NAI σε ουσιαστικές ρυθμίσεις και αλλαγές…
Παρακολουθούμε το τελευταίο χρονικό διάστημα λίγο πριν από τις εκλογές των αντιπροσώπων, το θέατρο του παραλόγου, με πρωταγωνιστές από τη μια πλευρά διαρροές και αίολες υποσχέσεις από το Υπουργείο και από την άλλη ομάδες συναδέλφων, που σαφώς δεν εκπροσωπούν το σύνολο του κλάδου των νηπιαγωγών, να αγωνίζονται για τα …δεδομένα.
Από πότε αμφισβητείται η σημασία της προσχολικής εκπαίδευσης;;
Από πότε είναι σημαία αγώνων η εγγραφή των προνηπίων στο νηπιαγωγείο, αφού όλα τα χρόνια γράφουμε όσα περισσότερα μπορούμε για να λειτουργήσουν τα νηπιαγωγεία;
Η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση αποτελεί μια σοβαρή διεκδίκηση χρόνων και η εφαρμογή της, θα ήταν πραγματικά μια κατάκτηση του κλάδου, αποτελεί άλλωστε υποχρέωση της κυβέρνησης απέναντι στις δεσμεύσεις της στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με την οποία το 95% των παιδιών (από 4 ετών μέχρι την ηλικία υποχρεωτικής σχολικής φοίτησης) πρέπει να συμμετέχει σε προσχολική εκπαίδευση.
H Oμάδα Nηπιαγωγών, με ευθύνη και σοβαρότητα αγωνίζεται μέσα από δράσεις σε όλη την Ελλάδα και επιστημονικές ημερίδες, να αναδείξει τα σοβαρά προβλήματα του κλάδου, να αφουγκραστεί τους συναδέλφους, να καταγράψει και να προτείνει ένα διεκδικητικό πλαίσιο στην Διδασκαλική Ομοσπονδία .
Αγωνιστήκαμε στην 85η Γενική Συνέλευση για την διαμόρφωση του διεκδικητικού πλαισίου και ιδιαίτερα για την ενιαία δεκατετράχρονη Εκπαίδευση, παρά τις αντιδράσεις παρατάξεων, που το τελευταίο διάστημα καλλιεργούν το αγωνιστικό τους προφιλ με αφορμή τις εκλογές των αντιπροσώπων…
Υπερασπιζόμαστε την Ενιαία δεκατετράχρονη Εκπαίδευση γιατί γνωρίζουμε ότι η χρονική περίοδος που συμπίπτει με την είσοδο του παιδιού στο δημοτικό σχολείο αποτελεί μια από τις πιο κρίσιμες χρονικές περιόδους της παιδικής ηλικίας, κατά την οποία παρατηρούνται τόσο στην προσωπικότητα του παιδιού όσο και στο οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον ιδιαίτερα έντονες αλλαγές, , με απαιτήσεις στο γνωστικό , συναισθηματικό και κοινωνικό επίπεδο .
Ένα από τα βασικά στοιχεία που καθορίζουν την ομαλή μετάβαση των νηπίων στο δημοτικό είναι και η παροχή συνέχειας στη μάθηση , μέσα από το σχεδιασμό αναπτυξιακά κατάλληλων προγραμμάτων για παιδιά του νηπιαγωγείου και πρώτης δημοτικού.
Είναι ιδιαίτερη η σημασία που έχουν οι στρατηγικές και οι διαδικασίες που ακολουθούνται για την διασφάλιση της ομαλής μετάβασης και προσαρμογής των νηπίων στο δημοτικό σχολείο, την παροχή συνέχειας μέσα από δραστηριότητες που γεφυρώνουν το χάσμα μεταξύ σπιτιού, νηπιαγωγείου και δημοτικού σχολείου, υποστηρίζει η κ. Γουργιώτου, Επίκουρη Καθηγήτρια, στο Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου της Κρήτης.
Τα ερευνητικά δεδομένα δείχνουν ότι παράγοντες δομής, συμπεριλαμβανομένων του αριθμού των παιδιών της τάξης, παράγοντες ποιότητας, όπως η ποιότητα της διδασκαλίας, της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, ασυνέχειες στο πρόγραμμα σπουδών, καθώς και ο τρόπος που αλληλεπιδρούν γονείς και εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν ή εμποδίζουν την μετάβαση στο σχολείο.
Η προσχολική εκπαίδευση έχει πληγωθεί βαθιά μέσα από την πολιτική των περικοπών και της εξοικονόμησης δαπανών, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, με συνέπεια στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα παιδιά.
Δεν ξεχνάμε την διάλυση του ολοήμερου νηπιαγωγείου, την αύξηση του ωραρίου μας, τις περικοπές στις δαπάνες, την έλλειψη διορισμών, την έλλειψη υποδομών, τη θεσμοθέτηση του ωραρίου και την αλλαγή της οργανικότητας των νηπιαγωγείων …μόνο στα χαρτιά…
Τα παιδιά δικαιούνται να έχουν πρόσβαση σε μια υψηλής ποιότητας εκπαίδευση, ουσιαστικά ίσοδύναμων ευκαιριών, που θα επιδεικνύει τον απαραίτητο σεβασμό στις προσωπικές τους ιστορίες και την πολιτιστική τους κληρονομιά.
Υπερασπιζόμαστε το σχολείο της ποιότητας και όχι το σχολείο των μνημονίων και των περικοπών.
Αντιστεκόμαστε στην πολυδιασπασμένη σε όλο και μικρότερες ομάδες εκπαίδευση, που συσπειρωμένες, διεκδικούν φανατικά μικροσυμφέροντα και κάνουν σημαία αγώνων δεδομένα και κεκτημένα του κλάδου. !!!
Παρακολουθούμε όσα διαδραματίζονται στο χώρο της προσχολικής αγωγής και θα συνεχίσουμε να παλεύουμε με όλο το συνδικαλιστικό κίνημα χωρίς κομματικές στοχεύσεις, ιδιοτέλειες και αγκυλώσεις, για ουσιαστική υλοποίηση της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης, των ολοήμερων σχολείων, της θεσμοθέτησης του ωραρίου μας, της αναβάθμισης της ποιότητας στην εκπαίδευση.
Tα κεκτημένα του κλάδου έγιναν ζητούμενα …οι αγώνες και οι διεκδικήσεις είναι μπροστά μας…. χωρίς εκπτώσεις …για την εκπαίδευση, που παλεύουμε εδώ και χρόνια….
Για την ομάδα Νηπιαγωγών
Βέτα Κορωναίου
Βάσω Μαλέα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου