Είμαστε εκπαιδευτικοί και όχι νταντάδες. Είμαστε μορφωμένοι επαγγελματίες που εργαζόμαστε καθημερινά με παιδιά, και συχνά βλέπουμε το παιδί σας από διαφορετική σκοπιά σε σχέση με αυτή που το βλέπετε εσείς. Αν σας δώσουμε κάποιες συμβουλές για το παιδί σας, μην αντιδράσετε άσχημα. Ακούστε και αποδεχτείτε τις συμβουλές, με τον ίδιο τρόπο που θα δεχόσασταν μια συμβουλή από ένα γιατρό ή ένα δικηγόρο.
Τρίτη 8 Σεπτεμβρίου 2015
ΟΜΑΔΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ:Τα προνήπια θύματα της μνημονιακής πολιτικής……….
Η νέα σχολική χρονιά θα μείνει στη ιστορία της εκπαίδευσης για την βίαιη , θορυβώδη… ακινησία που τη χαρακτηρίζει.
Το νηπιαγωγείο στα χρόνια των μνημονίων, έχει υποστεί πλήρη και απόλυτη απαξίωση αϕού τα ιδιαίτερα και σοβαρά προβλήματα του κλάδου, αϕήνουν παγερά αδιάϕορη την ηγεσία του Υπουργείου, που σεμνά και ταπεινά , αλέθει δικαιώματα και κατακτήσεις του κλάδου μας, υποβαθμίζοντας την Προσχολική εκπαίδευση, διαλύοντας κάθε πλαίσιο λειτουργίας.
Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2015
ΔΗΣΥ: Μήπως Ήρθε η Ώρα να Υπάρξει Διακομματική Συνεννόηση και για τη Σωτηρία της Δημόσιας Εκπαίδευσης;
Σεπτεμβρίου 2015
Το δημόσιο σχολείο αποτελεί το σημαντικότερο κύτταρο παιδείας και πολιτισμού σε κάθε σύγχρονη κοινωνία. Στη σημερινή Ελλάδα των αλλεπάλληλων μνημονίων και της διαρκούς κατάρρευσης, η δημόσια εκπαίδευση αποδεικνύεται, ίσως, ο μεγαλύτερος ασθενής της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης. Υποχρηματοδότηση της δημόσιας παιδείας, μηδενικοί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών, καθιέρωση ελαστικών μορϕών εργασίας, πρωτοϕανείς ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, αντικατοπτρίζουν τη σκληρή πραγματικότητα εν έτει 2015, αϕού εδώ και έξι χρόνια μνημονιακών πολιτικών καμία κυβέρνηση δεν έχει ενδιαϕερθεί ουσιαστικά για τη δημόσια εκπαίδευση.
Δευτέρα 1 Ιουνίου 2015
Συνδικαλιστικός Κανιβαλισμός
Όσοι έχουν ασχοληθεί έστω και στοιχειωδώς με το
συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών, γνωρίζουν καλά πως αίτημα του κλάδου
ήταν πάντα η πλειοψηφία των Υπηρεσιακών Συμβουλίων (ΠΥΣΠΕ, ΑΠΥΣΠΕ, ΚΥΣΠΕ) να
αποτελείται από αιρετά μέλη.
Με αυτή την αρχή αποδέχθηκα και εγώ και ο αναπληρωτής μου,
ο Φιλίππου Στέργιος την τοποθέτησή μας
στο Διευρυμένο Συμβούλιο Επιλογής Διευθυντών από τον Αναπληρωτή Υπουργό
Παιδείας κύριο Κουράκη, ύστερα από πρόταση του Περιφερειακού
Διευθυντή Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας.
Είναι χαρακτηριστικό πως ουδέποτε υπέβαλα αίτηση, ουδέποτε
εκδήλωσα ενδιαφέρον, καθώς δεν ταιριάζει στην προσωπικότητά μου το «κυνήγι» της οποιασδήποτε «καρέκλας».
Παρασκευή 22 Μαΐου 2015
Γνώση Γραμμάτων: Θεωρία
Στα αλφαβητικά συστήματα γραφής, βάση ανάγνωσης
αποτελεί η αποκωδικοποίηση των τυπωμένων λέξεων, δηλ. η μετάφραση των τυπωμένων
μονάδων σε ηχητικές μονάδες, και αντίστροφα η γραφή περιλαμβάνει
μετάφραση ηχητικών μονάδων σε έντυπες μονάδες . Στο πιο βασικό επίπεδο, το έργο
αυτό απαιτεί τη γνώση των ονομάτων των γραμμάτων. Ένας πρώιμος αναγνώστης που
δεν γνωρίζει τα γράμματα του αλφαβήτου δεν μπορεί να ξέρει ποιος ήχος
αντιστοιχεί σε ποιο γράμμα. Η γνώση του αλφαβήτου κατά την είσοδο στο
σχολείο είναι ένας από τους ισχυρότερους προγνωστικούς παράγοντες
για βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη επιτυχία στο γραμματισμό
(Stevenson & Newman, 1986).
Αυτή,
λοιπόν, η δεξιότητα συνδέεται με την κατανόηση ότι τα
γράμματα διαφέρουν μεταξύ τους, περιλαμβάνει τη γνώση των
ονομάτων και των ήχων τους, και την
αναγνώριση γραμμάτων παντού.
Τα
παιδιά μαθαίνουν για πρώτη φορά το όνομα των γραμμάτων , ίσως μέσω της ακοής
βιβλίων της αλφάβητου ή με το τραγούδι της αλφάβητου και στη συνέχεια
μαθαίνουν να ταιριάζουν τα ονόματα με τα τυπωμένα γράμματα. Ως μέρος της
διδασκαλίας των ονομάτων των γραμμάτων διδάσκονται αξίες ήχου. Για παράδειγμα,
ένα παιδί μπορεί να διαβάσει ένα βιβλίο με την αλφάβητο στο οποίο τα
γράμματα σε συνδυασμό με τις εικόνες των ζώων περιέχουν τα ονόματά τους.
Η γνώση της αλφάβητου είναι απαραίτητη ώστε τα παιδιά να διαχωρίσουν τις
ενάρξεις από τα στιχάκια και στη συνέχεια η ευαισθητοποίηση στις ενάρξεις των
στίχων είναι απαραίτητη τόσο για την ανάγνωση λέξεων όσο και για πιο
σύνθετα επίπεδα του φωνολογικής επίγνωσης. ( Stahl &
Murray,1994).
Τα
παιδιά προσχολικής ηλικίας, επίσης, μαθαίνουν τα γράμματα πρώτα μέσα από την
έκθεση τους με το δικό τους όνομα, τόσο στην
έντυπη όσο και στην προφορική του μορφή . Αυτή
η σχέση μεταξύ της
έννοιας του ονόματος κάποιου (σημασιολογία)
με τον τρόπο που εκφέρεται (φωνολογία), και τη γραπτή
μορφή του (ορθογραφία) μπορεί να αυξήσει το
ενδιαφέρον των παιδιών σε δεξιότητες αλφαβητισμού. Τα
παιδιά φαίνεται να έχουν αυξημένο ενδιαφέρον στην
έντυπη μορφή του ονόματος τους, σε
σύγκριση με το ενδιαφέρον για άλλες γραμμένες
λέξεις. Τα μικρά παιδιά προτιμούν πράγματι τα γράμματα που
εμφανίζονται στο όνομά τους περισσότερο από ό, τι άλλα
γράμματα, ένα φαινόμενο που ονομάζεται επίδραση
των γραμμάτων του ονόματος (name-letter effect). Φαίνεται πως ένα αυξημένο
ενδιαφέρον στην έντυπη μορφή του ονόματος αποτελεί
ένα σημαντικό πλαίσιο για τη διευκόλυνση
της ανάπτυξης των δεξιοτήτων γραφής και
ανάγνωσης. Έτσι, το όνομα ενός παιδιού γίνεται ένα
όχημα για να μάθουμε πώς αναπτύσσεται ο αλφαβητισμός σε κάθε
παιδί.
Πηγές:
Stahl, S. A., & Murray, B. A. (1994). Defining phonological awareness and its relationship to early reading. Journal of Educational Psychology, 86(2), 221-234. doi:10.1037/0022-0663.86.2.221
Stevenson, H. W., & Newman, R. S. (1986). Long-term prediction of achievement and attitudes in mathematics and reading. Child Development, 57(3), 646-659. doi:10.2307/113034
Stevenson, H. W., & Newman, R. S. (1986). Long-term prediction of achievement and attitudes in mathematics and reading. Child Development, 57(3), 646-659. doi:10.2307/113034
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)