγκεκριμένο σκοπό (το στέμμα του βοηθού) και να το στολίσουμε με φαντασία και δημιουργικότητα χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά!!!


Σπιτάκια Γραμμάτων 1

Σπιτάκια με το αρχικό γράμμα του ονόματος των παιδιών.
Μπορούμε να φτιάξουμε μια μικρή ιστορία για κάθε παιδί με τις λεξούλες που θα μας πει.

Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2015

Beginning Sound Clip Cards

beginning sound clip cards
I created these bright strips as a simple way for my Four to review letter sounds.
learn letter sounds 2
The download includes 26 strips.  I printed the pages on card stock and laminated them (with my awesome home laminator).  Then I cut the strips apart and set them out with some clothes pins.
learn letter sounds 1
For each strip, my son clipped the picture that started with the letter on the left.  If you want to make these self checking, you could draw a little dot on the back where the clothespin should go.  Then your child could easily flip over the card after he’s clipped it to see if he’s right.
Perfect for a classroom center or a kitchen table activity!
free beginning sound clip cards 2

To make these easy to store, you could simply bind them with a rubber band OR punch a hole in the left corner and use a metal ring to keep the set together, like I did with my bear pattern strips.  Your child might want to flip through the cards and point to each picture, or you could take them off the ring so he can clip them.

Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου 2015

Πιάσιμο Μολυβιού

Η εξέλιξη του πιασίματος του μολυβιού αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι της ανάπτυξης των μικρών παιδιών. 

Καθώς το παιδί αναπτύσσεται σωματικά και συμμετέχει σε πολλές διασκεδαστικές δραστηριότητες αδρής κινητικότητας (τρέξιμο, σκαρφάλωμα, αναπηδήσεις κ.α.) οι μύες των ώμων και του βραχίονα  γίνονται ισχυρότεροι και σταθερότεροι. Αυτό θα βοηθήσει στην ωρίμανση της "λαβής" του μολυβιού.

Τρίτη 8 Σεπτεμβρίου 2015

Πραγματικά τί θέλουν να πουν οι εκπαιδευτικοί στους γονείς;

Αποτέλεσμα εικόνας για teachers and parents
Είμαστε εκπαιδευτικοί και όχι νταντάδες. Είμαστε μορφωμένοι επαγγελματίες που εργαζόμαστε καθημερινά με παιδιά, και συχνά βλέπουμε το παιδί σας από διαφορετική σκοπιά σε σχέση με αυτή που το βλέπετε εσείς. Αν σας δώσουμε κάποιες συμβουλές για το παιδί σας, μην αντιδράσετε άσχημα. Ακούστε και αποδεχτείτε τις συμβουλές, με τον ίδιο τρόπο που θα δεχόσασταν μια συμβουλή από ένα γιατρό ή ένα δικηγόρο.

ΟΜΑΔΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ:Τα προνήπια θύματα της μνημονιακής πολιτικής……….

Η νέα σχολική χρονιά θα μείνει στη  ιστορία της εκπαίδευσης για την βίαιη , θορυβώδη… ακινησία που τη χαρακτηρίζει.

Το νηπιαγωγείο στα χρόνια των μνημονίων, έχει υποστεί πλήρη και απόλυτη απαξίωση αϕού τα ιδιαίτερα και σοβαρά προβλήματα του κλάδου, αϕήνουν παγερά αδιάϕορη την ηγεσία του Υπουργείου, που σεμνά και ταπεινά , αλέθει δικαιώματα και κατακτήσεις του κλάδου μας, υποβαθμίζοντας την Προσχολική εκπαίδευση, διαλύοντας κάθε πλαίσιο λειτουργίας.

Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2015

ΔΗΣΥ: Μήπως Ήρθε η Ώρα να Υπάρξει Διακομματική Συνεννόηση και για τη Σωτηρία της Δημόσιας Εκπαίδευσης;

Σεπτεμβρίου 2015


Το δημόσιο σχολείο αποτελεί το σημαντικότερο κύτταρο παιδείας και πολιτισμού σε κάθε σύγχρονη κοινωνία. Στη σημερινή Ελλάδα των αλλεπάλληλων μνημονίων και της διαρκούς κατάρρευσης, η δημόσια εκπαίδευση αποδεικνύεται, ίσως, ο μεγαλύτερος ασθενής της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης. Υποχρηματοδότηση της δημόσιας παιδείας, μηδενικοί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών, καθιέρωση ελαστικών μορϕών εργασίας, πρωτοϕανείς ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, αντικατοπτρίζουν τη σκληρή πραγματικότητα εν έτει 2015, αϕού εδώ και έξι χρόνια μνημονιακών πολιτικών καμία κυβέρνηση δεν έχει ενδιαϕερθεί ουσιαστικά για τη δημόσια εκπαίδευση.

Δευτέρα 1 Ιουνίου 2015

Συνδικαλιστικός Κανιβαλισμός

Όσοι έχουν ασχοληθεί έστω και στοιχειωδώς με το συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών, γνωρίζουν καλά πως αίτημα του κλάδου ήταν πάντα η πλειοψηφία των Υπηρεσιακών Συμβουλίων (ΠΥΣΠΕ, ΑΠΥΣΠΕ, ΚΥΣΠΕ) να αποτελείται από αιρετά μέλη.

Με αυτή την αρχή αποδέχθηκα και εγώ και ο αναπληρωτής μου, ο  Φιλίππου Στέργιος την τοποθέτησή μας στο Διευρυμένο Συμβούλιο Επιλογής Διευθυντών από τον Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας κύριο  Κουράκη,  ύστερα από πρόταση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας.

Είναι χαρακτηριστικό πως ουδέποτε υπέβαλα αίτηση, ουδέποτε εκδήλωσα ενδιαφέρον, καθώς δεν ταιριάζει στην προσωπικότητά μου το «κυνήγι» της οποιασδήποτε «καρέκλας».