ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗΣ ΤΟΥ
ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΕΝΤΑΒΡΥΣΟΥ
Η παράταξη της
ΠΑΣΚ Εκπαιδευτικών Π.Ε. Καστοριάς θέλει να εκφράσει
την έντονη αντίθεση της στην απόφαση του Υπουργείου να αναστείλει τη συγχώνευση
του Δημοτικού Σχολείου Πενταβρύσου μετά από εξω-εκπαιδευτικές παρεμβάσεις , που
παραβλέπουν το καλό των μικρών μαθητών και εξυπηρετούν άλλα μικροπολιτικά συμφέροντα.
Θεωρούμε
απαράδεκτο , αντιπαιδαγωγικό αλλά και ανέντιμο να παίζονται τέτοιου είδους
παιχνίδια σε βάρος των μαθητών, την ώρα που έχει ήδη ξεκινήσει η σχολική χρονιά
και τα παιδιά μπήκαν στις τάξεις τους,
σε ένα ολοκαίνουριο κτίριο, με κατάλληλες υποδομές και το απαραίτητο
εκπαιδευτικό προσωπικό.
Είναι επίσης
απαράδεκτο να παραγκωνίζονται οι εκπαιδευτικοί θεσμοί και οι εκπαιδευτικές
διαδικασίες λόγω συγκεκριμένων πολιτικών παρεμβάσεων.
Στη δύσκολη
εποχή που ζούμε θα έπρεπε τουλάχιστον τα θέματα που αφορούν την Εκπαίδευση των
παιδιών μας, να αντιμετωπίζονται με
μεγαλύτερο σεβασμό και περισσότερη προσοχή
και ευαισθησία.
Σε μια λιμνουλα ζούσε μια μαμά βατραχίνα που ειχε 7 βατραχάκια. Τα μικρα βατραχάκια πήγαν όμως μια βόλτα. Κάθε μέρα επιστρέφει και ενα βατραχακι με διαφορετικό χρώμα. Γιατί άλλαξε το χρώμα του;;;; πού είχε πάει;;;;;;; μαθαίνουμε τις μερες, τα χρώματα, κάνουμε μίξεις χρωμάτων
Mια από
τις πιο σημαντικές συνελεύσεις των τελευταίων χρόνων πραγματοποιήθηκε τον
φετινό Ιούνιο.
Η 81η Γενική συνέλευση του κλάδου έγινε με την
προσδοκία όλων μας να αποτελέσει φάρο μιας νέας αγωνιστικής πορείας, δίνοντας
νέο στίγμα, νέα πνοή στο συνδικάτο.
Με μεγάλη χαρά και ικανοποίηση διαβάσαμε τα θέματα ημερήσιας
διάταξης. Ικανοποίηση γιατί μετά από επαφές και διαβουλεύσεις που είχαμε με τη
ΔΟΕ, το θέμα της Προσχολικής Εκπαίδευσηςέγινε θέμα της ημερήσιας διάταξης και χαρά γιατί πιστέψαμε πως
πραγματικά αναγνωρίζεται επιτέλους ως ο θεμέλιος λίθος της εκπαίδευσης των
παιδιών μας.
Πιστέψαμε πως όλοι κατάλαβαν τη σημασία της Προσχολικής Εκπαίδευσης.
Πιστέψαμε πως άρχισαν πια να ξεπερνιούνται παλαιότερες
αγκυλώσεις καινα αναγνωρίζονται τα
προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στο νηπιαγωγείο.
Πιστέψαμε ως αφελείς ονειροπόλοι πως θα αποφασίσουμε
επιτέλουςνα αγωνιστούμε όλοι μαζί για
την ΠΕ ώστε να βρούμε άμεσα λύσεις.
Εκλεγμένη αντιπρόσωπος από το σύλλογο
Καστοριάς, με το ψηφοδέλτιο της ΠΑΣΚ.
Εγώ δεν έχω μάθει αυτό το συνδικαλιστικό σόου που παίζετε κάποιοι
εδώ μέσα . Είμαι από μακριά. Θα με συγχωρέσετε λοιπόν, θα μιλήσω λίγο διαφορετικά.
Θα ξεκινήσω με τα συναισθήματα που μου προκαλεί η
παρακολούθηση της ως τώρα διαδικασίας. Αισθάνομαι λύπη, απογοήτευση, θυμό και
μεγάλο προβληματισμό για όλα όσα βλέπω και ακούω. Έχετε συνηθίσει κάποιοι
προφανώς σ’ αυτή τη λογική, εγώ, όμως δεν μπορώ και δε θέλω να τη δεχτώ.
Το ίδιο
συμβαίνει και στις συνελεύσεις των
συλλόγων. Οι συνάδερφοι μας λένε ότι βαρεθήκανε τις ίδιες αντιπαραθέσεις,
βαρεθήκανε να λέμε τα ίδια, τις ίδιες πολιτικές αναλύσεις και ότι από εμάς περιμένουν προτάσεις. Εγώ αυτά ακούω και
δεν το ακούω μόνο από συναδέλφους που στηρίζουν τη δική μας παράταξη, το ακούω …
Όταν οι εκπαιδευτικοί, αλλά και όσοι εμπλέκονται στην
Εκπαίδευση, μιλάνε για Αναλυτικό Πρόγραμμα, εννοούν ένα εργαλείο το οποίο
χρησιμοποιούν στην καθημερινή πράξη, ένα μπούσουλα που τους λέει τι πρέπει να
κάνουν και πότε.
Ένας ορισμός του Αναλυτικού Προγράμματος οποιασδήποτε
μορφής είναι ο εξής: ΑΠ είναι το αποτέλεσμα και το προϊόν διαδικασιών σχεδιασμού
και [1]σύνταξης
ενός γενικού πλαισίου μακροπρόθεσμης οργάνωσης της διδασκαλίας που γίνεται σε
διάφορα επίπεδα και με διαφορετικό κατά περίπτωση βαθμό εγκυρότητας και
νομιμότητας (οι σκοποί και οι στόχοι είναι επαρκώς αιτιολογημένοι και
προκύπτουν από τις ανάγκες της κοινωνίας ή τις ανάγκες των μαθητών). Στην
έννοια του Αναλυτικού Προγράμματος ανοίγονται όλες οι δραστηριότητες και οι
διαδικασίες, οι οποίες εκβάλλουν στον μακροπρόθεσμο προγραμματισμό της
διδασκαλίας.
Σχετικά με τις δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας για την αύξηση του
διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Με αφορμή τις δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας και
Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου , στις 22-7-2012, αλλά και δημοσιεύματα του
τύπου σχετικά με την αύξηση του
διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών η Πανελλήνια Ανεξάρτητη Συνδικαλιστική Κίνηση
επισημαίνει τα εξής :
1.Το σημερινό διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας
εκπαίδευσης 24-21 ώρες , ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας, καθιερώθηκε με το Ν.
2518/97 ,ύστερα από πολυήμερη απεργιακή κινητοποίηση των εκπαιδευτικών της Π.Ε.
και αντικατέστησε τη σχετική διάταξη του Ν. 1566/85 που προέβλεπε διδακτικό
ωράριο για τους εκπαιδευτικούς της Π.Ε. 25-30 ώρες εβδομαδιαίως. Όπως
χαρακτηριστικά αναφέρεται στην εισηγητική έκθεση του Ν.2518/97 "στόχος
της μείωσης είναι η αναβάθμιση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού
έργου".
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ 81η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ Δ.Ο.Ε.
Στην πιο κρίσιμη περίοδο για τους εργαζόμενους η 81η Γ.Σ. της Δ.Ο.Ε. δεν μπόρεσε, με ευθύνες συγκεκριμένων παρατάξεων, να πάρει καμιά απολύτως απόφαση, η οποία ενώνοντας όλους τους εκπαιδευτικούς θα χαράξει την απάντηση στη βαρβαρότητα που καταστρέφει τις ζωές μας. Οι προθέσεις των Κινήσεων - Παρεμβάσεων - Συσπειρώσεων φάνηκαν από το ξεκίνημα των διαδικασιών. Μην αντέχοντας για δεύτερη συνεχόμενη φορά η ψήφιση διεκδικητικού πλαισίου να τους «δεσμεύσει» και να μην μπορούν να αποκτήσουν την υιοθέτηση των ακραίων αντιευρωπαϊκών τους αντιλήψεων για έξοδο από την Ευρωπαϊκή Ένωση και τη ζώνη του ευρώ, με μια σειρά από διαδικαστικά τερτίπια δυναμίτισαν την ομαλότητα της Γενικής Συνέλευσης.