Νέες έρευνες αποκαλύπτουν περισσότερα για τη συμπεριφορά και την ανάπτυξη των νηπίων και μας ανοίγουν ένα παράθυρο στον –πολλές φορές ακατανόητο από τους μεγάλους- τρόπο σκέψης τους.
Τα παιδιά που επιζητούν την προσοχή, γίνονται πιο κοινωνικά
«Κοίτα μαμά, κοίτα μπαμπά, κοίτα μαμά». Τώρα σας εκνευρίζει αλλά αργότερα θα σας κάνει περήφανους! Τα νήπια που συνέχεια απαιτούν την προσοχή των μεγάλων είναι πιο πιθανό όταν μεγαλώσουν να γίνουν πολύ συνεργάσιμοι και να αγαπούν τη μάθηση. Αυτό έδειξε έρευνα που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Child Development. Σύμφωνα με την επικεφαλής της έρευνας Μαρί-Πιερ Γκόσελιν «όταν οι γονείς ανταποκρίνονται θετικά στη διαρκή απαίτηση των παιδιών τους για προσοχή, ικανοποιούν την ανάγκη τους για αλληλεπίδραση. Έτσι, τα παιδιά γίνονται πιο πρόθυμα να συνεργάζονται και στο μέλλον, όχι μόνο με τους γονείς τους αλλά και με άλλα άτομα του κοινωνικού τους περιβάλλοντος».
Σάββατο 20 Απριλίου 2013
Τρίτη 9 Απριλίου 2013
ΟΜΑΔΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ: Διανομή φρούτων στα σχολεία...
Διανομή φρούτων στα σχολεία...
Έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετές ημέρες στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας μας, η υλοποίηση ενός Ευρωπαϊκού Εκπαιδευτικού προγράμματος, ανάπτυξης υγιεινών διατροφικών συνηθειών, με τίτλο «Τα παιδιά αγαπούν τα φρούτα και τα λαχανικά».
Πρόκειται για ένα σχέδιο που υλοποιείται από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας. Πιο συγκεκριμένα, το πρόγραμμα περιλαμβάνει διανομή φρούτων σε όλα τα σχολεία και διαγωνισμό αφίσας και κειμένου και αφορά όλα τα σχολεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Για τη φετινή χρονιά, το πρόγραμμα διανομής δωρεάν φρούτων και λαχανικών εφαρμόζεται σε 3.522 σχολεία, σε 11 από τις 13 περιφέρειες της χώρας μέσω κοινοτικών πόρων.
Αξιοπρόσεκτο και αξιοπερίεργο είναι το γεγονός ότι τα Νηπιαγωγεία αποκλείστηκαν από το πρόγραμμα αυτό.
Κυριακή 7 Απριλίου 2013
Τετάρτη 3 Απριλίου 2013
Γιατί τα παιχνίδια ρόλων είναι τόσο σημαντικά για τα παιδιά
Γιατί τα παιχνίδια ρόλων είναι τόσο σημαντικά για τα
παιδιά
«Ας παίξουμε τους πυροσβέστες», «ελάτε να ντυθούμε νεράιδες και πριγκίπισσες», «όταν μεγαλώσω θέλω να γίνω πιλότος». Εάν έχετε μικρά παιδιά, πιθανότατα τα παραπάνω αποτελούν μέρος της καθημερινότητας σας, αφού τα παιδιά από τη φύση τους αγαπούν τα παιχνίδια ρόλων και τη δυνατότητα που αυτά τους δίνουν να μιμηθούν, να εκφραστούν και να φανταστούν χωρίς όρια.
Τρίτη 2 Απριλίου 2013
Ομαδα Νηπιαγωγων-Μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
Μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα
Παιδικού Βιβλίου
«θα ήταν θαυμάσιο εάν
υπήρχε ένα βιβλιόδεντρο. […] Είναι τόσο απλό να πετάξουν με το αεροπλάνο
μερικοί κηπουροί, με αποστολή να φυτέψουν βιβλιόδεντρα σε κάθε χώρα και να
χρησιμοποιήσουν ένα μαγικό λίπασμα, ένα λίπασμα τόσο μαγικό που να κάνει τα
βιβλία να μεγαλώνουν σε μια κοινή γλώσσα κατανοητή από όλους τους ανθρώπους.»
Γιέλα Λέπμαν
Την Παγκόσμια
Ημέρα Παιδικού Βιβλίου καθιέρωσε η ΙΒΒΥ, Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη
Νεότητα, το 1966, την ημέρα των γενεθλίων του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς
Κρίστιαν Άντερσεν (2
Απριλίου 1805), με σκοπό να εμπνεύσει
στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να προκαλέσει την προσοχή των
μεγαλυτέρων στο παιδικό βιβλίο.
Τετάρτη 27 Μαρτίου 2013
50 χρήσιμες συμβουλές για την αντιμετώπιση του Συνδρόμου Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας (ΣΕΠ/Υ) στη σχολική τάξη
50 χρήσιμες συμβουλές για την αντιμετώπιση του Συνδρόμου Ελλειμματικής Προσοχής Υπερκινητικότητας (ΣΕΠ/Υ) στη σχολική τάξη
Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν πράγματα που κανένας άλλος επαγγελματίας του χώρου δε γνωρίζει: ότι δεν υπάρχει ένα σύνδρομο ΣΕΠ/Υ, αλλά πολλά· ότι το ΣΕΠ/Υ σπάνια εμφανίζεται “μόνο του”, αλλά ότι συνήθως εμφανίζεται εκ παραλλήλου με άλλα προβλήματα, όπως οι μαθησιακές δυσκολίες ή τα συναισθηματικά προβλήματα· ότι το πρόσωπο του ΣΕΠ/Υ αλλάζει, όπως συμβαίνει και με τον καιρό, παράλογα και απρόσμενα· ότι η αντιμετώπιση του ΣΕΠ/Υ, παρά τις διαφωτιστικές επεξηγήσεις που απαντούνται σε διάφορα κείμενα, εξακολουθεί να απαιτεί σκληρή δουλειά και ιδιαίτερη αφοσίωση.Δεν υπάρχει εύκολος τρόπος για να αντιμετωπίσουμε το ΣΕΠ/Υ στην τάξη – ούτε ακόμα και στο σπίτι.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)