Αξίωση και ανάγκη για
μια εναλλακτική θεώρηση της αποκατάστασης των προβλημάτων του γραπτού λόγου
Μιλτιάδης Π. ΚΑΡΒΟΥΝΗΣ ,
Υπ. Διδάκτωρ Ειδικής Αγωγής Παν/μιου Ιωαννίνων, Εργαστήριο Ειδικής και Θεραπευτικής Αγωγής( ΕΡ.Ε.Θ.Α.)
Ηλεκτρονική Διεύθυνση: mkarvuni@hellasnet.gr
Παρόλο
που η αντιμετώπιση των δυσκολιών μάθησης του γραπτού λόγου στη δευτεροβάθμια
εκπαίδευση βρίσκεται στο επίκεντρο διαφόρων νομοθετικών ρυθμίσεων, εντούτοις
διαπιστώνεται η ανάγκη εφαρμογής ερευνητικά αξιολογημένων προγραμμάτων
παρέμβασης. Ειδικότερα, στην περίπτωση της δυσλεξίας φαίνεται να υπάρχουν
πολλές πρακτικές προσεγγίσεις με ισχνά έως ανύπαρκτα ερευνητικά ερείσματα, οι οποίες
παρουσιάζονται με τον εντυπωσιασμό του επιστημονικοφανούς, αλλά καμία θεωρητικά
θεμελιωμένη και μεθοδολογικά έγκυρη ερευνητική προσέγγιση. Λόγω της
σπουδαιότητας που έχει το θέμα των προβλημάτων της ανάγνωσης και ορθογραφημένης
γραφής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στη συνέχεια θα επιχειρήσουμε μια αδρομερή
επισκόπηση της εμπειρικής βάσης και του περιεχομένου των μέχρι τούδε
ερευνητικών πορισμάτων, παρουσιάζοντας παράλληλα και το θεωρητικό υπόβαθρο μιας
προτεινόμενης εναλλακτικής μεθόδου παρέμβασης που θεωρούμε ότι διευκολύνει την
αντιμετώπιση των δυσκολιών του γραπτού λόγου στην ελληνική γλώσσα.