Το Δημόσιο Νηπιαγωγείο συνεχίζει να αποτελεί τον
αδύναμο κρίκο της εκπαίδευσης, παρά την κοινά αποδεκτή καθοριστική σημασία που
έχει για τη μαθησιακή πορεία των παιδιών.
Για ακόμη
μια φορά η προσχολική εκπαίδευση αποτελεί θύμα ενός ανύπαρκτου προγραμματισμού,
μιας εκπαιδευτικής πολιτικής που δεν την συμπεριλαμβάνει…
Είναι,
λοιπόν, η ώρα να ειπωθούν για ακόμη μια φορά οι αλήθειες για τα νηπιαγωγεία,
αλήθειες που αφορούν παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς.
Το
Υπουργείο Παιδείας αντιμετωπίζει το νηπιαγωγείο ως συμπλήρωμα της εκπαίδευσης
και όχι ως ισότιμο κομμάτι της, αφού καμία απόφαση με βελτιωτικά χαρακτηριστικά,
δεν αφορά τα νηπιαγωγεία και ούτε φαίνεται καμιά ουσιαστική και σοβαρή πρόθεση
μελέτης των ιδιαίτερων προβλημάτων που χαρακτηρίζουν την προσχολική εκπαίδευση
εδώ και χρόνια..
Είναι αλήθεια λοιπόν…
ότι ο θεσμός του ολοήμερου
Νηπιαγωγείου διαλύεται, με συνέπειες που αφορούν τα παιδιά, τους γονείς και
τους εκπαιδευτικούς.
Ο θεσμός του ολοήμερου, που στηρίχτηκε και
λειτούργησε με επιτυχία, εντάχθηκε στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα με
το νόμο 2525/1997 (ΦΕΚ 188/1997,τ.Α΄) με σκοπό να ανταποκριθεί στις σύγχρονες
κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανάγκες εξασφαλίζοντας σε όλα τα νήπια ίσες
ευκαιρίες στην εκπαίδευση.
Τα Προγράμματα Σπουδών του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου
παρέχουν ολοκληρωμένη εκπαιδευτική προετοιμασία των νηπίων για το Δημοτικό
Σχολείο και ενισχύουν το ρόλο της κρατικής μέριμνας με στόχο τη μείωση των
μορφωτικών και κοινωνικών ανισοτήτων.
Η πολιτεία με την ανύπαρκτη υλική και θεσμική της
συμπαράσταση τορπιλίζει το θεσμό, αδιαφορώντας για τις συνέπειες.
Η ανύπαρκτη οικονομική στήριξη του ολοήμερου, που
υπολειτουργούσε, συμπληρώνεται τώρα με την δυνατότητα πρόωρης αποχώρησης από το
πρόγραμμα του ολοήμερου στις 2μ.μ.
Οι πρόωρες αποχωρήσεις, που σε πολλούς νομούς οδήγησαν
στο κλείσιμο ολοήμερων τμημάτων είναι η αρχή της διάλυσης ενός καινοτόμου
προγράμματος, που έχει πολλαπλά οφέλη.
Το σχολείο θα πρέπει να λειτουργεί με βασικό
σκοπό, τα οφέλη που μπορεί να προσφέρει στα παιδιά και όχι με βάση το βόλεμα
της καθημερινότητας των γονιών.
Η εκπαίδευση έχει φιλοσοφία και στόχους, το
πρόγραμμα του ολοήμερου είναι ενιαίο και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να
λειτουργεί με διαφορετικές ταχύτητες, διαλύοντας το παιδοκεντρικό μαθησιακό
κλίμα, που είναι καθοριστικό για τα παιδιά αυτής της ηλικίας και τους στόχους
της προσχολικής εκπαίδευσης.
Η πρόταση της ομάδας Νηπιαγωγών που κατατέθηκε και
στη Γενική Συνέλευση του κλάδου είναι συγκεκριμένη.
Προτείνουμε να μελετηθεί η ίδρυση ενός άλλου τύπου
Νηπιαγωγείου Διευρυμένου, που θα λειτουργεί με δύο νηπιαγωγούς με ωράριο
8.00π.μ. έως 12.00π.μ. και 10.00π.μ. έως 2.00μ.μ.. Το κοινό δίωρο αποτελεί
χρυσή ευκαιρία για συνεργασία και εξατομικευμένη διδασκαλία .
Ένας τέτοιος τύπος νηπιαγωγείου με προϋπόθεση την
στήριξή του από δύο νηπιαγωγούς, λύνει
ζητήματα οργάνωσης και στηρίζει την επιστημονικότητα του προγράμματος,
εφαρμόζοντας ηλικιακά και αναπτυξιακά κατάλληλες διδακτικές και παιδαγωγικές
προσεγγίσεις σύμφωνες με τις σύγχρονες τάσεις στην Προσχολική Εκπαίδευση.
Προχωράμε μπροστά, διεκδικούμε και
αγωνιζόμαστε όχι συντεχνιακά αλλά συλλογικά, ουσιαστικά, με όραμα και
προτάσεις.
Αγωνιζόμαστε «Να συμπεριλαμβανόμαστε σε
αυτούς που θα αποφασίζουν για εμάς»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου