Σάββατο 2 Μαΐου 2020

Αύξηση Αριθμού Μαθητών στην Τάξη. Γιατί; Δ Μπράτης

Η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα συνεπάγεται την υποβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και την απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας για τους εκπαιδευτικούς


Η Υπουργός παιδείας με το πολυνομοσχέδιο που φέρνει για ψήφιση στη βουλή, εν μέσω πανδημίας και με απουσία ουσιαστικού διαλόγου με την εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία, αυξάνει τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα, από τους 22 που ισχύει σήμερα στους 26 (δυνητικά).


Είναι η πρώτη φορά τα τελευταία 30 χρόνια που υπουργός παιδείας, αντί να εισηγηθεί την περαιτέρω μείωση του αριθμού των μαθητών, ανά τμήμα, προτείνει την αύξηση!!!

Το κάνει αυτό, ενώ όλες οι παιδαγωγικές έρευνες κι οι παιδαγωγοί προτείνουν αριθμό μαθητών ανά τμήμα τους 15 για το Νηπιαγωγείο, την Α' και Β' τάξη του Δημοτικού και τους 20 για τις υπόλοιπες τάξεις(Γ,' Δ' ,Ε,ΣΤ').

Κι αυτό, γιατί σήμερα στο ελληνικό σχολείο-το οποίο από πλευράς σύνθεσης μαθητικού πληθυσμού δεν έχει καμιά σχέση με το σχολείο πριν 30 χρόνια- φοιτούν μαθητές με γλωσσικές, μαθησιακές, πολιτισμικές και κοινωνικές ιδιαιτερότητες (πχ αλλοδαποί μαθητές, προσφυγόπουλα) κι ο εκπαιδευτικός πρέπει να αφιερώνει πολύ περισσότερο χρόνο για τον κάθε μαθητή,από ότι στο παρελθόν.

Επομένως, ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα επηρεάζει καθοριστικά την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Δεν τα γνωρίζει η κ.Κεραμέως όλα αυτά;

Προφανώς και τα γνωρίζει, αλλά νομοθετεί με καθαρά οικονομικά κριτήρια κι όχι με παιδαγωγικά .Θέλει να μειώσει κι άλλο τις δαπάνες για την παιδεία κι ας αποβαίνει αυτό σε βάρος της ίδιας της εκπαίδευσης.

Είναι βέβαιο ότι η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, πέραν των παραπάνω, συνεπάγεται και την απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας στην εκπαίδευση κι αυτό θέλει να πετύχει.

Είναι κεραυνός εν αιθρία όλα αυτά;

Προφανώς και όχι, αφού αυτή είναι η πολιτική φιλοσοφία της κ.Κεραμέως και η φιλοσοφία της κυβέρνησης της ΝΔ, που με το νομοσχέδιό τους γυρίζουν την εκπαίδευση 30 χρόνια πίσω, στις αρχές της δεκαετίαςτου 90.

Η ιστορία της εκπαίδευσης δείχνει ότι η ΝΔ αντιτάχθηκε σε όλες σχεδόν τις προδευτικές αλλαγές που έγιναν στην εκπαίδευση.

Τώρα με το πολυνομοσχέδιο επιχειρεί μια νεοσυντηρητική οπισθοδρόμηση ( μέχρι και την αναγραφή της διαγωγής ξέθαψαν) στην οποία όλος ο εκπαιδευτικός κόσμος οφείλει να αντιδράσει, για να μην υποβαθμιστούν ακόμη περισσότερο η παιδεία και η εκπαίδευση στη χώρα μας!

Μπράτης Δημήτρης  
Γενικός Γραμματέας ΑΔΕΔΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου