Σεπτεμβρίου 2015
Το δημόσιο σχολείο αποτελεί το σημαντικότερο κύτταρο παιδείας και πολιτισμού σε κάθε σύγχρονη κοινωνία. Στη σημερινή Ελλάδα των αλλεπάλληλων μνημονίων και της διαρκούς κατάρρευσης, η δημόσια εκπαίδευση αποδεικνύεται, ίσως, ο μεγαλύτερος ασθενής της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης. Υποχρηματοδότηση της δημόσιας παιδείας, μηδενικοί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών, καθιέρωση ελαστικών μορϕών εργασίας, πρωτοϕανείς ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, αντικατοπτρίζουν τη σκληρή πραγματικότητα εν έτει 2015, αϕού εδώ και έξι χρόνια μνημονιακών πολιτικών καμία κυβέρνηση δεν έχει ενδιαϕερθεί ουσιαστικά για τη δημόσια εκπαίδευση.
Στον αντίποδα αυτής της κατάστασης, ελάχιστες μόνο μέρες ήταν αρκετές για να ασκηθούν πιέσεις, να εισακουστούν αιτήματα και να υπάρξει άμεσα διακομματική συνεννόηση για το πάγωμα και τη διαϕαινόμενη κατάργηση του ΦΠΑ 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση. Φυσικά, δεν υπήρξε ούτε για μία στιγμή αντίστοιχη κινητοποίηση όταν πριν από λίγα χρόνια, στο βωμό του πρώτου μνημονίου, χιλιάδες δημόσια σχολεία έκλεισαν μέσα σε μια νύχτα. Δεν είδαμε ποτέ ανάλογη κομματική σύμπνοια όταν, τις ημέρες του δεύτερου μνημονίου, 2.500 εκπαιδευτικοί του δημόσιου σχολείου τέθηκαν σε διαθεσιμότητα-απόλυση.
Ακόμη και σήμερα, που βιώνουμε ημέρες ενός τρίτου μνημονίου, το γεγονός ότι τα δημόσια σχολεία ανοίγουν σε λίγες μέρες με μηδενική χρηματοδότηση και χωρίς εκπαιδευτικούς (25000 είναι τα κενά στην εκπαίδευση!!) τείνει να αποτελέσει μία δεδομένη κατάσταση(!!) στην οποία γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί καλούνται να συμβιβαστούν. Τα «ισοδύναμα μέτρα» ισχύουν, προϕανώς, μόνο για την ιδιωτική εκπαίδευση. Για τα παιδιά του δημόσιου σχολείου υπάρχει, απλά, ο «Καιάδας» των μνημονίων…
Σε καμία περίπτωση, η υπερϕορολόγηση πάσης ϕύσεως ιδιωτικής πρωτοβουλίας δεν αποτελεί τη λύση για την ανάπτυξη. Ούτε υπάρχει αντιπαλότητα μεταξύ των εργαζόμενων στον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα. Μήπως όμως, κάποια στιγμή θα πρέπει να γίνει αντιληπτό, από την πολιτική ηγεσία αλλά και από όλα τα πολιτικά κόμματα, ότι η υπέρογκη και δυσβάσταχτη ϕορολόγηση του 95% των ελληνικών οικογενειών, που τα παιδιά τους ϕοιτούν στο δημόσιο σχολείο, πρέπει να έχει ως ελάχιστο αντίκρισμα ποιοτική δημόσια και δωρεάν παιδεία;
Χρειάστηκαν μόνο λίγες μέρες για τη «σωτηρία της ιδιωτικής εκπαίδευσης». Αναμένουμε από τα πολιτικά κόμματα την ίδια άμεση ευαισθησία και για τη συντριπτική πλειοψηϕία των σχολείων της ελληνικής επικράτειας που δεν είναι ιδιωτικά, αλλά δημόσια. Ας βρεθούν, επιτέλους, κάποια στιγμή «ισοδύναμα μέτρα» και για διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών, για αυξημένη χρηματοδότηση αλλά και ουσιαστική αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης.
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα το δημόσιο σχολείο είναι πλέον αναγνωρίσιμα και αποδεκτά από όλους. Μήπως ήρθε η ώρα να υπάρξει διακομματική συνεννόηση και για τη σωτηρία της δημόσιας εκπαίδευσης;
Δημοκρατική Συνεργασία Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου