Σάββατο 2 Μαΐου 2020

Διαθεματικό Πρόγραμμα για τον Κορονοϊό 1μερος

Μερος 1ο
Μέρος 2ο https://topiooraiosxoleioeinaitonipiagvgeio.blogspot.com/2020/05/2.html
Θεματική ενότητα:
Παιδί και περιβάλλον
Αγωγή Υγείας

Τίτλος  : Κορονοϊός

Διδακτικά αντικείμενα προγράμματος
Αφορά στη γνωριμία των νηπίων με τούς ιούς, την ανάγκη προστασίας από τους ιούς, τους κανόνες υγιεινής. Με βάση τα παραπάνω θα αναπτυχθούν δραστηριότητες που θα στοχεύουν στην ανίχνευση νοητικών παραστάσεων και εναλλακτικών ιδεών για τις μεταδοτικές ασθένειες, δραστηριότητες διδασκαλίας γνωστικού αντικειμένου, δραστηριότητα εμπέδωσης, αξιολόγησης και μεταγνωστική δραστηριότητα.

Προηγούμενες γνώσεις
Ø      Τα παιδιά θα πρέπει:
*      να είναι εξοικειωμένα με τη χρήση Η/Υ
*      να δουλεύουν σε ομάδες και να συνεργάζονται μεταξύ τους

Ø      Το εκπαιδευτικό σενάριο απευθύνεται σε παιδία νηπιαγωγείου και πρώτης σχολικής ηλικίας.(4-8)
Ø      Το συγκεκριμένο σενάριο συμβαδίζει με το Α.Π.Σ. και το Δ.Ε.Π.Π.Σ.(2003) για το νηπιαγωγείο, καθώς οι δραστηριότητες είναι οργανωμένες διαθεματικά και συνδυάζουν το παιχνίδι με τη μάθηση.
Ø      Τα παιδιά εργάζονται ομαδικά και συνεργάζονται στην επίλυση προβλημάτων
Ø      Τα λογισμικά που θα χρησιμοποιηθούν δίνουν την ευκαιρία στα παιδιά να πειραματιστούν και να επιλύσουν πιθανά προβλήματα.


Εμπλεκόμενοι τομείς Δ.Ε.Π.Π.Σ

Γλώσσακαλλιέργεια προφορικού λόγου, ανάγνωση και γραφή κανόνων υγιεινής
Μαθηματικά : ταξινομήσεις, απαρίθμηση
Μελέτη περιβάλλοντοςεπαγγελματίες που εργάζονται κατά την πανδημία
Γεωγραφία: Γνωριμία με χώρες και μνημεία κατά την πανδημία
Βιολογία:  Ανοσοποιητικό σύστημα ανθρώπου
Αγγλικά: τραγούδια στα αγγλικά

Δημιουργία και έκφρασηδραματοποίηση καταστάσεων που έχουν σχέση με την επιδημία
Ζωγραφίζουμε κανόνες υγιεινής.
Κατασκευή αφίσας για προστασία από ιούς


Αναπαραστάσεις που διαθέτουν οι μαθητές

Οι μαθητές, από τις εμπειρίες τους, δημιουργούν τις δικές τους «ιδέες» (αντιλήψεις, conceptions) για το φυσικό κόσμο που δεν είναι απλές παρανοήσεις (misconceptions) που οφείλονται στην κακή πληροφόρηση, αλλά δημιουργούνται από δικά τους ερμηνευτικά σχήματα(νοητικές αναπαραστάσεις) για ο,τι συμβαίνει γύρω τους.
        Οι «ιδέες» των παιδιών είναι κυρίως βιωματικές και αναπτύσσονται στην προσπάθειά τους να δώσουν νόημα στον κόσμο μέσα στον οποίο ζουν, δηλαδή εξαρτώνται από τις εμπειρίες τους, τις τρέχουσες γνώσεις και τη γλώσσα που χρησιμοποιούν.
        Τα παιδιά έχουν κάποιες ιδέες για τους ιούς και τις μεταδοτικές ασθένειες μέσα από την εμπειρία τους τόσο λόγω της καραντίνας, όσο και όσα ακούνε και βλέπουνε στην τηλεόραση και στα μέσα κοινωνικης δικτύωσης. Συχνά, νομίζουν πως είναι ανίκητα τέρατα, που είναι θανατηφόρα και αυτό προκαλεί τεράστιο άγχος και ανησυχία.

Σκοπός
Σκοπός του σεναρίου είναι να μάθουν τα παιδιά να προστατεύουν τον εαυτό τους και τους γύρω τους από τους ιούς, γενικά.




Διδακτικοί  στόχοι
Τα παιδιά:
1.                να ενημερωθούν για τον κορονοϊό
2.                να ανακαλύψουν πού μπορεί να κρύβονται και πως διασπείρονται ιοι.
3.                να διαπιστώσουν τη σημασία  των κανόνων υγιεινής ,
4.                να ταξινομήσουν συνήθεις υγιεινές και επιβλαβείς
5.                 να επισημάνουν κινδύνους από το ηλεκτρικό ρεύμα
6.                 να καταγράψουν τι πρέπει να αποφεύγουμε για να προστατέψουμε τη ζωή μας από τους ιούς και να τροποποιήσουν τη συμπεριφορά τους.
7.                να έλθουν σε µια πρώτη επαφή µε τις λειτουργίες του ανθρώπινου σώματος.

8.                να δημιουργήσουν μια αφίσα σχετικά με τους κανόνες υγιεινής
9.                να εξοικειωθούν µε  απλές βασικές  λειτουργίες του υπολογιστή





Διδακτικό υλικό
*                    Χαρτιά Α4, μαρκαδόροι, χαρτιά, πλαστελίνη, ανακυκλώσιμα υλικα,
*                    υπολογιστής και διδακτικά λογισμικά.
*                    









1η Δραστηριότητα

Ψυχολογική προετοιμασία

Γλώσσα



       Ποίημα   Αναταραχή στο Δάσος













  • Γλωσσικό παιχνίδι



preview25pieceΚορονοϊός στο δάσος

·       Κορονοϊός παιχνίδι γραμμάτων  




Εναλλακτικά

1.       Ακούμε το παραμύθι  «Ένας δράκος με κορόνα μια φορά…»




2η Δραστηριότητα

Ανίχνευση γνωστικού αντικειμένου

Σκοπός είναι να ανιχνεύσουμε τις αναπαραστάσεις και τις πιότερες γνώσεις των παιδιών για τον ιό.

Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον υπολογιστή ή σε χαρτί τι γνωρίζουν για τον ιό.

3η Δραστηριότητα

Διαβάζουμε την ιστορία «Γίνε ο μαχητής κατά του κοροναϊού»


4η Δραστηριότητα
Παρακολουθούμε το βίντεο  
 «Κορωνοϊός, ο πονηρός ταξιδευτής – Ενημερωτικό βίντεο picou picou»



5η Δραστηριότητα

Παρακολουθούμε το βίντεο για το ανοσοποιητικό σύστημα του ανθρώπου 
«Πως λειτουργεί το σώμα μου - Οι φρουροί του οργανισμού» 



6η Δραστηριότητα



Η σημασία του πλυσίματος των χεριών

Πειράματα για παιδιά

·       Πείραμα με φέτες ψωμιού.
Παίρνουμε φέτες ψωμιού και τις ραντίζουμε με λίγο νερό.
Πιάνουμε μερικές φέτες με βρώμικα χέρια και τις βάζουμε σε σακουλάκια τροφών.
Σε ένα  σακουλάκι βάζουμε μία φέτα  που την  πιάσαμε με καθαρά χέρια. Γράφουμε πάνω στα σακουλάκια για να μην ξεχάσουμε ποια είναι με καθαρά και ποια με βρώμικα χέρια.
Αφήνουμε μερικές μέρες και παρατηρούμε τι θα γίνει. 


·       Πώς διασπείρουμε τα μικρόβια
Βάζουμε χρυσόσκονη ή αλεύρι  στα  χεράκια. Το αλεύρι είναι οι ιοί. Κολλάνε παντού.  Πιάνουμε τη μύτη, άλλα χεράκια. Το αλευρι κολλάει παντού!!!!


·       Επίδειξη-πείραμα
Μια εξαιρετική επίδειξη για την ενίσχυση της σημασίας του ενδελεχούς πλυσίματος των χεριών.
Ρίχνουμε λίγο  πιπέρι στην επιφάνεια του νερού. Θα επιπλέει. Λέμε  στα παιδιά ότι το πιπέρι αντιπροσωπεύει τους ιούς.

Ζητάμε από το παιδί  να βυθίσει ένα δάχτυλο απαλά στο νερό για να δει τι θα συμβεί με το πιπέρι. Τίποτα δεν συμβαίνει .
Βγάζει  το δάχτυλό  από το νερό, το στεγνώνει  και  το καλύπτει  με σαπούνι χειρός. Τώρα ζητάμε  να ξαναβυθίσει  το δάχτυλό  στο νερό. Τι συμβαίνει με το πιπέρι; Μαγεία, σωστά!

·       Επίδειξη  πώς ταξιδεύει ένα φτέρνισμα.



Βάζουμε λίγο χρωματισμένο νερό σε ένα μπουκάλι ψεκασμού. Απλώς χρησιμοποιούμε  λίγο νερό και χρωμα τροφίμων. Ψεκάζουμε με το μπουκάλι σε ένα λευκό χαρτί για να δείξουμε  πώς απλώνεται το φτάρνισμα. Παρατηρούμε  πόσο μακριά μπορούν να φτάσουν τα χρωματιστά σταγονίδια και, στη συνέχεια δείχνουμε τι πρέπει να κάνουμε , όταν φτερνιζόμαστε.

7η Δραστηριότητα
 Αγγλικά
Ακούμε το τραγούδι στα αγγλικά και κάνουμε τις κινήσεις που λέει.
  •  Wash Your Hands with Baby Shark | Baby Shark Hand Wash Challenge


·       
  •                    Wash Your Hands Song


     

         8η Δραστηριότητα


          ΤΠΕ
  1. Παιχνίδι με κανόνες υγιεινής 






 ·          Κανόνες υγιεινής μπαίνοντας στο σπίτι. Σύρετε τις εικόνες για να τις τοποθετήσετε στη σωστή σειρά 




     



  •   Κανόνες υγιεινής στην τουαλέτα. Σύρετε τις εικόνες για να τις τοποθετήσετε στη σωστή σειρά

·       Κανόνες υγιεινής στην αρρώστια


    Μέρος 2


https://topiooraiosxoleioeinaitonipiagvgeio.blogspot.com/2020/05/2.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου